Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@03:15:18 GMT

خودروی جایگزین پراید را بشناسید

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۵۵۹۲

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  ابراهیم احمدی در خصوص توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ در سال ۱۳۹۹، اظهار کرد: دو شرکت ایران خودرو و سایپا، خودروهای جایگزین پراید و پژو ۴۰۵ را مشخص کرده اند.وی افزود: سایپا در نظر دارد خودرو جدید «رهام» را جایگزین پراید کند، همچنین ظرفیت تولید تیبا برای جایگزینی پراید افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان با تاکید بر اینکه در تولید قطعات خودروهای جایگزین پراید مشکلی نداریم، افزود: قراردادهای تولید قطعات با خودروسازان منعقد شده و نمونه های این قطعات به شرکت های خودروساز جهت بررسی ارسال شده است.

 

وی تاکید کرد: البته در مسیر تولید قطعات خودروها چالش هایی وجود دارد، اما قطعه سازان و خودروسازان به دنبال رفع مشکل برای تولید هستند.احمدی تصریح کرد: البته تولید خودرو رهام نیازمند سرمایه گذاری سنگینی است و شرکت سایپا به دنبال دریافت تسهیلات مناسب برای تولید این محصول است.

 

وی با بیان اینکه شرکت ایران خودرو به دنبال جایگزین کردن خودرو پژو ۳۰۱ به جای پژو ۴۰۵ است، گفت: از سوی دیگر با بهینه کردن موتور پژو ۴۰۵، موتور جدیدی با نام XU۷ پلاس تولید می شود که موجب بالا رفتن توان موتور و کاهش مصرف بنزین خواهد شد.

 

رئیس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان با تاکید بر اینکه به طور قطع تولید پراید در سال ۱۳۹۹ متوقف خواهد شد، گفت: البته احتمال دارد خودروهای جایگزین پراید با ظرفیت پایین تری تولید شود، از سوی دیگر تمرکز خودروسازان بر روی تولید موتورهای بهینه و دوگانه سوز و با مصرف سوخت پایین است.

 

وی درباره خصوص دلیل تعویق توقف تولید پراید طی چند سال گذشته، اظهار کرد: متاسفانه تشدید تحریم ها و خروج آمریکا از برجام موجب لغو قراردادهای خودروسازان خارجی شد که این سبب تعویق طرح توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ شد.

 

احمدی در خصوص اینکه شرکت های خوردوساز اقدام به پیش فروش یکساله محصولاتشان می کنند در حالیکه تعهدات قبلی خود را هنوز تحویل نداده اند، اظهار کرد: تا حدودی کمبود قطعات وجود دارد، اما تولیدات شرکت های خودروساز رو به بهبود است، اما واقعیت این است محصولات این دو شرکت با زیان وارد بازار می شود و قیمت تمام شده خودروها بیشتر است.

 

وی با اعتقاد بر اینکه دو شرکت ایران خودرو و سایپا در حال زیان هستند، گفت: زیان انباشته آنها از سال گذشته تاکنون نزدیک به ۴۵ هزار میلیارد تومان است.رئیس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان ادامه داد: متاسفانه قطعات داخلی تولید خودرو همچون آلومینیوم، ورق، مس، فولاد وپلی آمیدها حتی تا چهار برابر گران شده است، همچنین دستمزد کارگران طی دو سال گذشته تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

 

مشرق

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: قطعه سازان پراید اقتصاد جام نیوز خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت ام جی موتورز طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE۱۸۱ را در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۲۴ میلادی معرفی کرد.

به گفته شرکت، سرعت خودروی مذکور در ۱.۹۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد و همچنین ضریب پسار (drag coefficient )آن Cd۰.۱۸۱ است. EXE۱۸۱ با الهام از جت های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است.

طبق بیانیه ام جی موتور حداکثر سرعت خودرو ۲۵۷ مایل برساعت است. از سوی دیگر بالاترین میزان ضریب پسار ثبت شده یک خودرو ۰.۱۸۹Cd است که به فولکس واگن XL۱ تعلق دارد. این وسیله نقلیه بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی و فقط ۲۵۰ دستگاه از آن ساخته شده است. دومین رکورد ضریب پسار خودروی تولیدی به EV۱ جنرال موتورز تعلق دارد که از ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ میلادی و فقط ۱۱۱۷ دستگاه از آن تولید شد.

اگر EXE۱۸۱ به مرحله تولید برسد، آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان خواهد بود. شرکت سازنده EXE۱۸۱ در بیانیه ای اعلام کرد طرح اولیه خودروی برقی مذکور در راستای محصولات پرسرعت و نوآورانه شرکت است که قبلا تولید شده اند.

کد خبر 6090640 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد