Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:21:28 GMT

مفاخر فرهنگی کرمان معرفی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۵۹۲۳

مفاخر فرهنگی کرمان معرفی می‌شوند

محمدرضا علیزاده روز پنجشنبه در نشست سیاست گذاری همایش ناظم الاطبا در کرمان افزود: سال گذشته مقرر شد که برای بزرگداشت مفاخر استان کرمان برنامه ریزی شود لذا پیشنهاد تشکیل کمیته علمی برای روز خواجو، کنگره و همایش ناظم الاطبا در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به پیشینه برگزاری همایش مفاخر استان کرمان تصریح کرد: با ترکیب جدیدی که در رویکرد ما ایجاد شد، اعضای اصلی کمیته ملی برنامه‌های فرهنگی جدید را بررسی می کنند و در این راستا ۲۳ عنوان کتاب مفاخر استان در سال گذشته رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان داشت: همچنین در بخش دیگر تولید فیلمی کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای برای روز همایش در دست ساخت قرار گرفت و بازرسازی مقبره، تندیس ناظم‌الاطبا در تهران، تولید سریال و فیلم و نام گذاری یک خیابان به نام وی در کرمان در دستور کار داشتیم.

علیزاده با اشاره به برگزاری همایش ناظم‌الاطبا از مفاخر استان کرمان گفت: خاندان وی بیش از ۵۰۰ طبیب و حکیم در کرمان و کشور داشته‌اند که امروز در این نشست بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز بزرگداشت خواجوی کرمانی برنامه‌های مفصلی در استان خواهیم داشت افزود: همچنین نمایشگاه کتاب از روز شنبه تا جمعه آینده با حضور بیش از ۳۰۰ ناشر و برای نخستین بار با حضور ناشران بین المللی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها گردشگری کرمان فرهنگی مفاخر فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کرمان فرهنگی مفاخر فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی گردشگری کرمان فرهنگی مفاخر فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۵۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: مجموعه ارزشمندی از اشیاء باستانی استان کرمان، از موزه ملی ایران وارد کرمان شد که همزمان با هفته میراث فرهنگی در موزه‌های استان به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سعید شاهرخی امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از ورود مجموعه ارزشمندی از اشیا باستانی استان کرمان، از موزه ملی ایران به کرمان خبر داد و اظهار کرد: این اشیا که از موزه ملی ایران (موزه مادر) انتخاب شده است، امروز به کرمان انتقال یافت و هم‌زمان با هفته میراث فرهنگی در باغ موزه هرندی به نمایش در خواهد آمد.

وی افزود: بخشی از اشیای این مجموعه انتقالی، حاصل کاوش‌های علمی باستان‌شناسی در تپه‌ها و محوطه‌های کلیدی استان کرمان از جمله تپه یحیی در دشت صوغان شهرستان ارزوئیه و محوطه باستانی شهداد در شهرستان کرمان بوده که در نتیجه کاوش سال‌های پایانی دهه چهل خورشیدی به دست آمده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اشیا مجموعه انتقالی، اشیا حاصل حفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های باستانی جیرفت است که در دهه اوایل دهه هشتاد از کشور خارج شده بود و با تلاش مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه از حراج آن در حراجی‌های لندن جلوگیری و به کشور بازگشته است.

وی ادامه داد: بخشی از اشیا مجموعه نیز متعلق به تپه گاوکشی در اسفندقه جیرفت است که در نتیجه کاوش‌های علمی باستان شناسی در این تپه حاصل شده است که این اشیا به دوره نوسنگی و حدود ۸۸۰۰ سال پیش از این تعلق دارند.

کد خبر 750276

دیگر خبرها

  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • ما جز با رعیتِ خود دیگر با کسی جنگ نداریم!
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند
  • تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق