Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور در پیامی به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی بر کاهش تلفات جانی و خسارات اقتصادی ناشی از وقوع حوادث طبیعی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پیامی به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، تصریح کرد: ۵ دی در تقویم رسمی کشور، سالروز زلزله غم بار بم و" روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی" نامیده می شود و هدف از آن جلب نظر و توجه عمومی به عواقب ناشی از وقوع پدیده های طبیعی، شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن پیام رحمانی فضلی آمده است که ۵ دی در تقویم رسمی کشور، سالروز زلزله غم بار بم و" روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی" نامیده شده و هدف از آن جلب نظر و توجه عمومی به عواقب ناشی از وقوع پدیده های طبیعی، شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه می باشد. لذا با توجه به وضعیت اقلیمی و حادثه خیزی کشور علاوه بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه اهمیت کسب آمادگی در رویارویی با پدیده های خطرساز و کاستن از پیامدهای منفی آنها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

امسال قانون سازمان مدیریت بحران کشور با تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان ابلاغ گردید، که لازم است اهتمام جدی برای اجرای آن از سوی ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران بعمل آید. بر این اساس و با پیروی از سیاست های کلی پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تعیین برنامه های عملی برای افزایش تاب آوری جامعه و کاهش تلفات جانی و خسارات اقتصادی ناشی از وقوع حوادث طبیعی پیگیری گردد.

نایب رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور در ادامه پیام خود آورده است:آموزش عمومی، حمایت از ابتکارات و فعالیت های علمی، تدوین دستورالعمل ها و اجرای آنها، نظارت بر ساخت و سازها، ظرفیت سازی نهادی و نیروی انسانی، بکارگیری تجهیزات و ابزارهای لازم، استفاده از فناوری های نوین، توسعه سیستم های هشدار و پایش و اتخاذ سیاست های راهبردی، تشکیل بانک اطلاعات تخصصی مدیریت بحران و دسترسی متناسب به نظام جامع مدیریت اطلاعات از دیگر مواردی است که زمینه را برای نیل به اهداف مورد نظر فراهم می آورد.

در پایان با گرامیداشت روز ملی "ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی" از زحمات تمامی همکاران، اعضای محترم شورای عالی، اعضای محترم ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، ستادهای استانی و شهرستانی و همیاری های ملت شریف و بزرگوار ایران سپاسگزاری نموده سعادت، سلامت و اعتلای میهن اسلامی و ملت بزرگوار ایران را از خداوند متعال مسألت دارم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رحمانی فضلی زلزله مدیریت بحران ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۴۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در برخی مناطق آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در برخی مناطق استان از جمله انگشتجان شبستر سیل رخ داده است، گفت: سیل امروز هیچ گونه تلفات جانی به دنبال نداشته است.

عبدالصمد رحیمی امروز جمعه در گفت‌وگو با ایسنا افزود: وقوع سیل در منطقه انگشتجان شهرستان شبستر منجر به ورود خسارت به حدود ۴ دستگاه خودرو شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه وقوع سیل امروز تلفات جانی به دنبال نداشته و از شهروندان درخواست می‌کنیم به اطلاعیه ها ‌و هشدارهای جوی توجه کنند. 
رحیمی با اشاره به اطلاعیه جوی سطح نارنجی، نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی از بعداز ظهر روز گذشته(پنجشنبه)  گفت: ضروری است شهروندان از اتراق در کنار رودخانه ها و مسیل ها خودداری کرده و از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.
وی افزود: راهداری، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس، فرمانداران، شهرداران و سایر اعضای ستاد بحران در حالت آماده باش قرار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیل شبستر تلفات جانی نداشت
  • وقوع سیل در برخی مناطق آذربایجان شرقی
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • فرماندار شفت: حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت / ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • فرماندار شفت:حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت/۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت/۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد