Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدی با تاکید بر اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به دنبال توسعه فعالیت های نمایشی است، گفت: هنرهای نمایشی و سرود یک ابزار مهم و تکمیل کننده کارهای تربیتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «طاهره حمیدی» ظهر امروز (5 دی) در اختتامیه هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و نخستین مهرواره سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: جشنواره هنرهای نمایشی با شعار «نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده» و نخستین مهرواره سرود آفرینش نیز با شعار «آینده ساختنی است» در استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره تقویت روحیه مشارکت گروهی و ایجاد فضای سرشار از نشاط و امید اعضا در مراکز کانون است، گفت: کشف و پرورش استعدادها، شکوفایی خلاقیت و مهارت افزایی کودکان و نوجوانان از دیگر هدف‌های اصلی برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی کانون است.

 

حمیدی با اشاره به اینکه هنرهای نمایشی نقطه ثقل فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان است، افزود: همچنین هنرهای نمایشی ترکیبی از واسطه های مختلف تعلیم و تربیت اسلامی است.

 

وی با تاکید بر اینکه در هنرهای نمایشی و سرود فعالیت گروهی است که در فرزندان ما کارهای جمعی را تجربه می کنند، ادامه داد: اگر می خواهیم فرزندان ما در آینده زندگی اجتماعی موفقی داشته باشند لازم است از سنین کودکی آنان را با فعالیت های گروهی آشنا کنیم و اجتماعی شدن را به کودکانمان بیاموزیم.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه هنرهای نمایشی و سرود از فعالیت های است که می تواند ما را به هدف اجتماعی کردن و مشارکت دادن فرزندانمان در فعالیت‌های گروهی برساند، افزود: به کمک هنرهای نمایشی و سرود می توانیم نکات خوب اخلاقی را به فرزندانمان آموزش دهیم.

 

حمیدی ادامه داد: هنرهای نمایشی و سرود یک ابزار مهم و تکمیل کننده کارهای تربیتی است که می‌تواند روابط خانوادگی را مستحکم کند.

 

وی با بیان اینکه اصل فرایندمحوری در نمایش‌ها برای ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهم است و به دنبال تولید آثار باکیفیت هستیم، گفت: کانون خراسان جنوبی به دنبال توسعه فعالیت های نمایشی است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مرحله مقدماتی نخستین مهرواره سرود آفرینش 12 گروه با حضور 200 کودک و نوجوان و شرکت داشتند، گفت: در این بخش پنج گروه سرود به مرحله استانی راه یافتند که بایکدیگر به رقابت پرداختند.

 

حمیدی بیان کرد: در مرحله مقدماتی جشنواره هنرهای نمایشی نیز 11 گروه در قالب 90 نفر شرکت داشتند که در مرحله استانی هشت گروه نمایشی با 81 نفر با یکدیگر طی دو روز به رقابت پرداختند.

 

وی با اشاره به اینکه با اعلام نظر داوران این جشنواره‌ها درمرحله استانی، سه اثر نمایشی و سه اثر سرود انتخاب و به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد، گفت: مهمترین هدف ما از جشنواره تقویت فعالیت های گروهی، مشارکت و خلاقیت بوده که خوشبختانه به سرانجام رسیده است و تمام گروه های شرکت کننده در جشنواره مورد حمایت مادی و معنوی کانون قرار می گیرند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد طرح ملی فهما استان بوشهر خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد اردبیل مجلس مسجد فهما خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی

پارسائیان معاون فرهنگی و هنری سپاه الغدیر استان یزد گفت: اختتامیه دومین جشنواره سرود فجر بسیج یزد در بخش خواهران و برادران با موضوعات استکبارستیزی و مقابله با رژیم کودک کش صهیونیستی، ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار، ایران زیبا و ایران قوی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، فرهنگ بانوی ایرانی، افزایش جمعیت و فرزند آوری، مکتب شهید سلیمانی، فرهنگ بانوی ایرانی، امید افرینی و افزایش نشاط اجتماعی برگزار شد.

وی افزود: تعدا ۶۵ گروه در این جشنواره ثبت نام کرده بودند که ۲۵ گروه به مرحله نهایی راه یافتند که از این تعداد ۱۵ گروه برادران و ۱۰ گروه خواهران بودند.

پارسائیان ادامه داد: شروع فراخوان و مهلت ارسال آثار از اول بهمن ماه تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ بود و بازبینی آثار از ۱۵ فروردین ماه تا ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ صورت گرفت.

سرهنگ پارسائیان یاداور شد: بخش نهایی جشنواره در تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و گروه‌های برتر جشنواره استانی به مرحله کشوری راه یافتند.
 
ترویج روحیه و معارف انقلابی با زبان هنر و زمینه سازی برای ظهور و بروز استعداد‌ها هم از اهداف برپایی این جشنواره به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط کودکان پیش دبستانی + فیلم
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز