Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   فیض قربانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو گفت: با بهره گیری از کلاسهای آموزشی متعدد و ارتباط خوب کارشناسان این مدیریت و مراکز شهرستان با کشاورزان و حضور موثر کارشناسان اعزامی از مرکز تحقیقات استان با توصیه های فنی مناسب و مدیریت تقویم زراعی و بارش های جوی، موفق به ایجاد سطح سبز مناسب و بموقع در بیش از 80 درصد مزارع غلات گردیده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فیض قربانی  بیان کرد: مدیریت و زمان کاشت غلات دیم و بهره وری از بارشهای موثرپاییزه یکی از دغدغه های کشاورزان و کارشناسان این مدیریت بوده و ودر این راستا استفاده از اطلاعات و پیش بینی های هواشناسی( جهت تعیین تاریخ بارندگی های موثر )'ازیک سو و مطابقت فنولوژی گیاه با تقویم زمانی فصول سال زراعی و مدیریت این دو فاکتور ضروری به نظر میرسد.

مدیر شهرستان دالاهو افزود: رویش بموقع بذور غلات با پنجه زنی بیشتر در فصل سرما و ایجاد پوشش یکنواخت و قوی موجب کاهش مصرف بذر و افزایش عملکرد( به دلیل بهره وری در استفاده از زمین و فضای زراعی) میگردد.

او گفت: از سوی دیگر سطح سبز یکنواخت و پوشش به هنگام زمین توسط غلات عرصه را بر علفهای هرز ( بخصوص علفهای هرز پهن برگ با رویش تاخیری نسبت به غلات ) تنگ کرده و یک روش زراعی موثر در کنترل علفهای هرز است.

قربانی بیان کرد: با این وجود متاسفانه در موارد محدودی برخی از کشاورزان به دلیل عدم رعایت مسائل فنی و توصیه های لازم با مشکلات زراعی متعددی روبرو شده اند.

او گفت: مروجین کشاورزی از این مزارع به عنوان یک فرصت آموزشی ( مزارع شاهد ) و تاییدی بر ضرورت رعایت اصول فنی استفاده کرده اند .

قربانی در پایان گفت: توجه به سطح سبز مناسب و بهنگام غلات شهرستان در صورت تداوم بارشها در فصل بهار امید است به لطف خداوند سال زراعی پر محصولی در سطح این شهرستان شاهد باشم.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کشت دیم وضعیت هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز عملیات اجرایی امحای مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق کلان‌شهر شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، محمد میرزایی در حاشیه عملیات مذکور اظهار کرد: از صبح سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت عملیات امحای مزارع مذکور در سطح ۲۷۰ هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان‌شهر شیراز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کار قلع‌وقمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با به‌کارگیری قریب به ۲۰ دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال انجام است، افزود: پیش‌بینی می‌شود این اقدام در بیش از ۱۰ قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه کار امحای مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، تصریح کرد: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا رسیده است.

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی، خط قرمز متولیان تولید است، اضافه کرد: جهاد کشاورزی هم‌گام با دیگر نهاد های ذی‌مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده‌گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

وی ضمن اطمینان خاطر به مصرف‌کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت خاطرنشان کرد: صیانت از تولید محصول سالم امری فرادستگاهی است که نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها است.

کد خبر 749321

دیگر خبرها

  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است