Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی صادقی روز پنجشنبه در همایش "صیانت‌گران اجتماعی" با محوریت پیشگیری از اعتیاد افزود: حضور پررنگ نیروهای مردمی و بسیجی با همراهی نیروهای انتظامی فرصت و جراتی برای نیروهای خرابکار در این شهر به وجود نیاورد.
وی ادامه داد: دشمن متوجه شده است که دیگر در سوریه، عراق و لبنان نمی‌تواند با ایران به مقابله بپردازد به همین دلیل قصد دارد از طریق ستون پنجم و فضای مجازی مردم را به کف خیابان‌ها بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشمن متوجه شده است که دیگر در سوریه، عراق و لبنان نمی‌تواند با ایران به مقابله بپردازد به همین دلیل قصد دارد از طریق ستون پنجم و فضای مجازی مردم را به کف خیابان‌ها بیاورد.
وی گفت: در اغتشاشات ۴۰ روز قبل دشمن امیدوار بود با استفاده از فضای مجازی و عده کمی که جذب کرده بود بتواند مشکلاتی را برای کشور ایجاد کند.
در پی اعلام طرح سهمیه‌بندی بنزین و اصلاح بهای آن، اعتراض‌هایی نسبت به این تصمیم صورت گرفت.  
این اعتراض‌ها به اصلاح قیمت بنزین که بر اساس "مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا" از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه شروع شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت. در برخی شهرها اعتراض تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد.
علی ربیعی سخنگوی دولت، محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری و محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه از همان شامگاه جمعه ۲۴ آبان ماه در اظهارنظرهایی جداگانه تاکید کرده‌اند که موضوع تغییر بهای بنزین "مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا و تصمیم همه اجزای نظام" است.  
همچنین دولت با توجه به دغدغه‌هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تمام پولی را که از اجرای طرح اصلاح بهای بنزین به دست می‌آید در قالب یارانه‌ای جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند.  
مهمترین مساله دولت در این اصلاح قیمت، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.
 

انتخاب آگاهانه، مهمتر از شرکت در انتخابات است
رییس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: مهم‌تر از شرکت در انتخابات، انتخاب آگاهانه است که بدانیم چه کسی به مجلس شورای اسلامی وارد می‌شود.
وی گفت: شاهد هستیم که برخی نمایندگان از ابتدای ورود به مجلس به جای اینکه به فکر منافع مردم باشند در فکر منافع شخصی، حزبی و گروهی خود بودند.  
غلامعلی صادقی افزود: برخی گروه‌ها بعد از انتخابات دوره گذشته برای ورود به این انتخابات نقشه و برنامه‌ طرح کرده‌اند تا اعضای لیست مورد نظر آنها وارد مجلس شورای اسلامی شوند.
وی ادامه داد: باید تلاش شود افراد کارآمدتر به مجلس وارد شوند لذا انتخابات موضوع مهمی برای کشور است و همواره توسط امام راحل و همچنین رهبر معظم انقلاب حضور در انتخابات بسیار مورد تاکید بوده است.
وی گفت: اگر نماینده‌ای به فکر مردم با محوریت فرمایشات مقام معظم رهبری به مجلس راه پیدا کند، آن مجلس، توانمند خواهد بود و به هرحال آرایی که به صندوق‌ها واریز می‌شود و افراد منتخب مورد حمایت قرار خواهند گرفت.  
صادقی همچنین در ارتباط با پرونده‌های طلاق افزود: بسیاری از مشکلات مرتبط با این پرونده‌ها به زمان انتخاب و قبل ازعقد باز می‌گردد و اگر در آن موقع انتخاب دقیق و به دور از احساس شکل بگیرد،  شاهد حجم پرونده‌های طلاق در مراکز قضایی نخواهیم بود.  
رییس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: اعتیاد و عوارض ناشی از آن کانون خانواده و اجتماع را مورد تاثیر خود قرار داده و یک واقعیت غیرقابل انکار است.
وی گفت: اسناد و پرونده‌هایی که در دادگاه‌ها و دادسرای انقلاب وجود دارد اثبات کننده این است که مواد مخدر آسیب‌های بسیار برای کشور و این استان به وجود آورده است.  
صادقی افزود: اگر نسبت به عوارض مواد مخدر آگاه نباشیم و در این موضوع کوتاهی شود، مواد مخدر دامان بسیاری از خانواده‌ها را خواهد گرفت.  
وی ادامه داد: در موضوع آسیب‌های اجتماعی باید با همفکری نیروی انتظامی، دادگاه و دادسرا، دولت و مراجع علمی و دانشگاهی کارگروه‎هایی تشکیل شود و با برنامه ریزی  در این زمینه گام برداشت و زمانی در مبارزه با مواد مخدر موفق خواهیم بود که هر نهادی وظیفه خود را به درستی اجرا کند، به عبارتی تک تک افراد جامعه برای حل معضلات اجتماعی باید احساس وظیفه کنند.  
رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: این آمادگی در دادگستری خراسان رضوی وجود دارد که با در اختیار قراردادن پرونده‌ها یا ایجاد شرایط گفت و گو با متهمان و خانواده آنها بتوان با شناخت کافی نسبت به این موضوع برنامه‌ریزی کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 انقلاب خانواده سازمان برنامه و بودجه مبارزه با مواد مخدر مشهد قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟

ایسنا/خراسان رضوی رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: فقط افرادی که در فاصله زمانی بین اسفند و اردیبهشت‌ماه به سن رای دادن رسیده‌اند و افرادی که در دور اول در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رای دادند یا اصلا رای نداده‌اند، می‌توانند در مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات شرکت کنند. 

سیدهادی طباطبایی در نشست ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار کرد: در جریان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که مرحله اول آن یازدهم اسفندماه سال گذشته برگزار شد و در اثر حضور پرشور مردم، ۱۷ راه‌یافته به مجلس شورای اسلامی مشخص شدند و دو نفر از کاندیداها به دور دوم این رقابت‌ راه یافتند.

وی افزود: دو نفر که حائز بیشترین آرای مردم شهرهای مشهد و کلات بودند، ۲۱ اردیبهشت‌ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا سهمیه پنجم حوزه مشهد از مجلس شورای اسلامی هم مشخص شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با قدردانی از تلاش‌های رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، بر توسعه اطلاع‌رسانی به مردم تاکید کرد و از رسانه‌ها و روابط عمومی‌های استان خواست تا با اطلاع‌رسانی به‌موقع، زمینه مشارکت حداکثری را در دور دوم انتخابات فراهم کنند.

طباطبایی با اشاره به اینکه در ۱۱ اسفند گذشته دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری همزمان برگزار شد، عنوان کرد: از مشهد ۴۸۹ نفر در دور اول نامزد بودند و زمان زیادی صرف شناسایی آنان و نوشتن نام نامزدهای انتخاباتی توسط رای‌دهندگان در شعب رای‌گیری می‌شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در دور دوم، روند انتخاب کوتاه شده و صرفاً انتخاب بین دو نفر از کاندیداهاست لذا زمان شناخت و معطلی رای‌دهندگان به مراتب کمتر شده و تعداد شعب اخذ رای نیز از مرحله اول کمتر است.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از ۱۳ اردیبهشت‌ماه تبلیغات این دوره شروع خواهد شد و مناظرات و تبلیغات شخصی افراد  از شبکه خراسان رضوی پخش خواهد شد.

طباطبایی اضافه کرد: فقط افرادی که در فاصله زمانی بین اسفند و اردیبهشت‌ماه به سن رای دادن رسیده‌اند و افرادی که در دور اول در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رای دادند یا اصلا رای نداده‌اند، می‌توانند در مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات شرکت کنند. 

وی بیان کرد: با توجه به بررسی که از شعب اخذ رای دور قبل انجام دادیم، تعدادی از شعب که با استقبال کمتری روبرو بود را ادغام کردیم. لذا برای شهر مشهد ۱۰۲۰ شعبه و برای کلات ۴۴ شعبه اخذ رای تدارک دیده شده که در حال آماده شدن است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه بنابراین در کل حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای خواهیم داشت، ادامه داد: در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۸ هزار عوامل اجرایی که مجددا آموزش آن‌ها شروع شده به فرآیند برگزاری انتخابات کمک خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در این جلسه صلاحی فرماندار کلات و ناصری معاون فرماندار مشهد با توجه به تجربه کسب‌شده در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات سال‌های گذشته، برنامه جامع شهرستان را به منظور برگزاری باشکوه انتخابات تشریح کردند.

مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ترکیب نمایندگان کنونی خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی را تا ۶۰ درصد تغییر داد و ۹ نماینده منتخب جدید هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد