Web Analytics Made Easy - Statcounter

از جمله اخبار خوب این هفتهٔ استان قزوین می‌توان به افتتاح نخستین پارک رباتیک کشور تا پایان سال جاری در قزوین و آغاز بارش‌های زمستانی به‌همراه کاهش آلودگی هوا در استان اشاره کرد .

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در طول هفته اخبار بسیاری توسط رسانه‌های مختلف استانی منتشر می‌شود که خبرگزاری فارس طی اقدامی متفاوت، هر هفته اقدام به جمع‌آوری اخبار خوب رسانه‌های گوناگون و انتشار آن‌ها در قالب یک گزارش می‌کند که این کار با هدف تقویت روحیهٔ امید به آینده و ایجاد نشاط و شادابی در همشهریان عزیز انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بازسازی یکی از مدارس روستاهای محروم و اهدای لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان آن

خبرگزاری ایسنا یکی از اخبار خوب این هفتهٔ استان قزوین را تحت عنوان بازسازی یک باب مدرسه در روستای چنار توسط قرارگاه جهادی و ستاد اجرایی فرمان حضرت‌امام(ره) منتشر کرد. در متن این خبر آمده است: یک باب مدرسه در روستای چنار واقع در شهرستان بوئین‌زهرا توسط قرارگاه جهادی و ستاد اجرایی فرمان حضرت‌امام(ره) مورد بازسازی قرار گرفت. این مدرسه در کمتر از یک‌ماه با بیش از 25 میلیون تومان اعتبار بازسازی شد، هم‌چنین در مراسم افتتاح این مدرسه نیز به دانش‌آموزان این منطقهٔ محروم، کیف و لوازم‌التحریر اهدا شد. انتظار می‌رود این قبیل اقدامات در دیگر روستاهای استان نیز انجام شود تا شاهد این باشیم که در آینده‌ای نزدیک هیچ دانش‌آموز بااستعدادی در این مرز و بوم به‌دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل باز نماند.

 

پرداخت 91 درصدی خسارات باغداران و کشاورزان قزوینی

خبرگزاری صداوسیما خبر پرداخت خسارات ناشی از سرمازدگی به باغداران و کشاورزان قزوینی را منتشر کرد. در متن این خبر به نقل از مدیر صندوق بیمهٔ محصولات کشاورزی استان قزوین آمده است: میزان غرامت محصولات خسارت دیدهٔ استان در سرمازدگی و سیل امسال، 274 میلیارد ریال برآورده شده بود که تاکنون 250 میلیارد ریال از خسارات وارده یعنی 91 درصد از آن‌ها به باغداران و کشاورزان پرداخت شده است. به کشاورزان قزوینی توصیه می‌شود با توجه به تغییرات اقلیمی که طی سال‌های اخیر در کشور و هم‌چنین در استان قزوین شاهد آن بوده‌ایم، نسبت به خرید بیمه‌نامهٔ پایه اقدام کنند تا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه‌ای از قبیل سیل، خشکسالی و سرمازدگی، به مشکلات عدیده برخورد نکنند.

 

تأمین مرغ و تخم‌مرغ شب عید

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر خوب دیگری را در سایت خود به نقل از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین منتشر کرد. متن این خبر به شرح زیر است: از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام 10 هزار و 100 تن ذرت، 7 هزار و 500 تن جو و 3 هزار و 800 تن کنجالهٔ سویا به استان وارد شده است.

 تا پایان پاییز 98 حدود 2 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان قزوین انجام شده است که احتمال می‌رود تا پایان دی ماه 100 هزار قطعه جوجه‌ریزی دیگر نیز صورت گیرد. هم‌چنین هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است تا با جوجه‌ریزی متعادل در دی و بهمن ماه سال جاری مشکلی از نظر تأمین مرغ و تخم‌مرغ شب عید در استان وجود نداشته باشد.

 

طرح خیریهٔ حلقهٔ وصل، ویژهٔ جمع‌آوری جهیزیهٔ 29 زوج آبیکی

یکی دیگر از اخبار خوبی که در این روزها در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود، طرح خیریهٔ حلقهٔ وصل، ویژهٔ جمع‌آوری جهیزیهٔ 29 زوج آبیکی است که به همت سازمان بهزیستی استان در حال انجام است که بناست طی آن با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین محترم قزوینی، برای 29 زوج آبیکی که از مددجویان سازمان بهزیستی هستند، جهیزیه فراهم شود تا به خانهٔ بخت بروند. مردم استان قزوین از گذشته یدی طولانی در مشارکت در امور خیر دارند و که انتظار می‌رود در این مورد نیز همت کرده و این 29 زوج نیازمند را با شادی و سربلندی به خانهٔ بخت بفرستند.

 

ورود سامانهٔ بارشی به منطقه و کاهش آلودگی هوا

یکی دیگر از اخبار خوب این هفته را خبرگزاری فارس تحت عنوان آغاز بارش‌های زمستانی و کاهش آلودگی هوا منتشر کرد. در متن این خبر به نقل از یک کارشناس هواشناسی عنوان شده است که از از روز پنج‌شنبه 5 دی ماه تا شنبه 7 دی ماه سامانهٔ بارشی وارد استان خواهد شد که با ورود این سامانهٔ بارشی به منطقه، آلودگی هوای استان کاهش خواهد یافت. هوای برخی از شهرستان‌های استان از جمله شهرستان آبیک در هفتهٔ اخیر در شرایط بسیار ناسالمی قرار داشته است که خوش‌بختانه با ورود این سامانهٔ بارشی به استان، مردم می‌توانند مجدداً از استشمام هوای پاک لذت ببرند.

 

افتخارآفرینی دانش‌آموز قزوینی در همایش کشوری بنیاد البرز

روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین نیز یکی دیگر از اخبار خوب این هفته را منتشر کرد. متن این خبر به شرح زیر است: رؤیا رضایی از دبیرستان شاهد بهشتیان ناحیهٔ دو قزوین برندهٔ جایزهٔ حسن تحصیل بنیاد فرهنگی البرز شد. همایش جایزهٔ بنیاد البرز هر ساله برگزار می‌شود و طی آن به نخبگان، پژوهندگان، دانشجویان، دانش‌آموزان و ممتازین حوزهٔ علمیه جوائز حسن تحصیل اعطا می‌شود.

 لازم به‌ذکر است این همایش به‌صورت کشوری برگزار می‌گردد.

 

بهره‌برداری از نخستین پارک رباتیک کشور تا پایان سال

یکی دیگر از اخبار خوب این هفتهٔ استان را نیز خبرگزاری ایسنا تحت عنوان بهره‌برداری از نخستین پارک رباتیک کشور تا پایان سال منتشر کرد. در متن این خبر به نقل از طراح مجموعهٔ پارک رباتیک قزوین آمده است: تا پایان سال جاری فاز نخست پارک رباتیک در قالب باغ‌وحش رباتیک، ربات غول‌پیکر، باشگاه رباتیک و بخش‌های خدماتی دیگر افتتاح می‌شود و عموم مردم می‌‌توانند از آن بهره‌مند شوند. پارک رباتیک با عنوان رسمی مجموعهٔ گردشگری سرزمین ربات‌ها به‌عنوان نخستین پارک رباتیک کشور با هدف اصلی آشنایی مردم با علوم و فناوری رباتیک تأسیس شده است که محلی علمی و تفریحی است که عموم مردم را با رباتیک آشنا می‌سازد.

 

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آلودگی هوا قزوین پارک دانش آموزان خبر خوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس

میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت ماه جاری، فردا از سوی اداره کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مشاوره این دوره از میز مشاوره حقوقی بر عهده دکتر طالبی، دانش‌آموخته رشته حقوق اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی و مشاور حقوقی و مدیر امور قراردادهای بیش از ۱۰ شرکت و هولدینگ است.

شرکت‌های اراضی و استیجاری، مراکز رشد، کوآپ و استارتاپ‌های مستقر در کارخانه‌های نوآوری آزادی و های وی از مخاطبین این دوره محسوب می‌شوند.

این نوبت میز مشاوره حقوقی پارک فناوری پردیس روز ۱۶ اردیبهشت ماه جاری در دفتر مجتمع حل اختلاف ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان (طبقه فوقانی مجتمع خدمات رفاهی) برگزار می‌شود.

به نقل از پارک فناوری پردیس، علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۷۶۲۵۰۰۳۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • گزارش زنده: گل‌گهر 0 - 0 شمس‌‌آذر
  • افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • افتتاح مرحله سوم محور نسیم شمال قزوین
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین افتتاح می‌شود
  • برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس
  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی