Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردکانیان بیان اینکه باید حیثیت میان بخشی را تقویت کرد افزود: متاسفانه سازو کار های قانونی نیز به سمت بخشی فکر و کار کردن است و نمی توان نمره قبولی در فعالیت های مشترک کسب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، رضا اردکانیان امروز( پنج شنبه،۵ دی) در  نشست مشترک شورای هماهنگی و توسعه صادرات ایران با محوریت اوراسیا و کارگروه صادرات غیرنفتی استان گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به تحریم ها و تهدیدهای ظالمانه که موجب شرایط سخت برای فعالان اقتصادی شد گفت: تحریم ها بر ما تحمیل شده اما فرصتی بی نظیر  در شناسایی مشکلات و غلبه بر آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر نیرو با تاکید بر اینکه از سازمان حاکمیتی شدیدا بخشی شده برخورداریم افزود: اوراسیا علاوه بر تخفیف دهندگی تحریم ها می تواند تعلیم دهنده راه ها و شیوه های رفع معضلات نیز باشد.

وی با بیان اینکه باید حیثیت میان بخشی را تقویت کرد افزود: سازمان های بخشی شده ما تمرین کار گروهی نداشته و اهداف مشترک تعریف شده ندارند.

اردکانیان ادامه داد: متاسفانه سازو کار های قانونی نیز ما را به سمت بخشی فکر و کار کردن هدایت می کند و نمی توانیم نمره قبولی در فعالیت های مشترک همچون اوراسیا کسب کرد.


وی با بیان اینکه باید در تعامل با هم فعالیت کنیم تاکید کرد: باید سازو کارهای بین بخشی را شناسایی کرده و آنها را محور فعالیت قرار دهیم.

وزیر نیرو اوراسیا را فرصت فعالیت منسجم در کشور دانست و گفت:  باید پیوستگی لازم در بخش خصوصی نیز ایجاد شود و نیازمند عدم فرافکنی و هدررفت زمان هستیم.


وی با بیان اینکه مذاکرات با هند، چین و مصر در قالب معاهده اوراسیا در حال انجام است گفت: اوراسیا دارای جی دی بی ۴ هزار میلیارد دلاری و حجم واردات ۷۵۰ میلیارد دلاری است که نیازمند برنامه ریزی برای جذب این بازار هستیم.


اردکانیان با بیان اینکه از ظرفیت گردشگری خزر استفاده نکردیم افزود: گیلان می تواند پیشرو در این حوزه باشد و در بحث توریسم خزر فعال شود.


وی با اشاره به صادرات و واردات انجام شده در قالب اوراسیا اعلام کرد: از ۵ آبان واردات از اوراسیا ۲۵۰ میلیون دلار و صادرات به اوراسیا ۱۸۰ میلیون دلار بوده که با توجه به تعرفه های ترجیحی،  اوراسیا از تخفیفات  ۸۶ درصدی و ایران کمتر از ۲۳ درصد برخوردار شد که این فاصله بسیار است و باید هدفگذاری شود.

وی در ادامه به ریل گذاری مرزی در آذربایجان اشاره و خبر از اتفاقات خوب در سفر رییس جمهور به باکو داد که به زودی اطلاع رسانی می شود.


اردکانیان با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی در تامین برق شهرک های صنعتی گیلان نداریم گفت: ظرفیت تولید برق گیلان هزار مگاوات بیشتر از تولید است که بهترین عرصه برای صرف این مازاد حوزه صنعت است.


وی از تشکیل جلسه ایی در مرکز با حضور مسئولان ارشد جهت حل مشکلات حوزه برق گیلان خبر داد .

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد خبرگزاری شبستان استان بوشهر طرح ملی فهما مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شب یلدا کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما برق صنعتی استان گیلان وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، بر آمادگی تمام ادارات، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها برای هر نوع مخاطرات احتمالی تاکید کرد.

وی با اشاره به گزارش‌های اداره منابع طبیعی بر وقوع ۳۰ فقره آتش سوزی در سال گذشته در سطح مراتع شهرستان و بیان اینکه این حریق‌ها به همت مردم، اطفا شد خواستار تقویت این ظرفیت شد.

وی بر تشکیل اکیپ‌های مردمی در تمام روستاها، استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد و زیست محیطی و همیاران طبیعت، احساس مسئولیت بیشتر، عدم آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بعد از برداشت، مدیریت به موقع چرای علف‌های هرز مراتع، مدیریت خاموشی‌ها، صرفه جویی حامل‌های انرژی و توجه به اخطارهای هواشناسی تاکید کرد.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قطعی برق گسترده ناشی از بارش بی سابقه نزولات جوی و رانش زمین در سال گذشته از همکاری تمام ادارات و ارگان‌ها، مردم، نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کرد.

تقویت زیرساخت‌های شهری برای هدایت آب‌های سطحی، تهیه تجهیزات پشتیبان برای جلوگیری از تداوم خدمات رسانی، ارتقای سطح هماهنگی، برگزاری مانورها و نگارش و تدوین سناریوهای احتمالی، تقویت آموزش‌ها، توزیع مناسب و استقرار تجهیزات و تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد خبر 6089497

دیگر خبرها

  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند