Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: فرونشست در بخشی از جنوب استان قزوین وجود دارد که طبق مطالعات انجام شده به طور میانگین ۱۸ سانتی‌متر در سال فرونشست دارد.

قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، در نشست خبری که امروز پنجم دی در سالن اجتماعات باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد:  در دنیا  ۴۳ مورد بلایای طبیعی وجود دارد که از این میان  ۲۵ مورد در استان قزوین رخ می‌دهد و می‌توان به زلزله، سیل، آتش سوزی، طوفان، کولاک و یخبندان، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و آفات نباتی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر طول رودخانه‌های استان قزوین است که برخی از آن‌ها در استان‌های مرکزی و همدان جاری می‌شود،  در حال حاضر ۱۵۷ رشته رودخانه فصلی و دائمی داریم که ۴۷ رشته آن از داخل شهرها عبور می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهار کرد: برای پیشگیری از سیل اقدامات قابل توجهی در قزوین صورت گرفته است، شهرداری‌ها در بحث لایروبی رودخانه‌ها اقدامات خوبی انجام دادند به طوری که اگر بارندگی در فصل بهار داشته باشیم مشکلی در این حوزه نخواهیم داشت.

شناسایی ۴۲۰ تصرف غیرقانونی در حریم رودخانه‌های قزوین

وی افزود: یکی از مشکلات ما تصرف غیرمجاز رودخانه‌ها است که اغلب توسط بخش خصوصی صورت گرفته است، تاکنون ۴۲۰ مورد شناسایی شده و مورد بررسی قرار گرفته است،  در بازدیدهای صورت گرفته ۲۲۴ نقطه بحرانی شناسایی شده است.

مهدیخانی تأکید کرد: از نقاط بحرانی شناسایی شده  ۶۳ نقطه مربوط به شهرستان قزوین، ۳۶ مورد مربوط به شهرستان البرز، ۳۲ مورد مربوط به شهرستان آبیک،  ۲۹ مورد مربوط به شهرستان آوج، ۴۱ مورد مربوط به شهرستان بوئین زهرا و ۲۳ مورد مربوط به شهرستان تاکستان است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم در بحث مدیریت بحران، آموزش است در این راستا نیز اقداماتی از جمله برگزاری مانور زنگ ایمنی مدارس وجود دارد که تصمیم داریم تا پایان سال هر ماه یک دوره آموزشی برگزار کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: حوادث همچنان استان قزوین را تهدید می کند به طوری که ما گسل‌هایی در جنوب و شمال قزوین داریم و یکی از خطرات جدی در کمین است و باید مورد توجه قرار بگیرد؛ فرونشست بخشی از جنوب استان قزوین است که طبق مطالعات انجام شده به طور میانگین ۱۸ سانتی متر در سال فرونشست دارد.

وی تصریح کرد: اگر در این خصوص اقدامی نکنیم و کشاورزان در جریان جزییات قرار نگیرند وضعیت بدتر می‌شود و آیندگان به طور یقین درباره ما قضاوت خوبی نخواهند داشت، در این میان رسانه‌ها نقش مهمی برعهده دارند.

مهدیخانی با اشاره به آلودگی هوای آبیک نیز تصریح کرد: اکثر آلودگی‌ها در خصوص شهرستان آبیک منشأ بیرونی دارد و در خصوص واحدهای صنعتی آلاینده هم شناسنامه‌ای تهیه شده تا هر زمانی لازم باشد، تعطیل شوند، هفته آینده  جلسه‌ای با مسئولان کارخانه سیمان آبیک داریم تا در شرایطی که لازم است تعطیل شود، در حال حاضر حدود پنج روز است که این کارخانه تعطیل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان، گفت: این پروژه بر اساس تخصیص و مجوزهای وزارت نیرو و سازمان محیط زیست در حال مطالعه و اجرا است و به جز تأمین بخشی از آب آشامیدنی مردم، در حوزه‌های مختلف باعث رونق منطقه خواهد شد.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمیرم، اظهار کرد: در جریان این سفر روند تکمیل برخی از پروژه‌های زیرساختی شهرستان که از مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری و سفر شهرستانی استاندار اصفهان هستند، مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: روند اجرای یکی از پروژه‌های تأمین آب استان و شهر اصفهان نیز بررسی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه این پروژه تأمین کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان است، عنوان کرد: این پروژه بر اساس تخصیص و مجوزهای وزارت نیرو و سازمان محیط زیست در حال مطالعه و اجرا است و بر این باور هستیم که به جز تأمین بخشی از آب آشامیدنی مردم، در حوزه‌های مختلف باعث توسعه گردشگری شهرستان سمیرم نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: اولویت استفاده از نیروی مورد نیاز این طرح‌ها با مردم شهرستان سمیرم است که همین امر منجر به اشتغالزایی و رونق خدمت‌رسانی در شهرستان خواهد شد.

زینلیان با اشاره به اینکه امیدوار هستیم این پروژه بتواند فتح باب مناسبی برای توسعه شهرستان باشد، خاطرنشان کرد: در مطالعات انجام شده برای اجرای این پروژه، مطالبات مردم شهرستان نیز در نظر گرفته شده است که از سنوات گذشته به دلیل محدودیت منابع نادیده گرفته شده بود.

وی تأکید کرد: پایدار شدن جریان آب که به واسطه این پروژه اتفاق خواهد افتاد این امکان را می‌دهد که در حقوق مردم و محیط زیست منطقه اتفاقات مناسبی بیفتد و برای کشاورزانی که تخصیص خودشان را از وزیر نیرو و جهاد کشاورزی گرفته‌اند کمک می‌کند که حقوق مردم به نحو شایسته تأمین شود.

کد خبر 751241

دیگر خبرها

  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • بررسی از پروژه تأمین‌کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان در سمیرم
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • طرح یکجانبه فرانسه برای آتش‌بس در مرز لبنان و اراضی اشغالی
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • فرونشست در اصفهان و خوزستان به بیش از ۷تا۱۰ سانتی متر رسید
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند