Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهقان با بیان اینکه در پی آن هستیم تا از منابع ایرانی و افغانستانی در منطقه دوغارون به نحو مناسبی استفاده کنیمُ گفت: نباید اجازه دهیم سرمایه‌گذاران خارجی از فعالیت در این مناطق سرخورده و مأیوس شوند و به کشورهای دیگر مراجعه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود دهقان، معاون بازرگانی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در گفت‌وگو با صبح توس؛ پیرامون وضعیت این منطقه و اولویت‌های فعالیت، ضمن تأکید بر احیای ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به عنوان گوهری در شرق کشور اظهار کرد: با همکاری در حوزه افغانستان و برنامه‌ریزی‌ها امیدواریم مشکلات این منطقه هر چه سریع‌تر مرتفع شود

وی با بیان اینکه مشکل سرمایه داریم و در پی جذب سرمایه هستیم افزود: بخش‌های دولتی محدودیت دارند لذا در پی آن هستیم تا از منابع ایرانی و افغانستانی در این منطقه دوغارون به نحو مناسبی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرگانی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: در شأن کشور ایران و افغانستان چنین مرزی با داشتن ده‌ها مشکل معمولی و پیش‌پاافتاده نیست چراکه همین موارد ساده نباید فعالیت اقتصادی را مختل کند.

وی با اشاره به اهمیت فعال شدن سازمان منطقه اقتصادی به منظور تحقق اهداف و اجرای راهبردهای احیای منطقه ویژه دوغارون افزود: منطقه اقتصادی دوغارون دنبال سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه است که در این راستا متأسفانه از ظرفیت سرمایه‌گذاران افغانستانی به خوبی استفاده نشده است.

دهقان تصریح کرد: نباید اجازه دهیم سرمایه‌گذاران خارجی از فعالیت در این مناطق سرخورده و مأیوس شوند و به کشورهای دیگر مراجعه کنند، لذا این به عنوان نقطه ضعف مهم امروز مطرح است.

وی با اعلام این خبر که سران سه قوه برای دادن اقامت سرمایه‌گذاران مصوبه‌ای را گذرانده‌اند افزود: چندی ییش مصوبه‌ای صادر شده که هر فردی مبلغ ۲۵۰ هزار دلار در کشور سرمایه‌گذاری داشته باشد می‌تواند اقامت ۵ ساله جمهوری اسلامی ایران را دریافت کند.

معاون بازرگانی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: این موضوع مصوبه خوبی است اما مقداری سقف مبلغ برای استان خراسان رضوی، زیاد است و روی این موضوع در حال بحث و گفتگو هستیم.

وی افزود: اگر تاجران مشکل اقامت و رفت و آمد نداشته باشند می‌توانند بهتر و به صورت متمرکز فعالیت اقتصادی را پیگیری کنند.

دهقان خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بسیار محروم است و لذا اگر سرمایه‌گذاری شود ایجاد اشتغال نیز انجام می‌شود.

وی افزود: تایباد، فریمان و تربت جام از محروم‌ترین نقاط استان است امیدواریم بتوانیم با تحقق اهداف و رونق اقتصادی برای جوانان منطقه اشتغال‌زایی داشته باشیم.

گفتنی است روز گذشته طی حکمی از سوی مدیرعامل منطقه دوغارون محمود دهقان، به عنوان مسئول معاونت بازرگانی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون منصوب شد.

مسئولیت‌هایی از جمله بنیان‌گذار رشته تبلیغات کشور در دانشگاه صداوسیما، مشاور مدیرعامل بانک پاسارگاد، مجری طرح‌هایی در بانک‌های عامل مختلف، نویسنده و مجری کمپین بازرگانی رهایی از وابستگی به درآمدهای نفتی، طراح و مجری کمپین روز ملی انرژی هسته‌ای کشور، نویسنده کمپین تبلیغاتی بازسازی جزیره نفتی لاوان و خارک در سوابق وی به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد

ایسنا/هرمزگان قشم و کیش در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، اختتامیه‌ همایش ملی مناطق آزاد و ویژه‌ی اقتصادی کشور شامگاه ۶ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار شد. این نشست که با حضور وزیر کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و حجت الله عبدالملکی نماینده ویژه‌ی رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد برگزار شد.

در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه‌های مختلف مناطق آزاد، مناطق آزاد قشم و کیش در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی کلیه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شدند.

عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اهدای لوح از زحمات مدیرعامل این دو منطقه آزاد به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی تقدیر کرد.

 افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها،رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی