Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیمی از ۷۳۶ میلیون نفر فقیر مطلق جهان در ۵ کشور زندگی می‌کنند: هند، نیجریه، جمهوری دموکراتیک کنگو، اتیوپی و بنگلاش.

به گزارش تابناک به نقل از وب‌سایت بانک جهانی، طبق جدیدترین داده‌های جامع منتشر شده، نیمی از ۷۳۶ میلیون نفر فقیر مطلق جهان در ۵ کشور زندگی می‌کنند: هند، نیجریه، جمهوری دموکراتیک کنگو، اتیوپی و بنگلاش؛ بنابراین برای کاهش میزان فقر شدید در جهان شتاب دادن به روند فقرزدایی در این ۵ کشور و آسیای جنوبی و کشور‌های آفریقایی زیر صحرای بزرگ آفریقا، که خانه ۸۵ درصد (۶۲۹ میلیون نفر) از فقیرترین افراد کره زمین هستند، حیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۰ سال پیش بیش از یک سوم جمعیت کره زمین در فقر شدید زندگی می‌کردند، اما امروزه کمتر از ۱۰ درصد از جمعیت جهان با درآمدی کمتر از ۱.۹۰ دلار در روز (معیار فقر شدید) زندگی می‌کنند.

داده‌های جدید بانک جهانی نشان می‌دهد که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ تنها ۱۵ کشور توانسته‌اند ۸۰۲.۱ میلیون نفر را از فقر مطلق بیرون بکشند. این ۱۵ کشور بالاترین سطح فقرزدایی در بین ۱۱۴ کشور ثبت شده در بانک جهانی را دارند.

منبع: مهر

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا فیده میگ 29 کربلای چهار حوادث آبان 98 هانی کرده خاشقچی علیرضا فیروزجا کریسمس اندیشه فولادوند فقیرترین کشور فقیرترین ها آسیا آفریقا بانک جهانی انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا فیده میگ 29 کربلای چهار حوادث آبان 98 هانی کرده خاشقچی علیرضا فیروزجا کریسمس اندیشه فولادوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۳۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه با همتای خود از کشور بولیوی دیدار و گفتگو کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه در دیدار با وزیر خارجه بولیوی تاکید کرد که در مسکو از تمایل کشور بولیوی برای پیوستن به گروه «بریکس» حمایت می‌کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که روسیه تا نشست بعدی بریکس تلاش خواهد کرد تا کشورهایی که علاقمند به پیوستن به گروه بریکس هستند، بتوانند به عضویت آن درآیند.

کشورهای گرروه بریکس که در ابتدا شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، در ماه آگوست گذشته از شش کشور دیگر دعوت کرد تا به این گروه بپیوندند؛ گروهی که هدف آن مقابله با سلطه نظم جهانی به رهبری آمریکاست. روسیه گروه بریکس را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد و در حال حاضر ۴۲ درصد از جمعیت جهان، ۳۰ درصد از جغرافیای جهانی و ۲۴ درصد از تولید اقتصادی جهانی را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6089202

دیگر خبرها

  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت