Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: اصلاح‌طلبان نباید با ناامیدی و شلختگی با مسائل برخورد کنند و اصلاح‌طلبی را تنها راه ممکن از بن بست موجود می‌دانیم.

الیاس حضرتی روز پنجشنبه در سومین کنگره سراسری حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، افزود: در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم باید به راه طی شده در طول این ۴۰ سال نگاهی بیاندازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام حزب اعتماد ملی اضافه کرد: انتظار بر این بود در چهلمین سال انقلاب، بزرگان، شیوخ و مسئولان ما برای ارزیابی راه طی شده، تصمیم بگیرند که نتایج دستاوردها، چالش‌ها، مشکلات و نارسایی‌ها چه بوده است.

حضرتی بیان کرد: باید کمیته‌های تخصصی مستقل تشکیل و ارزیابی کنند که راه طی شده را درست پیموده‌ایم یا خیر؛ به عقب برگردند و نگاه کنند که راه را درست آمدیم یا اشکالات اساسی دارد.

وی با بیان اینکه باید برخی از رویکردهای اشتباه تغییر یابد، گفت: باید این شجاعت را داشته باشیم که بگوییم بخشی از رویکردها و نگرش ما از مردم سالاری،  حکم رانی و سیاست خارجی و غیره اشتباه بوده است.

حضرتی به حوادث آبان‌ماه اشاره کرد و گفت: ببنید در آبانماه چه شد؟ بنزین را بهانه قرار دهند و انباشتی از محرومیت‌ها، تحقیرها و به حساب نیاوردن مردم شد.

وی از عدم اثرگذاری احزاب در امور مملکتی و حکومتی انتقاد کرد و افزود: احزاب در کجای مملکت هستند؟ رویکرد و ساختار سیاسی ما درخصوص احزاب مناسب است؟ احزاب در دنیا ۲۰۰ سال است که به وجود آمده و آزموده شده‌اند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: ساختار اکثر کشورهای دنیا براساس احزاب است. احزاب نه به عنوان یک وصله و رابط، بلکه ساختار حاکمیت و حکومت را تشکیل می‌دهند.  احزاب به وجود آمده‌اند که حکومت را اداره کنند نه اینکه در انتخابات شرکت و کاندیدا دهند و فقط یک نماینده به مجلس بفرستند.

حضرتی یادآور شد: احزاب باید بتوانند اختیار و مسئولیت بپذیرند و راه‌حل ارائه دهند،  در افکار عمومی محاکمه شوند. الان چه کسی مسئولیت می‌پذیرد؟ امروز احزاب را کنار گذاشته‌اند و حکومت محفلی، باندی و جناحی درست کرده‌اند و هر جایی دو سه نفر با هم می‌نشینند و بعد باند تشکیل می‌دهند.

وی از نظارت استصوابی شورای نگهبان نیز انتقاد کرد و گفت:نظارت استصوابی به یک معضل و به چالش مفصل تبدیل شده است. نظارت استصوابی یعنی چه؟ آیا لازم است یا خیر؟  نظارت استصوابی که اکنون شورای نگهبان صورت می‌دهد به طرز شدیدتر و بی‌رحمانه‌تری در خود احزاب وجود دارد. ما به این چسبیده‌ایم که حتما باید ۱۲ نفر کلی پرونده را بررسی کنند.  احزاب از زمان دانش‌آموزی بر افراد نظارت دارند اما حالا آمده‌ایم همه چیز را به شورای نگهبان محول کردیم و احزاب را کشته‌ایم.  

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: نمایندگان  مجلس می‌دانند که ما می‌خواستیم درخصوص مدارس سما تصمیمی بگیریم اما شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص مصوبه داشت مجلس حق ورود به آن را پیدا نمی‌کرد.

وی به لوایح سی اف تی و پالرمو اشاره کرد و افزود: از پالرمو یکسال گذشته و وقتش تمام شده و هیچ کاری نشد سی اف تی، نیز یک ماه دیگر بیشتر وقت ندارد. من از دبیرکل مجمع فرهنگیان و شورای مرکزی این حزب و دیگر احزاب اصلاح‌طلب درخواست دارم این است که ضرورت تغییر در رویکردها را بررسی کنید.

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: باید بررسی شود که چگونه این تغییر رویکردها را بررسی و اعمال کنیم چرا که خارجی‌ها به وسیله رسانه‌های خود و برخی از عناصر داخلی نیز می‌خواهند با سکوت رادیوی چند جوان تند عقده‌ای را وارد مجلس کنند و ما شاهد بیتفاوت و منفعل ماجرا باشیم.

حضرتی نقش فرهنگیان در ایجاد شور و شعور سیاسی کادرسازی تنظیم برنامه مهم ارزیابی کرد و گفت: با نقاشی کردن کاری پیش نمی‌رود. باید رویکردهایی که تبدیل به سلایق بعضی جریانات که هیچ تناسبی با ماهیت انقلاب ندارند را اصلاح کنیم.
 

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کالابرگ فجرانه در قزوین روزانه ۱۰ هزار تراکنش دارد

محمدرضا کریمی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: طرح فجرانه یک کار تخصصی بعد از طرح عمومی کالابرگ الکترونیکی بود که اجرای آن از سوی دولت سیزدهم با استقبال بسیار بالای مردم همراه شد.

وی اضافه کرد: ثبت ۹۱۴ هزار تراکنش در قالب طرح فجرانه که با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال برای هر یک از اعضای خانواره مشمول طرح واریز شده بود، سند دیگری از استقبال مردم استان قزوین در اجرای این طرح است.

کریمی با بیان اینکه ۳۲۷ هزار خانوار قزوینی از طرح فجرانه بهره‌مند شدند، ادامه داد: آمار‌های موجود نشان می‌دهد که ۱.۴ همت در سطح استان قزوین فروش کالابرگ داشتیم که رتبه قزوین را در بین استان‌های کشور ارتقا بخشید.

این مسئول بازه زمانی طرح فجرانه را از ۱۸ بهمن ماه گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد و یادآور شد: البته هجدهم هر ماه تسویه حساب لازم با فروشگاه‌ها انجام می‌شود و از بیستم اردیبهشت نیز نوبت چهارم طرح آغاز خواهد شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین بیان کرد: در مرحله چهارم پس از آسیب شناسی طرح، نواقص و ابهامات موجود برطرف می‌شود تا سطح رضایتمندی بیشتری را بتوانیم در بین شهروندان ایجاد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آموزش صلح و صلح‌طلبی، سنگ بنای روابط انسانی
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • هرآنچه درباره نسل ششم آیپد ایر می‌دانیم
  • از «بیژن نوباوه وطن» چه می‌دانیم
  • واکنش عباس عبدی به سخنان مهدی نصیری: اصلاح‌طلبی و براندازی دو راهبرد غیر قابل جمع است
  • طرح کالابرگ فجرانه در قزوین روزانه ۱۰ هزار تراکنش دارد
  • این قورباغه‌ طلایی سمی‌ترین موجود جهان است
  • از متن پیشنهادی آتش بس میان حماس و اسرائیل چه می دانیم؟/ تنش زدایی در چند مرحله صورت می گیرد/ سرنوشت غزه پس از جنگ همچنان مبهم است / مرحله اول معامله 40 روزه خواهد بود
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور