Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از ادامه و اجرای گشت و پایش های شبانه روزی نیروهای این اداره در طی ایام شرایط اضطرار آلودگی هوا در حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد. تاریخ انتشار: 12:57 - 05 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۰۴۶۴

شیدا اکار، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره اقدامات در این شهرستان برای مقابله با آلودگی هوا گفت: نیروهای این اداره طی ده روز اخیر و به منظور بررسی و نظارت و کنترل وضعیت زیست محیطی شهرستان اقدام به ٢٥٠ مورد گشت و پایش واحدهای مستقر در حوزه استحفاظی و مناطق مختلف شهرستان کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به پلمب یک واحد ریخته گری به دلیل ادامه روند فعالیت آلاینده با وجود دریافت اخطاریه توقف فعالیت اشاره داشت و افزود: یک واحد ذوب پلاستیک نیز که با فعالیت غیر اصولی خویش موجب تشدید آلودگی هوا و شکایات مردمی شده بود، توسط نیروهای این اداره پلمب شد و همچنين در پايش شب گذشته نيز دو واحد ريخته گري نيز به دليل فعاليت آلاينده و غير مجاز پلمپ شدند.

اکار با اشاره به شناسایی هفت واحد غیرمجاز در شهرستان طی گشت و پایش های صورت گرفته ، تصریح کرد: طی این گشت ها به دلیل افزایش غلظت آلاینده های هوا و قرارگیری در شرایط اضطرار، فعالیت ١٧ واحد تولیدی و صنعتی طی تنظیم صورتجلساتی متوقف شده و به مسئولان واحدها در خصوص ممنوعیت فعالیت تا پایان وضعیت کنونی اخطاریه های لازم ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: هوای تهران فردا بارانی می‌شود/سامانه بارشی شنبه از کشور خارج می‌شود

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان با یادآوری معضل عدم مدیریت اصولی پسماند در شهرستان بهارستان و به ویژه در شهرک های صنعتی، گفت: متاسفانه علی رغم اطلاع رسانی های صورت گرفته در خصوص قرارگیری در شرایط اضطرار، کارشناسان و ماموران اجرایی این اداره طی گشت و پایش شبانه روزی ده روز اخیر با ٢٩ مورد پسماندسوزی مواجه و اقدام به مهار آنها کردند که تنها در ٦ مورد عاملان آنها شناسایی شدند.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: با توجه به ممنوعیت هرگونه فعالیت عمرانی و معدنی در مواقع اضطرار آلودگی هوا، در تمامی مراحل گشت و پایش های مذکور و با توجه به ابلاغ توقف فعالیت به تمامی واحدهای تولید بتن مستقر در حوزه استحفاظی بهارستان، از فعال نبودن آنها اطمینان حاصل شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محیط زیست محیط زیست آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۴۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش معادن شهرستان تفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهدی زارع خورمیزی، گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 
مهدی زارع خورمیزی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • پلمب یک واحد نانوایی در شهر آبگرم
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد