Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، محمد جواد فدائی  عصرپنجشنبه در مراسم شانزدهمین سالگرد جانباختگان زلزله پنجم دی ماه ۸۲ در بهشت زهرای بم با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: زلزله بم درس های زیادی به ما آموخت هر چند این درس ها پرهزینه بود ولی باید از این درس ها استفاده کنیم تا در اتفافات مشابه که در کشور رخ می دهد آمادگی لازم را داشته باشیم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فدائی گفت: زلزله سال ۸۲ امتحان بسیار سختی برای مردم بم بود و مردم صبور بم به خوبی و با موفقیت این امتحان را پشت سر گذاشتند.

وی  ادامه داد: باید ساختمان‌های فرسوده به ساختمان‌های مقاوم تبدیل شوند تا در زمان زلزله با مشکل مواجه نشویم زیرا استان کرمان جزو مناطق زلزله خیز کشور است و باید با رعایت استاندارد و برنامه ریزی در جهت ساخت و سازهای شهری و روستایی به شریان های حیاتی، بیمارستان ها و  مدارس در زمان وقوع زلزله آسیب جدی وارد نشود.

فدائی توضیح داد: در زمان وقوع بحران بحث خدمات رسانی بسیار مهم است باید دستورالعملی تدوین شود تا در زمان وقوع پیش لرزه، مردم و مسئولان بدانند که باید چه اقداماتی را انجام دهند تا اگر زلزله مهیبی رخ داد آسیب زیادی نبینیم.

وی ضمن اشاره به وضعیت شهرستان بم خاطرنشان شد: متوسط شاخص‌های توسعه‌یافتگی شهرستان بم در بیشتر موارد بالاتر از متوسط کشوری است همچنین متوسط بیکاری در بم کمتر از متوسط کشوری است، اما هنوز کارهای زیادی مانده که باید رسیدگی شود و متاسفانه منظر شهری بم مشکل دارد.

فدایی اظهارداشت:پروژه انتقال آب از سد نساء در راستای تامین آب با کیفیت برای شهر بم و شهرهای شرقی استان است که هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل این پروژه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه اداد: بر اساس اعتبارات اختصاصی وزارت نیرو اگر بخواهیم این پروژه را پیش ببریم، در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۵ سال طول خواهد کشید که با رایزنی‌های صورت گرفته و استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ برای تامین اعتبار این پروژه امیدواریم تا یک سال و نیم آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان بیان داشت: اکنون ۲ سال است که بحث شنهای روان و مالچ پاشی که تعطیل شده بود مجدد شروع شده و اقدامات خوبی در حوزه معادن، کشت های گلخانه ای، گردشگری، آبیاری تحت فشار  در جهت توسعه شهر بم آغاز شده است که نمونه بارز آن را می توان به نهال کاری ۲۰۰۰ هکتاری در شهرستان های شرقی استان اشاره کرد.

 فدائی ادامه داد :دولت هر نوع امکاناتی را برای  فارغ التحصیلان کشاورزی در خصوص راه اندازی کشت گلخانه ای  فراهم کرده است و تمام استعلام ها حذف شده و برای وثیقه مقرر شد محل طرح به وثیقه گذاشته شود و از تسهیلات ۹ درصد در تبصره ۱۸ گنجانده شود.

استاندار کرمان گفت: موضوع طرح ویژه بم هر چه سریعتر تصویب خواهد شد و نباید کمبود زمین مسکونی در بم را دلیل بر تخریب باغ شهر دانست زیرا یکی ازمزایای شهر بم، باغ شهر بودن آن است زیرا بم یک سرمایه جهانی است و باید ان را حفظ کنیم.

 زلزله پنجم دی ماه ۸۲، به بزرگی ۶/۶ ریشتر که در ساعت ۵:۲۶ بامداد روز جمعه به مدت ۱۲ ثانیه شهر بم و مناطق اطراف آن در شرق استان کرمان را لرزاند و بر اساس آمار رسمی تعداد جان باختگان این زلزله ۲۶ هزار و ۲۷۱ نفر اعلام شد اما آمارهای غیررسمی تا ۵۰هزار کشته برای این زلزله را تخمین زد.

برچسب‌ها بم کرمان بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بم کرمان بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی ایرنا بم کرمان بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان باز هم لرزید | زلزله ۴.۷ ریشتری در فاریاب

به گزارش همشهری آنلاین، ساعت ۷:۵۳ دقیقه صبح امروز ۱۳ اردیبهشت ماه زلزله ۴.۷ ریشتری شهر بلوک فاریاب استان کرمان را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۹ کیلومتری زمین و فاصله ۷ کیلومتری بلوک، ۲۹ کیلومتری فاریاب و ۳۰ کیلومتری شهرستان کهنوج در جنوب استان کرمان رخ داده است.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار کرد: ۲ تیم هلال احمر از فاریاب و یک تیم از پایگاه طُرج اسماعیلیه جیرفت به منطقه مرکز زلزله اعزام شده‌اند.

وی افزود: تاکنون از سوی تیم‌های ارزیابی مشکل خاصی گزارش نشده است.

این در حالی است که عصر روز گذشته نیز زلزله‌ای ۴.۶ ریشتری منطقه سیرچ شهرستان کرمان را لرزاند.

زلزله کرمان را لرزاند + جزئیات کد خبر 848867 منبع: ایسنا برچسب‌ها زلزله خبر مهم استان‌ کرمان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • کرمان باز هم لرزید | زلزله ۴.۷ ریشتری در فاریاب
  • فاریاب کرمان لرزید
  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • کرمان لرزید
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین