Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: سیستم یا اپلیکیشنی شبیه اسنپ در حال طراحی است تا مردم برای جمع آوری پسماند خشک یا قابل بازیافت خود درخواست بدهند، پس از این تماس خودروی مورد نظر سریعا در محل درخواست شهروند برای جمع آوری زباله حضور می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،‌معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با حضور در اداره ارتباطات مردمی 137 به طور مستقیم پاسخگوی تلفنی مسائل، مشکلات و درخواست های شهروندان مناطق مختلف اصفهان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسین امیری در حاشیه این پاسخگویی با بیان اینکه بیش از 48 درصد تماس های گرفته شده با اداره 137 شهرداری مربوط به حوزه خدمات شهری است،‌ اظهار کرد: خدمات شهری حوزه ای بسیار وسیع است و همکاران من در این حوزه به صورت شبانه روزی مشغول خدمت رسانی به شهروندان اصفهانی هستند.

 

وی تصریح کرد: اقدامات خدمات شهری مانند رفت وروب، جمع آوری زباله، فضای سبز، مبلمان شهری، سدمعبر، زیباسازی و ... برای مردم ملموس بوده و در سطح شهر به خوبی حس می شود؛ بنابراین اگر یک روز این کارکردها دچار وقفه شود باعث واکنش مردم و تماس آنها با اداره 137 می شود که البته همکاران ما نیز موظف به پیگیری درخواست های مطرح شده از سوی شهروندان به صورت 24 ساعته هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان به عنوان شهری نمونه و الگو باید دارای بهترین شاخص های خدمات شهری باشد، ادامه داد: به هیچ عنوان در خدمات رسانی به شهروندان نمی توان شهر اصفهان را با شهرهای دیگر مقایسه کرد، این شهر  باید با شهرهای بزرگ دنیا مقایسه شود، این موضوع هم خواسته شهروندان و هم خواسته مدیران شهری است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران شهری باید تلاش کنند تا خدمات ارائه شده به شهروندان برای افزایش رضایتمندی ها ارتقاء پیدا کند، اضافه کرد: کار شبانه روزی و پاسخگویی مناسبی در اداره 137 برای افزایش رضایتمندی شهروندان از شهرداری انجام می شود، سنجش و پالایش پیام ها و پیگیری به روز درخواست های مردم از طریق این اداره موجب رفع مشکلات مردم می شود که جا دارد از همکارانمان در این اداره تشکر کنیم. با این وجود باید به سمتی حرکت کنیم که میزان تماس های مردم در حوزه خدمات شهری کاهش پیدا کند.   

امیری با اشاره به تماس های مردمی پیرامون حوزه خدمات شهری، گفت: زمین های بدون حصار، سدمعبر و تجاوز به حقوق عامه مردم، رفت و روب، نظافت و ... از جمله درخواست های عمده مردم بود که دستور پیگیری برای رفع مشکلات و درخواست های آنها به بخش های مختلف خدمات شهری داده شد و قرار است نتایج این موارد از اداره 137 شهرداری گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره طرح جمع آوری پسماند با استفاده از فناوری های جدید، افزود: لازم است استفاده از روش های نوین در حوزه خدمات شهری در دستور کار قرار بگیرد بنابراین سیستم یا اپلیکیشنی شبیه اسنپ در حال طراحی است تا مردم برای جمع آوری پسماند خشک یا قابل بازیافت خود درخواست داده و خودروی مورد نظر سریعا در محل درخواست شهروند حضور پیدا کرده و نسبت به جمع آوری زباله اقدام کند. این کار باعث می شود شهروندان کمتر به ایستگاه های ثابت دریافت پسماند مراجعه کنند. جلسات کارشناسی و هماهنگی با مسئولین مربوطه در حال برگزاری است تا در یکی از مناطق این موضوع به صورت آزمایشی اجرا شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه مدیریت و اطلاعات مرکزی این فناوری در سازمان پسماند قرار می گیرد، گفت: این اپلیکیشن قابل نصب روی گوشی های همراه است و همانند سیستم اسنپ مردم با آن تماس گرفته و درخواست خود را مطرح می کنند، نزدیکترین خودرو به درخواست های مردم در محل حضور پیدا می کند و نسبت به جمع آوری زباله های قابل بازیافت اقدام می کند، این زباله قابل باید به میزان قابل توجهی باشد تا نسبت به سوختی که خودرو مصرف می کند به صرفه باشد.

وی تاکید کرد: قرار نیست برای راه اندازی این سیستم هزینه ای از مردم گرفته شود بلکه با روش های تعریف شده مانند شارژ اصفهان کارت و ... سعی می شود مردم نسبت به این کار تشویق شوند. در صورت دریافت بازخوردهای مناسب پس از اجرای طرح آزمایشی سعی می شود این موضوع به تمام شهر توسعه پیدا کند. تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شده و امیدواریم ظرف یک ماه آینده این کار در یکی از مناطق شهر اصفهان به صورت پایلوت اجرا شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان زباله شهرداری شهروند فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود؛ از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نطق خود در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز معلم و روز کارگر به معلمان و کارگران اظهار کرد: این روزها بهانه‌ای است تا به نیاز و مشکلات این اقشار پرداخته شود، زیرا اگر این دو قشر نباشند، چرخه علمی و تولیدی در کشور و شهر مختل می‌شود.

وی افزود: در این راستا باید دولت و وزرا به خواسته آن‌ها رسیدگی کند؛ عملکرد شرکت‌ها و پیمانکاران نباید به صورتی باشد که این قشر زحمت‌کش به دلیل بی‌توجهی و بی‌عدالتی برای خواسته‌های خود به تحصن و اعتصاب روی آورند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بعضی شرکت‌های خدماتی و پیمانکاران در استفاده از نیروی کارگر، برده‌داری می‌کنند، کار چند نفر را به یک نفر واگذار و در پرداخت حق و حقوق آن‌ها نیز کوتاهی می‌کنند، در این راستا می‌طلبد که اداره کار، بازرسی و متولیان نسبت به بی عدالتی پیمانکاران به ویژه شرکت خدماتی رسیدگی کنند.

فلاح با تبریک هفته فرهنگی اصفهان افزود: در این هفته برنامه‌های فرهنگی توسط شهرداری، معاونت فرهنگی در اصفهان در گذر چهارباغ، کوه صفه و ناژوان و دیگر نقاط برگزار می‌شود که این برنامه‌ها نشاط و شادی برای شهروندان به همراه دارد.

وی یادآور شد: مهمانانی که از شهرهای دیگر به اصفهان آمده‌اند، اذعان کرده‌اند که یک دهم برنامه‌های فرهنگی که در اصفهان اجرا می‌شود، دیگر شهرها ندارند؛ از سوی دیگر از زیبایی شهر اصفهان یاد می‌کنند که در حتی در میان کشورها و شهرهای جهان منحصربه‌فرد است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شوراها نماد مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین تقویت این نهاد ضروری است، یادآور شد: شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» در شورها متبلور است، زیرا اگر به ۲۳ وظیفه شوراها نگاه کنیم، انجام بیشتر آن‌ها با مشارکت مردم تعریف شده است.

وی ادامه داد: در قانون اساسی نیز ذکر شده است که پیشبرد برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف از طریق همکاری مردم و با توجه به مقتضیات محلی انجام شود، هر کجا مردم مشارکت کنند، بر مشکلات آن کار فائق می‌شویم.

فلاح گفت: اگر بر تحقق مدیریت واحد شهری تاکید داریم به دلیل آن است که مشارکت مردم می‌تواند کمک شایانی برای دولت و مدیریت شهرها به همراه داشته باشد، در قانون اساسی نیز با اقتباس از قرآن و آموزه‌های قرآنی به امر شوراها پرداخته شده است؛ شوراها هر کجا قدم گذاشتند، با مشارکت مردم در آن کار موفقیت کسب کرده‌اند و نقش مهمی در آبادانی شهر و روستاها دارند.

وی از دولتمردان خواست از حمایت‌ها از جنس حرف دوری کنند و به حمایت واقعی از شوراها بپردازند، گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای آباد، شهر و روستا آباد داشته باشیم، باید به اختیارات شورا بیفزاییم نه به دنبال کاهش اختیارات شورا باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: در این راستا قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود و از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

کد خبر 748689

دیگر خبرها

  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار