Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:04:10 GMT

سند آمایش آذربایجان غربی به تصویب رسید

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۸۳۳۱

سند آمایش آذربایجان غربی به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در جمع اعضای تیم تدوین سند آمایش سرزمینی استان اظهار داشت: در تدوین این سند نظرات تمامی کارشناسان، نخبگان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، دانشگاهیان، اعضای شوراهای شهر، فرمانداران، فعالان سیاسی و بخش خصوصی احصا و مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه منظور از آمایش سرزمین، رسیدن به مطلوب‌ترین توزیع ممکن جمعیت، توسط بهترین شکل توزیع فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در پهنه سرزمین است، اظهار داشت: باوجود تلاش‌های انجام شده برای تدوین این سند، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند نکته نظرات خود را در اصلاح این سند ارائه کنند چرا که سند آمایش استان قابلیت اصلاح و اعمال تغییرات را دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به تدوین سند آمایش استان در بیش از ۵ هزار صفحه در قالب ۲۳ جلد کتاب، اظهار داشت: اجرای این طرح به بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف و تلفیق آنها در پهنه کمک شایانی خواهد کرد تا استان آذربایجان‌غربی بتواند در فضای توسعه‌ای کشور نقش در خوری را ایفا کند.

ناصر حضرتی با اشاره به اینکه در تدوین سند آمایش سعی شده است نظرات تمامی گروه‌ها جلب شود، ادامه داد: در سند آمایش به عنوان یک سند بالادستی، قابلیت‌ها، محدودیت‌ها و نقشه راه استان را برای ۲۰ سال آینده ترسیم شده است و وضعیت توسعه کشورها همسایه و استان‌های همجوار نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و جایگاه استان در آن پرداخت و گفت: منابع درآمدی استان در لایحه بودجه سال آینده یک هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان پیش بینی شده که رشد ۱۹ درصدی نسبت به درآمدهای امسال دارد. البته با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه آذربایجان غربی، درآمد حاصل از منابع استان بیشتر از این رقم است که به خزانه ملی واریز و صرف پروژه‌های کلان استان و نیز اداره امور عمومی و حاکمیتی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: با وجود تنگناهای موجود حدود ۹۵ درصد از درآمدهای پیش بینی شده امسال محقق شده و این نوید خوبی برای تحقق درآمدهای سال آینده است، در عین حال به منظور رونق تولید و بهبود فضای کسب کار تلاش شده است میزان رشد درآمدهای مالیاتی استان کمتر از رشد میانگین کشور باشد.

وی داد: در سال آینده ۴.۴۹ درصد از اعتبارات عمرانی استان‌ها به آذربایجان غربی اختصاص یافته که از این حیث استان همانند سال‌های اخیر که جایگاه آذربایجان غربی در سهم بری از کیک بودجه استان‌های کشور ارتقا یافته، در جایگاه ششم کشوری قرار دارد. گرچه این میزان نیز با توجه به نیاز استان و شکاف معنادار شاخص‌های آن با استان‌های برخوردار ضرورت دارد به نحو مطلوبی افزایش یابد.

کد خبر 4808319

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی سند آمایش سرزمینی بوشهر ایلام آلودگی هوا شهرکرد تعطیلی مدارس گرگان قزوین بیرجند انتخابات مجلس شورای اسلامی شب یلدا شیراز مشهد آبگرفتگی معابر استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در بزرگراه های استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینک اعتبار هزینه شده برای نصب این تعداد نیوجرسی ۷۵۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: در حال حاضر نصب ۲۵۷ کیلومتر نیوجرسی دیگر نیز با هدف ایمن سازی راه ها در استان نیاز است.

دست نشان با اشاره به اینکه ۴۲۴ کیلومتر طول بزرگراه و ۳۵ کیلومتر طول آزادراه های استان آذربایجان غربی است؛ اظهار کرد: در یک سال گذشته ۷ نقطه پر تصادف و حادثه خیز آزادراهی و ۳ نقطه بزرگ راهی  و ۲ نقطه نیز در راه های اصلی استان رفع خطر یا آشکار سازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای رفع و یا آشکار سازی ۱۲ نقطه حادثه خیز و پرتصادف استان طی سال گذشته در مجموع   ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: نصب نیوجرسی در سطح راه های استان با هدف ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده ای به صورت مستمر انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • فردا قطعی برق در پلدشت
  • رگبارهای موقتی باران و رعد وبرق در آذربایجان غربی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی