Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین مدیر فرهنگسرای شهید رجایی قزوین گفت: اولین دوره مسابقات استانی محاسبات ذهنی با چرتکه باحضور ۱۰۰ نفر در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد.

زیبا لطفی، مدیر فرهنگسرای شهید رجایی قزوین، با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات چرتکه در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قزوین، تصریح کرد: آموزش چرتکه در درس ریاضی باعث افزایش خلاقیت و خودکارآمدی دانش‌آموزان می‌شود؛ با آموزش چرتکه می‌توان مهارت‌ها و توانایی‌های خلاقیت در ریاضی را افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چرتکه در واقع به منظور تسهیل یادگیری، وارد فرایند آموزشی شده که مورد استقبال دانش‌آموزان و معلمان قرار گرفته است.

بنا بر اعلام روابط عمومی شهرداری قزوین، لطفی تأکید کرد: محاسبه با چرتکه باعث فعال شدن نیمکره راست و چپ مغز، افزایش سرعت در محاسبات و در نهایت بالا رفتن قدرت تمرکز در دانش آموزان می‌شود.

وی گفت: امروز پنج دی اولین دوره مسابقات استانی در رده سنی هفت تا ۱۲ سال در قزوین برگزار شد، شرکت کنندگان در زمان تعیین شده باید سوالات ذهنی را با چرتکه حساب کنند و برترین‌ها پس از گزینش به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

مدیر فرهنگسرای شهید رجایی قزوین تصریح کرد: مسابقه شهرستان‌ها برگزار شده و ١٠٠ نفر انتخاب شدند که امروز این تعداد در مسابقات استانی شرکت کردند و از این میان ٢٠ نفر برای مسابقه کشوری انتخاب می‌شوند، و در نهایت پنج نفر برای مسابقه جهانی برگزیده خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی چرتکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین

مجتبی حسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: تخریب و قلع و قمع ۹ بنای غیرمجاز مربوط به روستای گلدره و حسام آباد این شهرستان بوده که پس از صدور احکام قضایی منجر به آزادسازی اراضی کشاورزی و بازگشت به چرخه تولید شده است.

وی اضافه کرد: تخریب بنا‌های غیرمجاز در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و خرد شدن اراضی کشاورزی و با اتکا به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها انجام شد.

حسنی تاکید کرد: بنا‌های غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دستگاه قضایی، یگان حفاظت از اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان قزوین، مرکز جهاد کشاورزی کوهین و نیرو‌های فراجا و عوامل راهداری به مرحله اجرا درآمده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • افزایش ۱۷ برابری خرید شمش در حراج مرکز مبادله
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه