Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@02:23:44 GMT

حمله انتحاری در ولایت بلخ افغانستان

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۴۳۲۶

وزارت دفاع افغانستان ضمن اعلام اینکه انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در یکی از مقرهای ارتش افغانستان در شمال کشور امروز (پنجشنبه) جان شش سرباز افغان را گرفت، طالبان را مقصر این حمله دانست. ناطقان: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمی پس از انفجار این خودروی بمبگذاری شده، گروهی از شبه نظامیان به داخل محوطه این مقر ارتش یورش برده و با نیروهای افغان درگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت دفاع افغانستان در بیانیه‌ای گفت: هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله در ولایت بلخ را بر عهده نگرفته است. در این انفجار و حمله تروریستی پس از آن، سه سرباز افغان دیگر نیز زخمی شدند.

منیر فرهاد، سخنگوی والی بلخ گفت: درگیری‌ها در داخل محوطه این مقر ارتش چند ساعت ادامه داشت و پس از آن مهاجمان مجبور به عقب نشینی شدند.

طالبان در روزهای اخیر در ولایت بلخ فعال بوده است. آنها روز سه شنبه یک پاسگاه ارتش در منطقه دولت آباد را هدف گرفتند که در جریان آن دستکم هفت سرباز افغان کشته و شش عضو نیروی امنیتی زخمی شدند. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و گفت: شبه نظامیان طالبان چهار سرباز افغان را اسیر و تعدادی سلاح و مهمات را از این پاسگاه مصادره کرده‌اند. منبع: ایسنا برچسب ها: حمله انتحاری ، ولایت بلخ ، افغانستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: حمله انتحاری ولایت بلخ افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷

جسوربیک چوریف، معاون وزارت حمل‌ونقل ازبکستان اظهارداشت انتظار می‌رود پروژه راه‌آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

چوریف در جریان سومین نشست سرمایه گذاری بین المللی تاشکند، گفت: «این پروژه به اتصال سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک خواهد کرد. راه‌آهن نقش مهمی در ایجاد دهلیز ترانسپورتی اوراسیا ایفا خواهد کرد. در نتیجه کشورهای آسیای مرکزی به یک بندر اقیانوس هند دسترسی خواهند داشت.»

وی تصریح کرد: این راه‌آهن زمان انتقال کالا را از ۳۵ روز به ۵ روز و هزینه انتقال کالاها را حداقل ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

این درحالیست که امروز هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان با هدف بررسی شرایط افزایش تجارت میان ترکمنستان و افغانستان وارد هرات شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • سرباز سابق ارتش اسرائیل : نباید فراموش کنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار (فیلم)
  • حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان