Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی گفت: زلزله بم‌ مهندسی کشور را مبهوت کرد و مهندسان را به خود آورد، به طوری که بعد از این‌ حادثه تغییرات زیادی در آیین‌نامه‌های ساخت و ساز صورت گرفت و مهندسی کشور از تجربیات بم استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، شکرچی‌زاده امروز در مراسم شانزدهمین سالگرد زلزله بم اظهار داشت: بم یک سرمایه بزرگ‌ جهانی است و ریشه در  تاریخ دارد و بعد از زلزله بم علیرغم‌ جان باختن تعداد زیادی از مردم اما ما شاهدیم که این شهر مستحکم ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: سیمای زیبا، نخلستان‌ها و ارگ بم‌ است که این شهر را از سایر نقاط کشور متمایز کرده و  مردم‌ و مسئولین‌ محلی وظیفه دارند از این سرمایه بزرگ حفاظت کنند.

وی با بیان اینکه با دستور وزیر راه و شهرسازی بحث طرح جامع شهر بم‌ به طور ویژه در دستور کار ما قرار دارد، تصریح کرد: پیشینیان ما نخل را با نفر شمارش می‌کردند و ما باید در حفظ این میراث بزرگ تلاش کنیم.

شکرچی‌زاده با بیان این که زلزله بم‌ مهندسی کشور را مبهوت کرد و مهندسان را به خود آورد، اظهار کرد: بعد از این‌ حادثه تغییرات زیادی در آیین نامه‌های ساخت و ساز صورت گرفت و مهندسی کشور از تجربیات بم استفاده کرد و امیدوارم اینگونه اتفاقاتی در جایی دیگر زخ ندهد.

وی ابراز داشت: روز پنجم دی روز ملی ایمنی در برابر زلزله نامگذاری شده و در واقع این ۵ دی روز میثاق مهندسی کشور و ما از مهندسان انتظار داریم ساختمان‌هایی مقاوم بسازند چراکه کشور ما و به خصوص استان کرمان روی گسل‌های متعددی قرار دارد.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی عنوان کرد: امیدوارم بم‌ معادل غم نباشد و نام این شهر ما را به یاد زندگی، امیدواری و نشاط بیندازد.

انتهای پیام/۸۰۰۳۵/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله بم شهرسازی مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا موسسه امین در استان اظهار کرد: برای توسعه ساخت مسکن در سطح استان از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن نهایت بهره برداری می شود.

رسول عطائی ادامه داد: هم افزایی و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود و توسعه روش‌های صنعتی می‌تواند سرعت و کیفیت تولید مسکن در استان را افزایش دهد.

وی ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن در تلاش هستیم تا از ظرفیت تمامی نهاد‌هایی که امکان همکاری و همراهی را دارند استفاده کنیم.

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی اظهار داشت: این هم افزایی می‌تواند در بخش‌های عملیات‌های زیربنایی، روبنایی، آماده‌سازی و ساخت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته شوند.

عطائی اضافه کرد: راه و شهرسازی آذربایجان غربی آماده هر گونه همکاری با قرارگاه امین در راستای اجرای طرح‌های راه و شهرسازی به خصوص طرح‌های نهضت ملی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • جنجال تغییر کاربری ۳۰۰۰ متر از «پارک لاله»، چه از جان مردم می‌خواهند؟
  • نخستین آیین نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال تصویب شد
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب