Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه نیازمند کار علمی، مدون و واقعی است.


یوسف خدادادی در حاشیه افتتاح مراکز کاهش و کنترل طلاق(تصمیم) و آسیبهای اجتماعی استان اردبیل با تشریح اهمیت نهاد خانواده گفت: بی شک نهاد خانواده یکی از مهمترین و اصلی ترین نهاد در شکل گیری شخصیت و هویت هر فرد در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طلاق یکی از آسیبهای اجتماعی است که ریشه و اساس نهاد خانواده را تهدید میکند،افزود: طلاق به عنوان یک معضل اجتماعی امروز در جامعه سایه گسترانده و موجب بروز بسیاری از آسیبها شده  و آثار و تبعات منفی متعددی بر جای گذاشته است.
وی با اشاره به نقش مهم توسعه، ارتباطات، تغییر سبک زندگی، تغییر دیدگاهها و تغییر نگرش در طلاق، به عوامل اصلی آن اشاره کرد و گفت: ضعف مهارتهای ارتباطی و رفتاری، ازدواجهای سطحی و بدون شناخت زوجین از همدیگر، ضعف اخلاق، معنویت، خیانتهای زناشویی، اعتیاد، مسایل اقتصادی، فقر، عدم اشتغال و بیکاری از مهمترین عوامل اصلی طلاق است.
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: متأسفانه در حوزه آسیبهای اجتماعی ورود جدی برای حل این مشکلات صورت نگرفته و تلاشهای انجام شده هرچند توانسته است برخی از مشکلات را حل کند ولی مسلماً کافی نیست. لذا ورود مسئولان و مدیران دستگاهها به این مقوله باید جدی، واقعی، علمی و همه جانبه باشد.
به گزارش ایسنا، وی از مسئولان نهادهای و دستگاههای متولی به ویژه اداره کل بهزیستی استان خواست تا برنامههای مدون، علمی، مستمر و مداوم در خصوص آموزشهای مهارتهای ارتباطی، آموزشهای قبل ازدواج و سایر دورههای آموزشی با استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی و آموزشی به ویژه در مساجد، دانشگاهها، مدارس به صورت عمومی و به صورت اختصاصی برای زوجین برگزار نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آسیب اجتماعی طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۳۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!

روزنامه اعتماد از افزایش ۴۰ درصدی بودجه جامعه‌المصطفی خبر داده و آن را بیشتر از دانشگاه علامه طباطبایی و علم و صنعت برآورد کرده است.

جامعه‌المصطفی العالمیه، یکی دیگر از نهاد‌های مذهبی است که ردیف بودجه مستقلی دارد. این نهاد، در سال ۱۴۰۲، رقمی معادل یک هزار و ۱۷ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ برای سال جاری، دولت پیشنهاد کرده تا یک هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان دراختیار این نهاد مذهبی قرار بگیرد.

در همین حال ۲۰۰ میلیارد تومان هم بودجه اختصاصی پیشنهاد شده است که سرجمع می‌شود ۴۰ درصد افزایش بودجه برای سال ۱۴۰۳.

tags # بودجه 1403 سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی