Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@07:48:50 GMT

سند روز دفاتر اسناد رسمی در مشهد ثبت رسمی شد

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۵۸۱۰

سند روز دفاتر اسناد رسمی در مشهد ثبت رسمی شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این سند به عنوان منشور اخلاقی سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی توسط جمعی از کارشناسان این حوزه در هشت بند تدوین شده‌ است.
محمدحسین بهادر افزود: این سند به عنوان دستورالعمل اخلاقی به تمام دفاتر اسناد رسمی استان ابلاغ می‌شود.
وی ادامه داد: این اقدام به مناسبت پیش رو بودن ششم دی ماه به عنوان روز دفاتر اسناد رسمی، در دفتر اسناد رسمی شماره ۱۲۴ حوزه ثبتی مشهد انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهادر گفت: بی طرفی در اسناد تنظیمی مراجعین، رعایت امانت، صداقت و درستکاری، راهنمایی و ارائه خدمات مشاوره و حقوقی، التزام به صیانت از شان و جایگاه دفاتر اسناد رسمی، مراعات قانون، نظم حقوقی و اخلاق حسنه در تنظیم اسناد، تلاش در حفظ و نگهداری اسناد دفاتر و سوابق متعلق به مردم و دولت، جلوگیری از اتلاف وقت مردم، رفتار توام با خوشرویی و جلب رضایت و تکریم ارباب رجوع و رعایت نظم و انضباط اداری و استفاده از تمام ساعات حضور برای خدمت‌رسانی و پاسخگویی از جمله بندهای این سند است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی افزود: این سند برای اجرا دارای پشتوانه حقوقی است و به امضای اعضای هیات مدیره کانون سردفتران استان رسیده‌ است.
استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۳۹ واحد ثبتی مصوب دارد. این تعداد معادل ۶ درصد از کل واحدهای ثبتی فعال در کشور است.
۵۰۶ دفتر اسناد رسمی و ۲۳۰ دفتر ازدواج و طلاق در خراسان رضوی به طور متوسط ماهیانه ۲۷۲ هزار خدمت به مردم ارائه می‌دهند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 اخلاق خدمت رسانی خراسان رضوی طلاق مشهد قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جلسه ستاد برگزاری نخستین المپیاد ملی آموزش هنر با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و کارشناسان آموزشگاه‌های آزاد هنری در این استان برگزار شد.   معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری این جلسه به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی و سازماندهی برای برگزاری باشکوه این المپیاد و در حاشیه وبینار کشوری آموزش توجیهی در خراسان رضوی بود.   جلیل سروری با بیان اینکه اطلاع رسانی‌ها و هماهنگی‌های اولیه با آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در استان انجام شده است، افزود: به منظور کشف استعداد‌های برتر و هدایت آنان برای حضور اجتماعی متعهدانه در مسابقات گروهی، تیم‌های تخصصی هنرجویان مراکز آموزش هنر سراسر کشور در رشته‌های مختلف در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی، در این المپیاد ملی شرکت می‌کنند.    وی افزود: مهلت نام نویسی تیم‌ها و بارگذاری آثار برای شرکت در این رویداد ملی برای آموزشگاه‌های آزاد هنری، ۳۱ خرداد و برای هنرستان‌های هنر‌های زیبا، ۲۰ اردیبهشت تعیین شده است که علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نخستین المپیاد ملی آموزش هنر به نشانی اینترنتی https://olympiart.ir مراجعه کنند.   در خراسان رضوی، ۲۸۹ آموزشگاه به تفکیک نوع فعالیت شامل ۲۳ آموزشگاه نمایشی، ۶۹ آموزشگاه موسیقی، ۱۴۹ آموزشگاه تجسمی، ۱۰ آموزشگاه هنر‌های سنتی و ۳۶ آموزشگاه خوشنویسی فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله