Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:05:38 GMT

نخستین مهرواره سرود «آفرینش» در قزوین برگزار شد

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۴۴۸۲

نخستین مهرواره سرود «آفرینش» در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله استانی نخستین مهرواره سراسری سرود «آفرینش» با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» روز پنجشنبه در مجتمع کانون استان قزوین برگزار شد.

در این مهرواره که با شعار «آینده ساختنی است» برگزار شد، ۵ گروه با هم به رقابت پرداختند. تا از این میان آنان سه گروه به عنوان برگزیدگان استانی، انتخاب و به اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون معرفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای مراکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با سرود «کودکان صلح» با مربی گری سید احسان امامی، مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین با سرود «جشن سازندگی» با مربی‌گری نرگس پیله فروش‌ها، مرکز فرهنگی و هنری شریفیه با سرود «بابا آمد، نان آورد» با مربی‌گری حسین حسنی، مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ کانون تاکستان با سرود «نقاشی» با مربی‌گری سارا طاهرخانی و مرکز فرهنگی و هنری شماره ۱ کانون آبیک با سرود «پروردگار» با مربی گری زهرا یکه فلاح و مریم بهرامی در این مهرواره شرکت کردند.

پس از آن، آثار برگزیده مهرواره‌های استانی به دبیرخانه مرکزی این رویداد ارسال و از سوی هیئت داوران بررسی می‌شود و در پایان هفت گروه برگزیده پایانی وارد مرحله کشوری خواهند شد.

داوری این مهرواره را فرامرز نصیری، مهدی احمدی و مهدی مردانی از کارشناسان و فعالان موسیقی استان قزوین بر عهده داشتند.

مژده اروجی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در این مراسم هدف از برگزاری این مهرواره را تقویت توانمندی کارگروهی و مشارکتی و افزایش نشاط و همدلی بین اعضا، شناسایی و پرورش استعداد و شکوفایی خلاقیت و مهارت‌افزایی در مخاطبین کودک و نوجوان کانون دانست.

مهدی مردانی نیز به عنوان نماینده هیئت داوران، شرکت و همراهی مربیان کانون را در این مهرواره، آغازی ارزشمند و امیدوارکننده خواند که فرصتی تازه را برای بروز و ظهور استعدادهای اعضای کانون فراهم می‌کند.

رونمایی از آرم انجمن سرود کانون قزوین با حضور مدیرکل کانون، از بخش‌های ویژه این برنامه بود.

مرحله کشوری «مهرواره سرود» کانون از ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ با میزبانی استان گیلان برگزار خواهد شد.

کد خبر 4808144

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان سرود بوشهر ایلام آلودگی هوا تعطیلی مدارس شهرکرد گرگان قزوین بیرجند شب یلدا انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز مشهد آبگرفتگی معابر استانداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است

سیدمحمد هاشمی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام جشنواره‌های فرهنگی هنری رضوی را سبب توسعه و تعمیق آن در نقاط مختلف دانست و تصریح کرد: امسال برای نخستین‌بار جشنواره ملی روستایی و عشایری، در روستای کردر رضوی میناب هرمزگان آغاز به کار کرد و بخش دیگر از این جشنواره در روستای سرکره دشتستان استان بوشهر اجرا شد.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی در سال بعد جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود که این شعاع ایمانی و حبی به امام رضا (ع) در همه مراکز مختلف روستایی کشور خود را نشان دهد.

هاشمی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: این جشنواره مبارک و نورانی بیست و یکمین دوره خودش را طی می‌کند در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود و اختتامیه این جشنواره در میلاد امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امسال این جشنواره نه تنها به‌صورت معمول خودش برگزار شد بلکه هم از جهت مردمی بودن و توسعه کار و هم از جهت عمق فنی و کارشناسی الحمدلله بسیار رشد کرده بود.

هاشمی با اشاره به ایجاد جوانه‌های دیگر این جشنواره خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگی هنری رضوی جوانه‌های دیگر زده که جشنواره فیلم دینی رضوان از آن جمله است و اختتامیه این جشنواره آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

وی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام که امسال بیست و یکمین آن برگزار شده است گفت: از خدمات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و دیگر دست‌اندرکاران اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر قدردانی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد