Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این که نگارش مقالات تطبیقی نباید جنبه مناظره ای پیدا کند، گفت: مناظره نیابتی درست نیست چون دو آدم وقتی نظرشان و نقدشان به هم وارد است که از سر آگاهی ناظر به حرف هم سخن بگویند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «مهراب صادقی نیا» در پنل تحریف ناپذیری قرآن کریم همایش ملی «دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی» که شامگاه امروز(پنجشنبه 5دی) در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به کار خود پایان داد، اظهار داشت: در مباحث قرآنی و پژوهش در این حوزه نباید خلط بین مباحث صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: به عنوان مثال سه موضوع تحدی، عدم تحدی و جمع قرآن در یک مقاله موجب می‌ شود که بحث ناکام بماند، بنابراین خوب است که یک بحث را به صورت کامل مطرح کنیم و به جوانب آن بپردازیم.

وی در ادامه با اشاره به ماهیت این همایش ابراز داشت: مقالاتی که در این همایش ارائه می‌ شود باید جنبه علمی و پژوهشی داشته باشد و مقالات کارگاهی به درد ارائه در مجلات نمی خورد به همین جهت در این گونه مقالات وقتی نقل قولی می‌ شود باید خود اقول بیاید و صرف آدرس دادن کفایت نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیا با اشاره به مقالاتی که به صورت تطبیقی نوشته شده است، ابراز داشت: به عنوان مثال خیلی از مقالات در ارتباط با مقایسه تطبیقی بین نظرات آیت الله فاضل‌لنکرانی و علامه طباطبایی(ره) است، از این رو مناظره نیابتی درست نیست چون دو آدم وقتی نظرشان و نقدشان به هم وارد است که از سر آگاهی ناظر به حرف هم سخن بگویند.

وی عنوان کرد: علامه طباطبایی(ره) و مرحوم آیت الله فاضل‌لنکرانی در خیلی از مباحث مبدع نبوده اند و تنها قول مختار دارند، بنابراین در بررسی های تطبیقی نباید آنها را مبدع بحث دانست، چراکه در این صورت ادبیات بحث نادیده گرفته می‌ شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: داوری کردن نظرات دیگران بدون اثبات حرف خودمان کار درستی نیست و به نظر می‌ رسد برخی از مقالات، تحلیل و بررسینیست بلکه گزارش و نوآوری است.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد خبرگزاری شبستان استان بوشهر طرح ملی فهما مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شب یلدا شیراز دیدگاه های قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

عباس علی آبادی  با اشاره به موضوع واردات اتوبوس و کشنده، گفت: امروز در تولید کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی نیستیم بلکه نیازمند تأمین هزینه‌ها و زمان هستیم اما گاهی به بهانه تأمین مالی و گاهی به بهانه اینکه فوری نیاز داریم، واردات صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چگونه باید جلوی بهانه‌جویی‌ها را گرفت، تاکید کرد: به هر حال هر بار به دنبال بهانه هستند تا راهی پیدا کنند و به منفعت برسند.

وزیر صمت ادامه داد: در حال حاضر یکی از بهانه‌های مهم این است که تأمین کنندگان خارجی مایل به تأمین مالی هستند، بنابراین ما باید این بهانه‌ها را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تأمین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا با این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم.

علی آبادی عنوان کرد: یکی دیگر از بهانه‌ها این است که گاهی اعلام می‌کنند تعداد زیادی دستگاه آن هم به صورت فوری نیاز دارند؛ در حالی که اگر این موضوع را از قبل به تولیدکننده بگوییم تولیدکننده هم نسبت به تولید محصول مذکور اقدام می‌کند.

وی گفت: متأسفانه این مساله وجود دارد اما به هر حال ما به دنبال رفع آنها هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد
  • مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت
  • ربایندگان یسنا به جرم خود اقرار کردند
  • جزئیات جدید از ماجرای گم شدن یسنا / ربایندگان اقرار کردند
  •  کاهش استرس با قلیان جنبه تلقینی دارد
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است