Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،بهرام سرمست،استاندار قم روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم گفت: صحبت‌های برخی مسئولان و فرافکنی در راستای شانه خالی کردن از انجام وظایف ذاتی که در فضای مجازی نیز بازتاب داشته، موردقبول نیست. 

او افزود: برخی مسئولان دستگاه‌ها فقط حرف خود را می‌گویند و وظایف ذاتی‌شان را به گردن دستگاه‌های دیگر می‌اندازند، درحالی‌که در مقابل امنیت، آرامش و فضای زیست سالم شهروندان مسئول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمست  با تاکید بر یک‌صدایی مسئولان دستگاه‌های اجرایی، اضافه کرد: همه دستگاه‌ها ضمن انجام وظایف ذاتی، باید در مقابل اعتبارات و نحوه هزینه کرد در راستای سالم‌سازی فضای زیست شهروندان پاسخگو باشند.

استاندار قم در ادامه از اقدام‌های دانشگاه علوم پزشکی برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزا قدردانی کرد و افزود: استان قم به لحاظ ویژگی زائرپذیری، مستعد شیوع این بیماری بود که با اقدام‌هایی ازجمله تعطیلی مدارس و اجرای تمهیدات لازم، این بیماری کنترل و از تلفات آن پیشگیری شد.

سرمست بابیان این‌که قم در مقایسه با سایر استان‌ها، عملکرد قابل قبولی داشته است، اضافه کرد: بنای کمیته اضطرار آلودگی هوا این بود که ازنظر معیار، شاخص و به لحاظ علمی رصد نماید و اگر اعلام تعطیلی می‌کند، بر اساس نظرات کارشناسی باشد و در مقابل امواج هیجانی افکار عمومی منفعل نشود.

او ادامه داد: بخش مهمی از مدیریت و کنترل به همکاری دستگاه‌ها برمی‌گردد و هیچ طرحی بدون همکاری و همیاری شهروندان به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

سرمست بابیان این‌که باید دست‌کم ۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوا به مجموع ایستگاه‌های قم اضافه شود، عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و محیط‌زیست باید فیلتراسیون صنایع آلاینده را پیگیری نمایند و نیروگاه سیکل ترکیبی نیز به‌جای گاز از سوخت مازوت استفاده نماید.

استاندار قم تصریح کرد: با صنایع آلاینده به نحوی برخورد شود تا هم میزان آلایندگی به حداقل برسد و هم به رونق تولید و اشتغال آسیب وارد نشود.

او بر برقی کردن موتورسیکلت‌ها به‌عنوان طرح درازمدت و همچنین نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری و راه‌اندازی قطار شهری برای کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طراحی فضای شهری بلوار آیت‌الله بروجردی، بیان کرد: مدافع منافع این طرح برای شهر و شهرداری هستم و هر پیگیری که در سازمان ملی زمین و راه و شهرسازی نیاز است با ترجیح اولویت شهرداری باید انجام شود.

سرمست افزود: این محدوده شهری تا پایان سال به هیچ ارگانی واگذار نمی‌شود تا مبانی حقوقی و قانونی از طریق شورای شهر و سازمان ملی مسکن به نفع شهرداری پیگیری شود.

او  بابیان این‌که شورای شهر یک ماه فرصت بررسی طرح را دارد، ادامه داد: پنج درصد فضای سبز این محدوده برای بهره‌برداری به شهرداری واگذار می‌شود و شهرداری یک ماه برای تامین منابع حقوقی و قانونی این طرح فرصت دارد.

استاندار قم همچنین احداث نمایشگاه دائمی فرش را فرصت خوبی برای رونق تولید دانست و ابراز امیدواری کرد: این نمایشگاه در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

در این جلسه طرح‌هایی ازجمله مکان‌یابی سایت دفن پسماند، پرورش ملکه زنبور عسل، احداث پایانه پسته، نمایشگاه فرش، پاسگاه انتظامی، پمپ‌بنزین، مجتمع گردشگری، کارگاه تولیدی درب ضد سرقت، طراحی شهری بزرگراه آیت‌الله بروجردی، تصویب شد و چند طرح پژوهشی نیز مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی هوا استاندار قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۵۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد

مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد از انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، کیانوش کیامرز در تشریح اقدامات انجام‌شده در حوزه حفاری تونل‌های مترو اظهار داشت: در بحث حفاری تونل‌های مترو اکنون دو دستگاه حفار در خط سه و چهار در حال انجام حفاری تونل و سگمنت گذاری هستند.

وی افزود: درخط سه دستگاه حفار در جبهه غربی در حال حفاری باقی‌مانده تونل این خط به سمت الهیه است و اکنون به میدان امام علی (ع) رسیده و طبق برنامه‌‌ریزی‌های انجام‌ شده قرار است تا ظرف یک ماه آینده دستگاه حفار از زیر این میدان عبور کند.

مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد بابیان اینکه حفاری تونل خط چهار به طول 14.5 کیلومتر نیز توسط دستگاه حفار در حال انجام است اظهار کرد: تاکنون حفاری 4 کیلومتر از این مسیر انجام‌شده است و دستگاه حفار پس از عبور از میدان امام حسین(ع) که با دقت بسیار زیاد انجام شد در حال حاضر به چهارراه گاز رسیده و در حال انجام حفاری به سمت میدان شهدا است.

کیامرز ادامه داد: دستگاه‌های حفار فعال در تونل خط سه و چهار قابلیت این رادارند تا با سرعت بیشتری حرکت کنند اما این موضوع به تأمین منابع مالی مناسب بستگی دارد.

وی افزود: با توجه به تمرکز مدیریت شهری بر بهره‌برداری فاز اول خط سه اکنون بودجه کمتری به حفاری تونل‌ها اختصاص داده می‌شود، اما با رسیدن پول از محل انتشار اوراق مشارکت در شهریورماه امسال سرعت حفاری تونل‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق