Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی غفارنژاد دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مکانیک دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یک سیستم هوشمند خطی‌کار ساخته‌ایم که در زمین‌های کشاورزی برای کاشت غلات مورداستفاده قرار می‌گیرد.

او در ادامه گفت: ممکن است حین کاشت زمین قسمتی از آن نکاشت باقی بماند، این دستگاه برای همین طراحی شده است که بتواند این قسمت‌ها را بررسی و به صورت لحظه‌ای به کشاورز یا راننده حین کار گزارش دهد که هدایت آن از طریق اپلیکیشن مخصوص آن انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



غفارنژاد اظهار کرد: برای نمایش اطلاعات دریافتی می‌توان علاوه بر مانیتور اختصاصی از اپلیکیشن طراحی شده و قابل نصب روی گوشی‌های هوشمند استفاده کرد که با طراحی گرافیکی مناسبی که دارد اطلاعات را به راحتی در اختیار کشاورز قرار می‌دهد، به طوری که کشاورز با یک نگاه کلی می‌تواند از وضعیت کار خود آگاه شود.
بیشتر بخوانید: سمپاشی دقیق هوایی توسط ربات‌های پرنده
این دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مکانیک دانشگاه تبریز تصریح کرد: با توجه به اینکه در کاشت محصولات کشاورزی همیشه مشکلاتی وجود دارد و بذرپاشی نامناسب در سطح زمین‌های کشاورزی صورت می‌گیرد ممکن است قسمت‌هایی از زمین‌ها نکاشت باقی بماند که در کشور ما تقریباً ۸۰ هزار هکتار مساحت در زمین‌های کشاورزی سالانه نکاشت باقی می‌ماند.

غفارنژاد با اشاره به تفاوت این اپلیکیشن با نمونه خارجی آن، گفت: نمونه خارجی تحت تاثیر گردوغبار قرار می‌گیرد و رصد و بررسی آن دچار اختلال می‌شود، اما در این نمونه ساخته شده با گذاشتن سنسور‌های مخصوص مشکل گردوغبار را حل کرده‌ایم و کاملاً ایزوله است.

این دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مکانیک دانشگاه تبریز بیان کرد: ما به عنوان دانشجویان جوان به تازگی در حوزه تولید قدم گذاشته‌ایم و انتظار حمایت از سوی وزارت کشاورزی و کشاورزان و سرمایه‌گذاران داریم تا بتوانیم مشکلات و چالش‌های کشور در زمینه محصولات مانند غلات و ... را حل کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

پایگاه خبری النشره لبنان روز چهارشنبه به نقل از رسانه‌های آمریکایی گزارش داد که «اریک آدامز» شهردار نیویورک گفته پلیس «نیویورک‌سیتی» روز گذشته ۳۰۰ نفر را در دانشگاه کلمبیا و «سیتی کالج» در تظاهرات‌های حمایت از فلسطین دستگیر کرده است.

آدامز که با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» مصاحبه می‌کرد، مدعی شده که اکثر دستگیر شده‌ها دانشجو نبوده‌اند. وی همچنین مدعی شده که پلیس سازمان‌ها و افرادی را شناسایی کرده که به عنوان «آشوبگرهای حرفه‌ای» در تجمعات حضور داشته‌اند.

این مقام آمریکایی با هدف مسالمت‌آمیز نشان دادن برخورد پلیس با معترضان حامی غزه ادعا کرد در جریان یورش پلیس به محوله دانشگاه کلمبیا درگیری شدید بین پلیس و معترضان صورت نگرفته است.

شبکه سی‌ان‌ان دیروز چهارشنبه گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه ، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

کد خبر 6094816

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند
  • اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • همایش پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در شیراز برگزار شد
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور