Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت:فعالان در عرصه کشاورزی باید از کاشت محصولات پرمصرف آب اجتناب کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای: حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استاندر دیدار با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای زنجان ،اظهار کرد: امروز با توجه به کمبود آب، تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی به منظور کاهش حجم مصرف آب و افزایش بهره وری تولید، امری لازم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به مسئولان شرکت آب منطقه ای زنجان،تصریح کرد:فعالان در عرصه کشاورزی باید از کاشت محصولات پرمصرف آب اجتناب کنند و این باید از سوی کشاورزان و دست اندرکاران امر تولید جدی گرفته شود.

وی افزود: امروز،  محصولات تولیدی پر آب مصرف در واقع به منزله صادر کردن آب است و در چنین وضعیتی هیچ انسان عاقلی این کار را نمی کند.

در این دیدار،  رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، گفت: بیش از 90درصد از منابع آب زیرزمینی در بخش کشاورزی مصرف می شود.

وی،با اشاره به عدم آگاهی بسیاری از کشاورزان و بهره برداران از وضعیت منابع آبی استان، گفت: راندمان کشاورزی در کل دنیا 70 درصد است که در کشور ما 30 درصد است  که به این موضوع باید مصرف 2.5 برابری شرب، نسبت به استاندارد جهانی را نیز اضافه کرد.

رضاپور افزود: از 7 دشت استان که در محدوده مطالعاتی قرار دارد 5 دشت در شرایط بحرانی قرار داردو 2دشت دیگر جزء مناطق آزاد است.

وی  گفت: در مجموع استان زنجان نسبت به متوسط کشوری ،وضعیت بهتری در خصوص منابع آبی دارد.

دبیر شورای حفاظت منابع آب استان افزود:سالیانه حدود 77 سانتی متر سطح تراز آب های زیرزمینی در استان پایین می رود و اگر درست مصرف کردن را در برنامه های کشاورزان و بهره برداران قرار ندهیم، در آینده حتی آبی برای شرب هم در این مناطق نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

رضاپور در پایان تاکید کرد؛ این شرکت براساس تکالیف محوله از سوی وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران درصدد است مصرف آب را از سوی کشاورزی به سمت صنعت سوق دهد تا از این طریق هم موجب اشتغالزایی شده و هم مصرف منابع آب موجود را کنترل نماید.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد

محبوبه منفرد رییس انجمن صادر کنندگان صنایع دستی اتاق بازرگانی قزوین گفت: تفاهم نامه صادرات محصولات از سوی اتاق بازرگانی قزوین با هیات تجاری بازدیدکننده چین در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ بین المللی تهران، مبنی بر صادرات محصولات قزوین به چین منعقد و به امضا رسید.

وی ادامه داد: طبق این تفاهم نامه، فروشگاهی در منطقه ویژه اقتصادی غرب چین تجهیز و فراهم می‌شود تا کالا‌های مورد نظر در این منطقه به نمایش گذاشته و به فروش برسد.

منفرد اضافه کرد: یکی از اهداف مهم صادرکنندگان استان قزوین این است که برند‌های ایرانی در کنار سایر برند‌های اروپا و جهان در منطقه آزاد چین که یک منطقه ویژه اقتصادی در مرز مشترک قزاقستان و چین است به نمایش گذاشته شود تا بازار فروش این محصولات نیز به وضعیت مناسبی دست یابد.

رییس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: این نمایشگاه از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ برپا است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد