Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیگر رسانه‌ها - یک نهاد حقوق بشری از نقش دولت امارات در جذب مزدوران سودانی برای جنگ در کنار شبه‌نظامیان «خلیفه حفتر» در لیبی، پرده برداشت.

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: دیده بان «اروپایی- مدیترانه‌ای حقوق بشر» چهارشنبه، 4 دی‌ماه، با اعلام اینکه دولت امارات متحده عربی از مزدوران سودانی برای جنگ با دولت وفاق ملی لیبی استفاده می‌کند؛ این نیروها را به «نقض فجیع حقوق بشر» متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سازمان بین‌المللی (مستقر در ژنو)، در وبگاه خود نوشته است که مزدوران سودانی که برای امارات کار می‌کنند، در کنار تأمین امنیت چاههای نفتی و زندان‌ها، دست به کشتار غیر نظامیان و قاچاق انسان می‌زنند.

در گزارش این سازمان آمده است که تعداد بسیاری از این مزدوران پیش از این نیز سابقه حضور در درگیری‌های منطقه «دارفور» در غرب سودان با نیروهای دولتی را داشتند.

روزنامه گاردین انگلیس نیز روز سه‌شنبه نوشت که سه هزار مزدور سودانی برای جنگ در کنار شبه‌نظامیان وابسته به «خلیفه حفتر» علیه دولت وفاق ملی لیبی، وارد این کشور شده‌اند.

دیده بان «اروپایی- مدیترانه‌ای حقوق بشر» در گزارش خود با چندین تن از نیروهای سودانی به گفت‌و‌گو نشسته و از آن‌ها در خصوص چگونگی ورودشان به لیبی و حضور در میان شبه‌نظامیان «خلیفه حفتر» و سلاح‌هایی‌ که در دست دارند و همچنین میزان دستمردی که دریافت می‌کنند؛ سؤال کرده است.

یکی از این افراد گفت که در ازای دریافت ماهانه ۲۲ دلار به لیبی آمده و در شهر «غریان» (۱۰۰ کیلومتری جنوب طرابلس) برای «خلیفه حفتر» می‌جنگد. او همچنین گفت که با خود ۲۵ نفر دیگر را نیز از طریق بیابان به لیبی آورده است.

دو نفر دیگر نیز گفتند که عضو نیروهای «واکنش سریع» وابسته به ارتش سودان هستند و به همراه گروهی از سودانی‌ها از طریق کشور «چاد» ابتدا به شهر «بنغازی» و سپس به شهر «سرت» و از آنها وارد شهر «غریان» شده‌اند.

تیم کارشناسان کمیته تحریم‌های بین‌المللی علیه لیبی نیز اخیرا در گزارش خود از ورود ۱۰۰۰ نیروی واکنش سریع ارتش سودان در ماه ژوئیه به لیبی و استقرار در منطقه «الجفره» در جنوب این کشور خبر داده است.

نقش دولت امارات متحده عربی

دیده بان «اروپایی- مدیترانه‌ای حقوق بشر» در ادامه گزارش خود به افشای نامه سفارت امارات در خارطوم به وزارت خارجه سودان در ماه می ۲۰۱۹ پرداخت که در آن دولت امارات از سودان خواسته است تا اجازه فرود دو فروند هواپیمای ترابری نظامی C۱۳۰ و G۱۷ وابسته به نیروی هوایی امارات در فرودگاه «الجنینه» در غرب سودان را بدهد. هواپیماهایی که برای انتقال نیروهای سودانی به لیبی مورد استفاده قرار گرفته است.

این سازمان حقوق بشری در ادامه با بیان اینکه دولت امارات در نقض حقوق بشر به دست نیروهای سودانی، مسئولیت مستقیم دارد؛ اقدام امارات برای انتقال مزدوران از سودان به لیبی را یک «رسوایی» دانست و از کمیته کارشناسان بین‌المللی خواست تا در خصوص میزان نقض حقوق بشر در لیبی و مسئولیت کشورهای دیگر در این امر تحقیق کند.

شبه‌نظامیان وابسته به «خلیفه حفتر» از چهار آوریل (۱۵ فروردین) عملیات تسلط بر شهر طرابلس، پایتخت لیبی را آغاز کرده‌اند. این شهر در کنترل دولت وفاق ملی لیبی قرار دارد. نهادی که مورد تأیید سازمان ملل است.

همزمان با بی نتیجه بودن این درگیری‌ها، محوربندی‌های بین‌المللی نیز در حمایت از دو طرف درگیری شکل گرفته است. دولت‌های امارات و مصر از «خلیفه حفتر» و ترکیه و قطر نیز از دولت وفاق ملی لیبی پشتیبانی می‌کنند.


انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا امارات متحده عربی سودان لیبی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۵۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی ظهر آدینه در جمع مردم سمنان در مصلای این شهر ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، تاکید کرد: تحقق شعار امسال نیازمند همراهی کارگر، کارفرما و سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه دولت در زمینه رفع چالش‌های اقتصادی کشور، تلاش دارد، افزود: دولت یکی از راهکارهای جدی جهش تولید و رفع مشکلات اقتصادی کشور را توجه جدی به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌داند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه یکی دیگر از راهکارهای تحقق شعار سال و جهش تولید دوری از التهاب بازار و نوسان‌های ارزی است، تاکید کرد: دولت تلاش دارد راهکار رفع مشکلات اقتصادی را عملی سازد.

حسینی از فعالیت ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور خبر داد و گفت: دولت سیزدهم به دنبال به کارگیری ظرفیت این نوع شرکت‌ها در زمینه جهش تولید و کاهش هزینه تولید است از سوی دیگر حضور دانش بنیان‌ها در رویدادهای مختلف ملی و فراملی می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی را برای کشورمان فراهم سازد.

وی از افزایش ۵۷ درصدی حقوق و ارتقای رفاه کارگران به عنوان دستاورد دولت سیزدهم یاد کرد و افزود: دولت سیزدهم به دنبال کاهش مشکلات قشر کارگر است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

معاون رئیس جمهور همچنین گفت: یکی دیگر از راهبردهای دولت سیزدهم ارتقای کیفیت تولید داخلی برای به دست آوردن بازارهای صادراتی است که در این زمینه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

کد خبر 6089149

دیگر خبرها

  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • کشف ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها
  • تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا