Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، تندباد شدید که بر اساس پیش‌بینی‌ها و اخطاریه‌های صادر شده اداره کل هواشناسی از دیروز در گیلان شروع شده و همچنان نیز وزش آن ادامه دارد موجب آتش‌سوزی سطح وسیعی از جنگل‌های این استان، پاره‌گی کابل‌ها و متعاقب آن قطع خطوط برق در برخی از مناطق این استان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در گفتگو با خبرنگار تسنیم در رشت از بروز آتش‌سوزی در جنگل‌های آستارا، تالش و رودبار به علت وزش تندباد خبر داد و عنوان کرد: وزش باد گرم شدید تاکنون موجب آتش‌سوزی ۱۲ هکتار از اراضی روستا‌های چملر و شونان رود آستارا، ۱۵ هکتار از روستا‌ها رودبار و ۵ هکتار از روستا‌های اسبه‌سرا، پی‌سرا و سیاه جعفر تالش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رضا اسلامی آتش‌سوزی در جنگل‌های سیاهکل به وسعت ۲۵ هکتار واقع در روستا‌های جوشل، توشی و کاشکی این شهرستان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اراضی جنگلی دیماسرا رودبار، و روستا‌های چماچاه، پده، لیسان کوه، چنار رودخان و ملاسرا شفت به مساحت حدود ۱۰ هکتار به علت تندباد شدید دچار حریق شدند.

وی از وقوع آتش‌سوزی در روستا‌های شارم و گوراب شهرستان صومعه‌سرا به وسعت ۲ هکتار خبر داد و بیان داشت: طبق اطلاعات رسیده در ساعات گذشته اراضی جنگلی لنگرود در روستای آبچالکی و لیلاکوه به میزان ۲ هکتار و ۳۱.۵ هکتار از روستا‌های امام‌زاده شفیع، طالب دره، حاجی بیجار و عمرادول ماسال دچار آتش‌سوزی شدند.

اسلامی پاره‌گی کابل برق یکی از کوچه‌های روستای خوشکاروندان به علت کزش باد گرم شدید را مورد اشاره قرار داد و گفت: پاره‌گی سیم‌های دکل مخابرات روستای شهدای فوشازده و پاره‌گی سیم برق و افتادن کنتور برق تعدادی از اهالی پایین محله پرکاپشت مهدیخانی از اتفاقاتی است که در ساعات اخیر رخ داده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تأکید بر اینکه طبق اعلام اداره منابع طبیعی لاهیجان تاکنون حدوداً ۷ هکتار از اراضی جنگلی و باغات این شهرستان طعمه حریق شده است اظهار داشت: این آمار فعلاً دقیق نیست از سوی دیگر در حال حاضر در دو منطقه گردگوه و نارنج لنگه این شهرستان با حریق جنگل مواجه هستیم.

اسلامی تلاش نیرو‌های امدادی و خدماتی برای مهار و خاموش کردن آتش جنگل‌ها در گیلان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی و با توجه به پیش‌بینی و اخطاریه‌های صادره از سوی سازمان هواشناسی، دستورالعمل‌های لازم از روز‌های گذشته به فرمانداری‌های سراسر استان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی نیرو‌های خدماتی، امدادی، نجات و دستگاه‌های ذیربط در آماده‌باش کامل قرار داشته و تیم‌های آنان برای خاموش کردن آتش اعزام شده‌اند گفت: از مسافرانی که به گیلان سفر کرده‌اند انتظار داریم با توجه به وزش تندباد برای جلوگیری از وقوع حریق از روشن کردن آتش در اراضی جنگلی خودداری کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا فیده اتحادیه عرب زلزله بم کربلای چهار حوادث آبان 98 هانی کرده ایرج بسطامی اندیشه فولادوند برهم صالح تندباد شدید گیلان آتش سوزی جنگل ها قطع برق انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا فیده اتحادیه عرب زلزله بم کربلای چهار حوادث آبان 98 هانی کرده ایرج بسطامی اندیشه فولادوند برهم صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب سد سفیدرود

با حضور استاندار گیلان و مدیران آب منطقه‌ای آب سد سفیدرود در شهرستان رودبار رهاسازی شد.

به گزارش تسنیم، سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که آب مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های استان را تأمین می‌کند.

این سد به‌روی رودخانه سفیدرود و در پایین‌دست محل تلاقی ۲ رودخانه قزل‌اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

براساس آمارها؛ میزان آب مورد نیاز سالانه در استان بیش از سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب در بخش‌ها و مصارف مختلف است که معادل ۹۲ درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می‌شود و بیشترین بخش آب‌بر کشاورزی استان شالیزارهاست.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور به‌شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزار‌های گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت‌شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • عکس هوایی از روستای چوبی شفت قبل از اینکه در آتش بسوزد!
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رهاسازی آب سد سفیدرود
  • تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان
  • صحنه‌هایی دردناک از ‌وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی گیلان | فیلم
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت