Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معمار نژاد گفت: طی سخنانی در بیستمین نشست شورای هماهنگی حراست‌های وابسته و تابعه این وزارتخانه، حراست‌ها را پشتوانه مستحکمی برای سلامت اداری در نظام جمهوری اسلامی خواند. تاریخ انتشار: 14:56 - 05 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۰۴۹۸

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از اخبار اقتصادی و دارایی ایران عباس معمار نژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، طی سخنانی با حضور رئیس و معاونان مرکز حراست و مدیران کل حراست دستگاه‌های وابسته و تابعه وزارت متبوع برگزار شد، با بیان الزامات توسعه‌ی اقتصاد هوشمند، راهکار‌ها و چالش‌های تحقق این راهبرد مهم و اساسی را تبیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی برای ارتقای کار آمدی اقتصادی بویژه در دستگاه‌های اقتصادی، توجه جدی به سه وظیفه مهم "شایسته گزینی"، "سیاست گذاری‌های شفاف و دقیق" و "انجام نظارت‌های پیوسته و خردمندانه" را ضروری و اجتناب ناپذیر خواند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در ادامه، با ذکر نکاتی در خصوص دلایل گسترش فساد از جمله "عوامل فرهنگی"، "کاستی‌های قوانین و مقررات" و "انگیزه‌های کسب منفعت نامشروع"، انتظارات از حراست‌ها برای ایفای نقش مقابله پیشگیرانه با این عوامل را بسیار مهم عنوان کرد.

در ادامه، صالحی رئیس مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی، ضمن تبیین نگرانی‌ها و شکوه‌های مردم در ارتباط با مسایل اقتصادی، درک عمیق و روز افزون این نگرانی‌ها را وظیفه مهم حراست‌ها تلقی نموده و تاکید کرد: اگر این درک، کاهش یابد، دشمن از این دغدغه‌ها به عنوان ابزاری برای ایجاد فاصله بین مردم و دولت بهره برداری خواهد نمود.

رئیس مرکز حراست در تشریح عمق خباثت دشمنان مردم ایران بویژه آمریکا بیان داشت: دشمن با بکارگیری همه توان خود، چالش‌های اقتصادی برای مردم ایجاد می‌کند و سپس از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود استفاده نموده و جامعه را به سمت اعتراض علیه همان چالش‌هایی که خود ایجاد نموده تشویق می‌کند.

وی یادآور شد: البته به طور قطع، ملت فهیم ایران هیچگاه در زمین دشمن بازی نخواهند کرد.

بنا بر این گزارش، مسعود بادین مدیر عامل بیمه آسیا نیز طی سخنانی در این جلسه، ضمن ارائه گزارش توانگری و کارآیی بیمه آسیا به عنوان دومین شرکت بیمه کشور بیان داشت: حراست‌ها چشم بیدار نظام بوده و انتظار می‌رود آنان مخاطرات و چالش‌های فرا روی دستگاه‌های اداری را به موقع و دقیق شناسایی و پیشگیری کنند.

 

بیشتر ببخوانید: خرید و فروش مجوزهای کسب و کار به فضای مجازی رسید

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ اردیبهشت؛ آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، میثم لطیفی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، درباره ممنوعیت دریافت هدیه برای کارکنان دولت، اظهار داشت: بخشنامه‌ای از طرف دفتر سلامت اداری و فرهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده که بر اساس آن، دریافت هرگونه هدیه برای کارکنان دولت، ممنوع است؛ امیدواریم با این کار، سلامت اداری، افزایش و فساد، کاهش پیدا کند.

لطیفی تصریح کرد: ۱۴ اردیبهشت، آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش برگزار می‌شود؛ در این آزمون، پس از ۱۰ سال، ۱۹۱۱۲ تن در رشته مشاوره تحصیلی برای دانش‌آموزان ـ امور تربیتی و سبک زندگی، مربیان سلامت و مربیان تربیت بدنی ـ جذب خواهیم داشت؛ ۱۰ سال بود که این مجوز داده نشده بود.   رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار تن برای این آزمون، ثبت نام کرده‌اند و جهاد دانشگاهی، آن را برگزار می‌کند، گفت: امیدواریم تا نیمه خرداد، نتایج آزمون اعلام شود و اول مهر، این افراد در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شوند.   لطیفی اظهار داشت: این کار، تدبیر و دستور رهبر معظم انقلاب بود که برای کیفیت‌بخشی، مربیان پرورشی را در آموزش و پروش، جذب کنیم.   رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، درباره استخدام سرایداران یا نیرو‌های خدماتی در مدارس با عنوان بابای مدرسه، تصریح کرد: در این زمینه قرار بود که تأمین اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه مشخص شود؛ ما در سقف تأمین اعتبار، کمک می‌کنیم و مدارسی که جمعیت بیشتری دارند و در مناطق محرومند، در اولویت هستند.

دیگر خبرها

  • ۱۴ اردیبهشت؛ آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش
  • توضیحات لطیفی درباره برنامه‌های استخدامی دولت در سال جاری
  • جذب مربی‌های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • جذب نیرو مربی های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • ببینید | بچه فوک‌های کوچولو
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • در دیدار فرمانده تیپ ویژه تهران با رییس کل حراست وزارت ورزش مطرح شد؛ نصب دوربین های هوشمند پلیس در ورزشگاه ها
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه