Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالغفور تمندانی که روز پنجشنبه به اتفاق محمود کردستانی مدیر کل صدا و سیما سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه شرکت کرده بود با اشاره به نقش مهم این اداره در ایمن سازی طرح‌های عمرانی اظهار داشت: آزمایش‌ها و کنترل کیفی انجام شده از سوی این اداره نقش بسیار مهمی در اطمینان بخشی و ایمن سازی طرح‌ها دارد اما متاسفانه به دلیل آگاه نبودن بسیاری از مردم از این نقش بیشتر ساخت و سازها بدون بهره گرفتن از مشاوره ها و نظرات کارشناسان و متخصصان آزمایشگاه فنی مکانیک خاک ساخته و بهره برداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شعار این آزمایشگاه مبنی بر اینکه «زلزله ترسناک نیست اما ساخت و ساز غیراستاندارد ترسناک است» افزود: با وجودی که هزینه آزمایش مصالح بکار رفته در طرح ها درصد ناچیزی از کل بودجه یک پروژه را شامل می‌شود اما برخی افراد حاضر به انجام آزمایش نمی شوند در حالی که انجام ندادن مطالعات و آزمایش های یادشده چه بسا هزینه‌های سنگین‌تری بر این پروژه ها تحمیل کند و بی توجهی به این امر مهم می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

مدیر کل آزمایشگاه مکانیک خاک سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این  اداره کل با داشتن نیروهای متخصص و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و سابقه ای طولانی در امر خطیر کنترل کیفی پروژه های عمرانی، از توانمندی‌های لازم برای کنترل کیفی و نظارت بر روند ساخت و سازهای خرد و کلان برخوردار است.

وی بیان کرد: ماهانه بیش از ۱۰ هزار آزمایش در آزمایشگاههای فنی و مکانیک خاک این استان انجام می‌شود.

تمندانی ادامه داد: آزمایشگاه  فنی و مکانیک خاک استان هم اینک دارای یک اداره کل، هشت شعبه و بیش از ۱۰۰ واحد آزمایشگاهی مستقر و غیر مستقر در طرح های عمرانی سراسر استان است.

وی عملیات حفاری، مطالعه، طراحی و محاسبه شالوده انواع سازه ها، کنترل عملیات اجرایی طرح های عمرانی در زمینه خاک، بتن، آسفالت، فلزات، جوش اتصالات فلزی، انواع مصالح ساختمانی، کنترل کیفیت غیر مخرب بعد از اجرای طرح های عمرانی و آموزش در زمینه های مرتبط را از جمله توانمندی های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان عنوان کرد.

مدیر کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک سیستان و بلوچستان بیان کرد: این آزمایشگاه از مجهزترین آزمایشگاه‌های جنوب شرق و شرق کشور بحساب می‌آید به طوری که علاوه بر پاسخگویی به نیازهای این استان بسیاری از آزمایش‌های حوزه خاک استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد و خراسان جنوبی را نیز انجام می‌دهد.

وی با ابراز گلایه‌مندی از همکاری نکردن شهرداری‌های سیستان و بلوچستان با آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گفت: از مجموع حدود ۳۷ شهرداری موجود استان تنها حدود پنج شهرداری با این آزمایشگاه در حوزه طرح های عمرانی همکاری دارند در حالی که باید برای افزایش کیفیت طرح ها و زیرساخت‌های شهری این ارتباط همواره برقرار و روز بروز ارتقا یابد.

تمندانی با بیان اینکه ایران و به تبع آن سیستان و بلوچستان در زمره نقاط زلزله خیز بشمار می رود از همه دستگاههای اجرایی و عموم شهروندان خواست نسبت به اهمیت آزمایش مصالح مورد استفاده در سازه ها بی تفاوت نباشند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان طرح های زیرساختی راه و شهرسازی زاهدان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان طرح های زیرساختی راه و شهرسازی زاهدان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک سیستان و بلوچستان طرح های زیرساختی راه و شهرسازی زاهدان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان و ۲۲۸۰ روز شکست ناپذیری در خانه پرسپولیس

تیم فوتبال سپاهان فردا در حالی به مصاف پرسپولیس می‌رود که بیش از دو سال است که در خانه این تیم شکست نخورده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نبرد سپاهان و پرسپولیس را به طور قطع می‌توان مهم‌ترین دیدار هر فصل فوتبال ایران پس از دربی تهران بر شمرد. دیدار تیم‌های پرطرفدار تهران و اصفهان که در بعضی از فصول در دو دهه اخیر از دربی تهران هم اهمیت بیشتری پیدا کرده است پر از ماجرا و داستان‌های متنوع است که لازمه هر جدال سنتی به شمار می‌رود.

در ۸۵ رویارویی دو تیم در همه رقابت‌ها از دهه ۴۰، سپاهان ۲۱ بار و پرسپولیس ۲۸ بار پیروز شده‌اند، ضمن اینکه ۳۶ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. همچنین تاکنون ۱۹۲ گل در بازی‌های دو تیم زده شده است که ۸۶ گل سهم سپاهان و ۱۰۶ گل سهم پرسپولیس بوده است.

دو تیم فردا در حالی برای چهل‌وششمین بار در رقابتهای لیگ برتر به مصاف هم میروند که در ۴۵ تقابل قبلی لیگ برتری، سپاهان عملکرد بهتری داشته است و ۱۶ برد مقابل رقیب سنتی داشته است و در سوی مقابل پرسپولیس ۱۲ بار پیروز شده است. دو دیدار اخیر دو تیم در لیگ برتر با یک گل به سود سپاهان به پایان رسیده است.

همچنین دو تیم در مجموع ۴۱ بار در تهران به مصاف یکدیگر رفتهاند که ۱۹ برد برای پرسپولیس، هفت برد برای سپاهان و ۱۵ تساوی حاصل کار بوده است.

نکته جالب در مورد تقابل فردای دو تیم در ورزشگاه آزادی این است که سپاهان در پنج بازی گذشته به میزبانی پرسپولیس برابر این تیم شکست نخورده است. آخرین بار پرسپولیس با مربیگری برانکو ایوانکوویچ در لیگ هفدهم موفق به شکست سپاهان در ورزشگاه آزادی شد، پیروزی که با نتیجه دو بر صفر و با گل‌های علی علیپور و شجاع خلیل‌زاده رقم خورد. از آن بازی ۲۲۸۰ روز می‌گذرد و سپاهان در پنج دیداری که پس از آن شکست به میزبانی پرسپولیس برگزار کرده به سه برد و دو تساوی رسیده است.

آمار ویژه رویارویی‌های سپاهان و پرسپولیس

کد خبر 749298

دیگر خبرها

  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • سپاهان و ۲۲۸۰ روز شکست ناپذیری در خانه پرسپولیس
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • وقتی تیم های حریف بایرلورکوزن فکر می کنند رکورد شکست ناپذیری این تیم را پایان داده اند (فان) / فیلم