Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم دیوسالار از مدیران این شرکت دانش‌بنیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: دستگاه  MCA ( تحلیلگر چند کاناله دیجیتال) پالس‌های خروجی آشکارساز گاما را که نمایه‌ای هستند، به صورت گراف درمی‌آورد.

وی بیان کرد: این دستگاه با قدرت تفکیک بالا برای طیف‌نگاری هسته‌ای و اشعه ایکس طراحی شده است و از طریق پورت USB به PC متصل و با نرم‌افزار DAS  که توسط متخصصان شرکت طراحی شده است انواع طیف‌های آشکارسازی هسته‌ای را ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوسالار اظهار کرد: این تحلیل‌گر، پالس‌ها را براساس ارتفاع آن‌ها ثبت می‌کند، به عبارت دیگر به وسیله آن می‌توان اطلاعات چشمه‌های رادیواکتیو را به صورت منحنی میزان شمارش بر حسب انرژی چشمه نمایش داد.

وی افزود: این دستگاه در آزمایش‌هایی که نیاز به مطالعه رویدادها بر حسب بیش از یک پارامتر است مانند اندازه‌گیری‌های هم‌زمان توزیع انرژی و توزیع جرم پاره‌های شکافت و مطالعه انرژی و وابستگی زاویه‌ای واکنش‌های هسته‌ای کاربرد دارد.

این فعال دانش‌بنیان با بیان اینکه محصول تولیدی در ردیف محصولات های‌تک قرار دارد، افزود: در دنیا چند شرکت معتبر این محصول را تولید می‌کنند و ما نیز توانستیم با توان متخصصان خود به دانش فنی این محصول دست یابیم و محصول را در کشور طراحی و تولید کنیم.

وی گفت: با توجه به تحریم‌هایی که علیه کشور صورت گرفته، این محصول از سوی شرکت‌های خارجی به راحتی قابل دسترس نیست و با قیمت بالا به کشور وارد می‌شود اما محصول ایرانی تولید شده این امکان را فراهم کرده که قابل دسترس و دارای پشتیبانی فنی باشد و نیز متناسب با نیاز کاربر بتوانیم بر روی دستگاه تغییراتی انجام دهیم.

دستگاه تحلیلگر چندکاناله دیجیتال هفته گذشته در هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

برچسب‌ها پرتو گاما ایران ساخت حوزه دانش بنیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرتو گاما ایران ساخت حوزه دانش بنیان پرتو گاما ایران ساخت حوزه دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، محمد سیاری گفت: ایده ساخت دیتالاگر درون چاهی قابل حمل در گروه آب زیرزمینی مدیریت مطالعات پایه منابع آب برای اولین بار مطرح و پس از همفکری و نهایی شدن طرح آن با همکاری شرکت دانش بنیان کنترل توان نوین پویا به مرحله ساخت رسید.

کارشناس مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه این دستگاه با موفقیت آزمایش شد، افزود: این دستگاه به منظور ثبت خودکار داده‌های سطح آب در آزمایشات پمپاژ طراحی شده و دارای فن آوری با دقت بالا همراه با پلان زمانبندی رکوردگیری پویا با ۵ مرحله بازه زمانی قابل تنظیم است.

وی خاطر نشان کرد: خروجی آمار برداشته شده توسط این دستگاه به صورت لحظه‌ای بر روی دستگاه تلفن هوشمند قابل مشاهده است و قابلیت دریافت فایل خروجی داده‌ها به صورت اکسل با مشخصات کامل نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سیاری افزود: استفاده از این دستگاه و فناوری آن گامی بزرگ در جهت انجام هر چه سریعتر و دقیق‌تر آزمایشات پمپاژ و نظارت بر عملیات آن بوده و به صورت چشمگیر سبب افزایش دقت و سرعت ثبت داده‌های آزمایشات پمپاژ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور ساخته شد
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون‌چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد