Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: تقریباً در تمام استان‌ها و در ۲۰۲ حوزه انتخابیه توانستیم شوراهای ائتلاف نیروهای انقلاب را شکل بدهیم و فعال کنیم.

به گزارش فارس، دهمین نشست هم‌اندیشی جامعه روحانیت مبارز با احزاب و تشکل ها، صبح پنجشنبه، ۵ دی ماه در محل دفتر مرکزی جامعه روحانیت برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با حضور نمایندگان و مسئولان احزاب و تشکل‌های ارزشی و انقلابی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی پور، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت با ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های جدید در ساختار و تشکیلات جامعه روحانیت و فرآیند عضو گیری در تهران و شهرستان ها افزود: انتظار این است که تا پایان سال ۹۸ اولین مجمع عمومی جامعه روحانیت سراسر کشور را در تهران برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت با تاکید بر اهمیت تعیین کننده همنوایی و همصدایی نیروهای ارزشی و انقلابی گفت: همانطور که در نشست‌های چند ماه اخیر به دنبال وفاق و همدلی حداکثری بودیم، اکنون نیز بر همگرایی و اتحاد بیشتر تاکید داریم. تلاش ما این است که تکثر و چند پارگی را به حداقل برسانیم و البته همه عزیزان و احزاب ولایی و انقلابی تاکنون بر این مهم اتفاق نظر داشته اند. بدون شک، با تقلیل تکثر در لیست های استانی و ارائه لیست واحد در تهران موفقیت در انتخابات پیش رو و تشکیل مجلسی کارآمد مورد انتظار است.

در ادامه، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، دبیر عالی جامعه روحانیت، با تقدیر از زحمات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: این فعالیت ها و زحمات توانسته است در ساحت سیاسی جریان ارزشی وفاق و همدلی در پی داشته باشد و رسیدن به فهرست واحد را تا حد زیادی تسهیل کرده است.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه جامعه روحانیت تمام هم و تلاش خود را برای حصول وفاق و ارائه فهرست مشترک در نیروهای ارزشی گذاشته، افزود: ما در شورای ائتلاف نقش همراهی و هدایت داشتیم که قرار شد موضوع داوری جامعه روحانیت مطرح باشد، بر این اساس انتظار این بوده که مکانیسم داوری در شورای ائتلاف در صورت بروز اختلاف یا سوءبرداشت، روشن و صریح بیان شود.

در ادامه نشست، غلامعلی حداد عادل، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با ارائه گزارشی از سازوکار فعالیت شورا و شکل گیری آن طی دو سال گذشته از اهتمام به امر انتخابات توسط جامعه روحانیت تشکر کرد و افزود: تقریباً در تمام استان‌ها و در ۲۰۲ حوزه انتخابیه توانستیم شوراهای ائتلاف نیروهای انقلاب را شکل بدهیم و فعال کنیم. ما توانستیم در تهران و در سراسر کشور مطالبات و مسائل مردم را لحاظ نماییم تا یک کار تشکیلاتی و فرایندی انجام شود.

حدادعادل شرایط کنونی برگزاری انتخابات را حساس و خطیر ارزیابی کرد و گفت: در شرایطی که فشار حداکثری با تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی اعمال می‌شود و مطالبات اقتصادی و اجتماعی جامعه بی‌پاسخ مانده، وظیفه شرعی و موکدی داریم تا نتیجه انتخابات در جهت تامین مطالبات بر حق مردم و موجب حفظ و تقویت نظام شود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تاکید بر اینکه تلاش ما معطوف بر این است که برچسب مهندسی شده بودن انتخابات عنوان نشود افزود: شورای ائتلاف خودش تعیین مصداق نخواهد کرد و ما بنا نداریم لیست تهیه کنیم بلکه ما فرایندی را به‌عنوان فرمول کار تعریف کرده‌ایم که باید اجرا شود و بر این باوریم که این فرآیند یک روش منطقی بی طرفانه است.

حدادعادل با اذعان به اینکه تقریباً رسیدن به یک لیست واحد کاری دشوار است، افزود: وحدت شرط لازم برای پیروزی هست اما شرط کافی نیست و ما باید تلاش کنیم طیف‌های متدین و انقلابی را از لایه‌های مختلف جامعه به پای صندوق های رای بیاوریم و گفتمانی مدون طرح و عرضه کنیم که طیف های خاکستری جامعه هم به آن گرایش پیدا کنند.

در پایان این نشست آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز انتخابات امسال را مقطعی بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در باب بار سنگین انتخابات که بر دوش همه ماست از ما ماخذه خواهد شد که شما برای برگزاری و توفیق آن چه کردید؛ بنابراین همه شما عزیزان باید نسبت به این مقطع، احساس وظیفه شرعی و قانونی کنید.

آیت الله موحدی کرمانی با تصریح این نکته که سرنوشت داوری جامعه روحانیت در سازوکار شورای ائتلاف و عملکرد آن روشن و شفاف نیست افزود: اگر بر فرض اختلاف نظر در هر مرحله‌ای بروز کرد نقش و چگونگی داوری جامعه روحانیت مبهم نباشد، لذا نقش داوری را روشن و بدون تعارف و کلی‌گویی بیان کنید.

در پایان، ضمن طرح دیدگاه‌ها و نظرات از سوی نمایندگان تشکل ها و احزاب حاضر در جلسه تصمیم بر این شد که احزاب و گروه‌ها لیست های پیشنهادی خود را به ائتلاف ارائه نمایند و جامعه روحانیت ضمن نظارت بر اجرای صحیح فرایند رسیدن به فهرست واحد، بر نتیجه و خروجی آن در تهران و استان ها نظارت و داوری لازم را اعمال کند. طبق نظر احزاب و تشکل ها بر این مسئله که داوری باید مطلق و فصل الخطاب باشد و در صورت بروز هر اختلافی مرجع تمام کننده، داوری جامعه روحانیت باشد تاکید شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیاست حداد عادل اصولگرایان شورای ائتلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار

دو کرسی باقی مانده از مجموع نمایندگان مازندران در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی به مرحله دوم کشیده شد که چهار نامزد از پنج شهرستان این استان وارد کارزار رقابت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ در حالی به کار خود پایان داد که از بین ۱۲ نماینده، ۹ حوزه استان مازندران، ۱۰ نفر از هشت حوزه موفق شدند با بیشترین رأی مردمی به دور جدید خانه ملت راه پیدا کنند و دو کرسی کاندیدای شهرستان‌های قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی به مرحله دوم کشیده شود.

در این دوره از انتخابات مجلس، عمران عباسی‌کالی، مصطفی معلمی، کمال علیپور و علی کشوری، نامزد شده بودند که براساس نتیجه اعلام شده ستاد انتخابات استانداری مازندران عمران عباسی با ۲۶ هزار و ۷۸۹ رأی و مصطفی معلمی با ۲۲ هزار و ۶۱۵ رأی در رتبه‌های اول و دوم و کمال علیپور با ۲۱ هزار و ۴۵۹ رأی و علی کشوری با ۱۸ هزار و ۸ رأی به عنوان نامزدهای سوم و چهارم منتخبان مردم این پنج شهرستان قرار گرفتند.

با حد نصاب نرسیدن این نامزدها براساس ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی حداقل یک‌پنجم آرا در مرحله اول برای یک یا چند نفر از داوطلبان، انتخابات دومرحله‌ای می‌شود، بدین معنی که از بین نامزدهایی که حداقل یک‌پنجم آرا را در مرحله اول به دست نیاورده‌اند، فقط به تعداد دو برابر نمایندگان مورد نیاز از بین کسانی که بیشترین آرا را در مرحله اول داشته‌اند، در انتخابات مرحله دوم شرکت می‌کنند و در صورتی‌که تعداد نامزدهای باقی‌مانده، کمتر از دو برابر باشد، تمام آنان در مرحله دوم انتخابات شرکت می‌کنند و این شامل چهار نامزد منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پنج شهرستان استان مازندران شده است و اکنون مردم این شهرستان‌ها برای حضور در پای صندوق‌های رأی آماده می‌کنند.

در این گزارش برآن شدیم تا به معرفی این نامزدها بپردازیم.

عمران عباسی‌کالی ۴۸ ساله با گرایش سیاسی مستقل و با مدرک تحصیلی دکترای جامعه‌شناسی، در این دوره با سابقه‌هایی در زمینه نیروی رسمی آموزش و پرورش، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری قائم‌شهر و مسئولیت سرپرستی بخشداری مرکزی قائم‌شهر اولین نامزد در این دوره انتخابات است.

مصطفی معلمی ۵۰ ساله دومین نامزد دو کرسی پنج شهرستان جا مانده از دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با گرایش سیاسی اصولگرا و مدرک تحصیلی دکترای تخصصی تاریخ و تمدن ملل اسلامی حضور پیدا کرده است که با سابقه رتبه دانشیاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونت پژوهشی مرکز توسعه پژوهش‌های بین رشته‌ای علوم سلامت و معارف اسلامی و مدیریت گروه تاریخ علوم پزشکی در مقطع دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد، عضو شورای اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و عضو بورد تخصصی طب سنتی و تاریخ پزشکی در وزارت بهداشت وارد کارزار رقابت سه کاندیدای شد.

و اما نامزد سوم کمال علیپور خنکداری ۵۰ ساله با گرایش سیاسی اصولگرا و مدرک تحصیلی دکترای عمران که در مجلس یازدهم یکی از نماینده‌های منتخب شهرستان‌های قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی است، در این دوره همچنان مصمم بر اخذ آرای مردم دیار خودش است، آن هم با سوابق شناخته شده در عرصه شهرداری آنهم شهرداری تهران با مسئولیت‌های متعددی از جمله قائم‌مقام سازمان بازرسی، رئیس کمیته انتصابات سازمان بازرسی، مشاور معاونت امور مناطق و مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در این دوره آمد.

و علی کشوری نامزد چهار پنج شهرستان مرحله دوم انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در مازندران ۴۳ ساله نامزد با گرایش سیاسی و مستقل و مدرک تحصیلی دکترای مدیریت استراتژیک است که مهم‌ترین موضوع حضورش در جایگاه فرزند شهیدی شناخته شده آن هم خلبان شهید هوانیروز سرلشکر احمد کشوری است و با عمده فعالیت‌هایی در زمینه فیلم‌سازی، فیلم‌نامه‌نویسی، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و عکاسی مرتبط با موضوع دفاع مقدس وارد این عرصه شد و در مرحله اول موفق به کسب ۱۸ هزار و ۸ رأی از مجموع ۱۵۲ هزار و ۹۶۲ رأی مأخوذه در حوزه انتخابیه و با ۱۱.۷ درصد آرا به مرحله دوم راه پیدا کرد.

به گزارش ایمنا، برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین مجلس شورای که تبلیغات آن از روزپنجشنبه سیزدهم اردیبهشت آغاز شد، به گفته جواد مولایی‌قرا رئیس ستاد انتخابات حوزه قائم‌شهر برگزاری آن کاملاً الکترونیکی خواهد بود و تمام پنج شهرستان‌ها آمادگی کامل برای اجرای این دوره از انتخابات را دارند.

کد خبر 750703

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات میزبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • سوخت و بیمه لنج‌داران باید پیگیری شود