Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:00:54 GMT

لزوم توسعه صلح در شهر

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۴۰۹۴

لزوم توسعه صلح در شهر

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از لزوم توسعه مفاهیم صلح در شهر خبر داد و گفت: باید با اتکاء به مفاهیمی همچون صلح، عدالت و ... نگاهی دوباره به شهر داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، زهرا نژاد بهرام در همایش صلح و رابطه آن با مدیریت شهری با تاکید بر اینکه همه ما می‌توانیم به عنوان شهروند مفاهیمی همچون صلح، عدالت، دوست داشتن و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در جامعه ترویج دهیم، گفت: شهر موجودی دارای حیات است که سعی می‌شود شاخص‌های زیست انسانی در آن مورد توجه قرار گیرد و شهرسازان در ایده‌های جدید به دنبال آن هستند که شهر را به کانونی برای پرورش ایده و فرصتی برای تعامل اندیشه تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه موضوعاتی همچون صلح، دوستی و عدالت با شهر عجین شده و حتی قابلیت توسعه در شهر را دارد، گفت: معتقدیم که هر چقدر میزان امنیت در شهر بیشتر شود و تعامل بین انسان‌ها افزایش یابد می‌توانیم موجبات افزایش گفت‌وگو، صلح، عدالت و دوست داشتن را ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه برنامه ریزی شهری به سمتی حرکتی کردیم که بیشترین مشارکت شهروندان را جلب کنیم، گفت: زمانی که شهروندان در کنار شهر و مدیران شهری قرار گیرند و در فضای تعاملی با یکدیگر گفت‌وگو کنند مفهوم عدالت و صلح افزایش می‌یابد.

نژاد بهرام با بیان اینکه در فضاهای شهری و طراحی شهری باید به موضوع صلح و مهرورزی به عنوان یک موضوع کلیدی توجه کرد، گفت: استفاده از رنگ در طراحی شهری، استفاده از فضای سبز در شهر و ... یک رابطه مشارکتی را بین کالبد شهر و انسان ایجاد می‌کند و هر چقدر بتوانیم فضای عمومی را نشر دهیم رابطه بین شهر و انسان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه باید با اتکاء به مفاهیمی همچون صلح، عدالت و ... نگاهی دوباره به شهر داشته باشیم، گفت: در تدوین برنامه پنج ساله توسعه شهر به موضوعاتی همچون صلح و عدالت توجه شده و به همین دلیل است که سعی کردیم با افزایش رنگ در توسعه فضای عمومی و کاهش ساختمان‌های خشن و بلندمرتبه از بازتولید خشونت در جامعه جلوگیری کنیم و در همین راستا به صلح نیز توجه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صلح شوراي شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ شعاعی با بیان اینکه در بحث بازآفرینی عمدتا دو رویکرد در کشور داریم که یکی از این رویکردها، رویکرد رایجی است که از طرف ستاد شرکت بازآفرینی نیز با هدف ایجاد مشوق لازم برای ساخت و تجدید بنای بافت‌های فرسوده پیگیری می‌شود، گفت: رویکرد این امر نیز آن است که هم بحث خدمات و هم بحث مخاطرات در آن دیده شود.

وی بابیان اینکه خروجی این رویکرد این است که به صورت کلی یا موضعی طرح‌هایی در این بافت‌ها اجرا می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه بستر زیرساختی موجود در این بافت‌ها وجود دارد اقبال بر این است که از بستر‌های موجود استفاده شود، اما چون زیرساخت‌ها عمر زیادی دارند مشکلاتی در آنها خواهیم داشت.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه در محلات هدف بازآفرینی شهری یک بخش مربوط به بافت فرسوده و یک بخش مربوط به بافت ناکارآمد است، افزود: در این زمینه باید تفکیک قائل شویم، زیرا بافت‌های ناکارآمد معمولا بافت‌هایی است که به لحاظ تفکیک و زندگی از دست حکمران خارج بوده و در طول ادوار گذشته سر و شکل گرفته است و معمولا محلاتی که به زورآباد‌ها معروف هستند این شکلی بوده‌اند.

شعاعی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده نیز بافت‌هایی را شامل می‌شود که به لحاظ سابقه شهری در شهر‌های مختلف سابقه زیادی از زندگی در آن جا وجود دارد، گفت: عمر زیادی از بافت‌های فرسوده گذشته و معمولا در مراکز شهر قرار دارند و بافت‌هایی هستند که مردم شهر یک قرابت و یک همزاد پنداری با آن دارند.

وی با توضیح اینکه در بافت‌های فرسوده یک رویکرد این است که این بافت‌ها را با ضوابط و مسائل شهرسازی به روز کنیم، افزود: رویکرد‌های جدیدی که در کشور در حال اتفاق افتادن است توسعه گردشگری در این مناطق با اعطای تسهیلات و مشوق‌ها است که اگر درست اجرایی شود از طرح‌های بسیار خوب است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه درباره بافت‌های ناکارآمد مسائل مختلفی طرح موضوع می‌شود، گفت: از جمله این مسائل می‌توان به بحث‌هایی نظیر توانمندسازی و جابه‌جایی اشاره کرد که در مورد این بافت‌ها بررسی و مطالعات دقیق از اهمیت بسزایی برخوردار است و همچنین طرح‌هایی که آماده می‌شود حتما باید یک سیستم کارگزاری حتی در بافت‌های فرسوده نیز مستقر باشد، زیرا بخش‌های دولتی معمولا توان و فرصت کافی برای راهبری با تمام جزئیات نخواهند داشت.

دیگر خبرها

  • بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه ۵ قم
  • نقدی بر حصار کشی و اسباب‌کشی درختان از پارک‌ها
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری