Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@19:17:42 GMT

مخالفت مسکو با مداخله خارجی در لیبی

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۵۵۵۸

مخالفت مسکو با مداخله خارجی در لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، پس از اینکه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه رسماً اعلام کرد که طرح حمایت نظامی از دولت وفاق ملی لیبی را به پارلمان ترکیه ارائه خواهد کرد، مسکو مخالفت خود را با مداخله خارجی در لیبی اعلام کرد.

مسکو اعلام کرد مداخله طرف سوم در امور لیبی، کمکی به یافتن راه‌حل برای بحران این کشور نمی‌کند و روسیه از اقداماتی استقبال می‌کند که به مردم لیبی برای یافتن یک راه‌حل کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز در یک کنفرانس خبری گفت: «وضعیت لیبی دغدغه‌ای عمومی و نیز دغدغه ماست. روسیه خواهان رسیدن به یک راه‌حل صلح‌آمیز در سریع‌ترین زمان ممکن و توقف خونریزی در لیبی است.»

پسکوف در واکنش به قصد ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به لیبی گفت: «از نظر ما هرگونه مداخله در وضعیت لیبی از سوی سایر کشورها، کمکی به حل و فصل موضوع نمی‌کند، اما از کوشش کشور‌ها برای کمک به یافتن راه‌حل و نیز کمک به طرف‌های منازعه برای پایان دادن به بحران، استقبال می‌کنیم.»

اظهارات پسکوف در حالی بیان می‌شود که اردوغان امروز با بیان این که لیبی امانت عثمانی‌ها و مصطفی کمال آتاتورک است، اعلام کرد پارلمان ترکیه ماه ژانویه در مورد اعزام نیرو به لیبی رأی‌گیری خواهد کرد.

او گفت: اجرای یادداشت تفاهم همکاری امنیتی و نظامی با لیبی آغاز شد و درخواست اعزام نیرو به لیبی را به پارلمان ترکیه تقدیم خواهم کرد. تحولات در لیبی را از نزدیک زیر نظر داریم و آنچه در این کشور رخ می‌دهد برای ما بسیار اهمیت دارد.

اردوغان و «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی در توافقی که ۲۷ نوامبر (چهارشنبه، ششم آذر) به امضاء رسید، توافقاتی نظامی را نهایی کردند.

نیرو‌های تحت امر ژنرال «حفتر» که بخشی از شرق لیبی را تصرف کردند، هشت ماهی است که تحت حمایت عربستان، امارات و همچنین آمریکا و فرانسه به دنبال کنار زدن دولت وفاق ملی هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت وفاق ملی لیبی مداخله نظامی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین

وزیرخارجه اسرائیل در واکنش به اظهارات اردوغان علیه نتانیاهو نوشت: اردوغان رویای فروپاشی اسرائیل، فتح قدس و رهبری جهان اسلام را در سر می‌پروراند.اردوغان! به دیدن سریال‌های ترکی و رویا پردازی ادامه بده.

به گزارش مشرق، اسرائیل کاتز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پس از سخنرانی اردوغان در پلتفرم فلسطین، در توییتی به زبان ترکی نوشت: اردوغان رویای احیای دوباره امپراتوری عثمانی را در سر دارد و امروز در نشست فلسطین، اتهامات و سیاه نمایی علیه اسرائیل را دنبال کرد.

وی افزود: او رویای فروپاشی اسرائیل، فتح قدس و رهبری جهان اسلام را در سر می پروراند. اردوغان! به دیدن سریال های ترکی و رویا پردازی ادامه بده. با واقعیت روبرو شوید و بردن ترکیه به تاریکی را رها کنید. شما مایه شرم میراث آتاتورک و ملت ترکیه هستید.

وزارت خارجه ترکیه: این اظهارات نشاندهنده وضعیت روحیه اعضای کابینه اسرائیل است

پس از آن وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای، این اظهارات را مسخره و سطح پایین خواند و اعلام کرد: هدف گرفتن رئیس جمهورمان که واقعیت عریان را درباره اسرائیل به زبان آورد، وضعیت روحی موجود در دولت اسرائیل را نشان می دهد. همه اعضای دولت اسرائیل در مقابل عدالت حتماً حساب خواهند داد. ترکیه بدون ترس و واهمه ظلمی را که در حق مردم فلسطین روا می شود را به زبان خواهد آورد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پنجمین کنفرانس فلسطین درباره اقدامات اسرائیل علیه مردم غزه گفت: نتانیاهو، مانند جنایتکاران پیش از خود، نامش را با شرمساری به عنوان قصاب غزه در تاریخ به ثبت رساند. این لکه سیاه روی پیشانی او ماندگار شده و پاک نخواهد شد.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد