Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه 53 نفر از پژوهشگران و چهار نفر از فناوران برتر استان کرمانشاه معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

محمدابراهیم اعلمی آل آقا رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمانشاه که امروز (5 دی) در دانشگاه رازی برگزار شد، با اشاره به روند روبه رشد توسعه فضای پژوهش و فناوری در استان، اظهار کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر و به ویژه در یکسال گذشته نگاه مسئولین به این سمت سوق یافته که فضای دانش بنیان و فن‌آورانه در همه محافل علمی ما تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور افزایش تعامل بین دانشگاه و جامعه و لزوم استفاده از ابزارها و روش‌های مناسب برای رسیدن به این هدف یکی از مسائل مورد توجه در کشور و به تبع در استان کرمانشاه است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: همه ما دانشگاهیان علاقمند رسیدن به این هدف هستیم، اما سختی‌ها و دشواریهایی را نیز در مسیر تقویت ارتباط با جامعه و صنایع داریم که باید آنها را برطرف کنیم.

وی به نقش مهم مسئولین در جهت تعمیق ارتباط بین دانشگاه و جامعه اشاره کرد و گفت: اگر در این راه مسئولین بصورت جدی پای کار نیایند، اتفاقات مثبتی رخ نخواهد داد.

اعلمی آل آقا گفت: هرچند رنکینگ دانشگاه‌های کرمانشاه بویژه دانشگاه رازی طبق پایگاه استنادی جهان اسلام در کشور مناسب است، اما متاسفانه تا بحال از این ظرفیت برای رفع ناهنجاری‌های جامعه و ایجاد ارزش افزوده در صنعت استان چندان استفاده نشده است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه به پایین بودن بودجه پژوهشی در استان اشاره کرد و گفت: از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انتظار داریم در تخصیص اعتبارات حوزه پژوهش توجه بیشتری داشته باشد تا دانشگاه‌ها بتوانند در راستای رفع مشکلات جامعه و صنایع قدم‌های ارزنده‌تری بردارند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای انجام پژوهش‌هایی که منجر به حل مشکلات جامعه و استان شود، در نظر داریم تا سال آینده 20 رساله دکتری را با محوریت مسائل استان انجام دهیم که برای رسیدن به این برنامه نیاز به همکاری و اهتمام مسئولین استانی داریم و قطعا با انجام این پژوهش‌ها و کمک پژوهشگران استان سال بعد شاهد تحولات ارزشمندی در استان خواهیم بود.

وی در ادامه به موفقیت آمیز بودن نمایشگاه هفته پژوهش در کرمانشاه اشاره‌ کرد و گفت: پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه که امسال متولی برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش بود، به خوبی این نمایشگاه را برگزار کرد و تغییرات مثبت و محسوسی در نمایشگاه امسال را شاهد بودیم.

در این جشنواره از 53 نفر از پژوهشگران و چهار نفر از فناوران دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، دستگاه‌های اجرایی و مراکز رشد تقدیر شد.

همچنین از غرفه‌های برتر نمایشگاه استانی هفته پژوهش و فناوری نیز تجلیل شد که در بخش غرفه‌های برتر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، غرفه پارک علم و فناوری، دانشگاه صنعتی و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان غرفه‌های برتر انتخاب شدند.

غرفه اداره کل آموزش و پرورش، پارک علم و فناوری و دانشگاه رازی هم به عنوان غرفه‌های برتر از دیدگاه بازدیدکنندگان حائز رتبه های برتر شدند.

همچنین در بخش غرفه‌های برتر دستگاه‌های اجرایی غرفه اداره کل آموزش و پرورش و در بخش خصوصی نیز غرفه شرکت مارپیچ باختر انتخاب شدند و غرفه دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه نیز شایسته تقدیر شد.

تجلیل از شش پایان نامه قابل تجاری سازی ارائه شده در نمایشگاه نیز از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته پژوهش كرمانشاه پژوهشگران برتر تجلیل دانشگاه رازي استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، بازدید به عمل آورد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس قوه قضا در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، بازدید به عمل آورد.

 

در جریان بازدید از این نمایشگاه، از غرفه مرکزوکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه نیز بازدید کرد. پیگیری ارائه خدمات حقوقی در مساجد از جمله مواردی بود که قاضی القضات کشور در غرفه مرکز مورد توجه قرار داد.

دراین بازدید اعضای مرکز درمورد ارائه خدمات حقوقی رایگان به مردم به صورت هفتگی و در نماز جمعه به حجت الاسلام اژه‌ای توضیحاتی را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد
  • حضور جهاد دانشگاهی در بخش‌های عمومی و دانشگاهی نمایشگاه کتاب
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • (ویدئو) اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • اجتماع ۱۳۰ هزار نفری فناوران کشور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود
  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه