Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@13:18:43 GMT

نخستین سوغات صادراتی صومعه‌سرا رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۹۵۰۷

نخستین سوغات صادراتی صومعه‌سرا رونمایی شد

مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری گیلان در این آئین با بیان این که  ایجاد برند و شناخت از برندهای محلی تولید ثروت می کند افزود: با نیم نگاهی به برند های محلی چون صنایع دستی سوغات محلی و برجسته سازی آن می توان آن را به یک فرصت سرمایه گذاری تبدیل کرد .
یونس رنجکش با اشاره به اینکه باید از فرصت های موجود گیلان برای سرمایه‌گذاری بهره ببریم اظهار داشت: شهرستان صومعه سرا به خاطر جذابیت های گردشگری وصنایع دستی که دارد می تواند یک شاخصه برای توسعه حوزه اقتصادی محسوب گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه کلوچه محلی قو اشهدی نمونه بارزی از پشتکار و تلاش است افزود : یک محصول محلی با پشتکار اعتمادسازی یک محبوبیت بدست آورده است و امروز فراتر از منطقه به عنوان یک شاخص معرفی می شود .
وی در ادامه خاطرنشان کرد : فرصت های زیاد در گیلان وجود دارد که اگر مانند مجموعه اشهدی با نگاه کار آفرینانه و در مسیر کارآفرینی هدایت شود می تواند یک فرصت برای ورود به بازارهای جهانی شود.
مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری گیلان عنوان کرد : باید نگاه ها را تغییر دهیم تا اعتمادسازی و ارائه خدمات بهتر سبب محبوبیت برای تمامی ذائقه شود .

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری ها باید منجر به پویایی اقتصادی شود افزود : تولید محبوبیت ها زمانی تولید ثروت خواهدکرد که به سمت استاندارد سازی آن برویم .

نماینده شهرستان صومعه سرا  نیز در این مراسم گفت : نخستین سوغات انحصاری صومعه سرا با عنوان ' کلوچه قو اشهدی ' محصولی تولیدی از کار آفرین صومعه سرائی رونمایی و عرضه شد .

سیدکاظم دلخوش اظهار داشت:  امروز در حوزه سوغات نیازمند برند سازی و بومی سازی تولیدات هستیم و دولت و مجلس از سرمایه گذاران در این عرصه حمایت می کند .

وی با اشاره به اینکه سوغات محلی نیازمند حمایت مردم هر منطقه است افزود :  سوغات صومعه سرا برای نخستین بار رونمایی شد تا بسیاری از افرادی که ظرفیتهای مختلف صومعه سرا را نمی شناختند با این توانمندیها آشنا شوند.

در ادامه این آیین رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری صومعه‌سرا هم گفت : یکی از دغدغه های مردم شهرستان نبود سوغات با برند معتبر بود .
علیرضا مهرگان با اشاره به اینکه حلوای ضیابری و سیاه شکر ازسوغات صومعه سرا محسوب می شوند افزود : با ورود بخش خصوصی این سوغاتی توانسته اخذ مجوز های لازم و استانداردهای خاص را دریافت کند و درحال حاضر این کلوچه به عمان و استرالیا صادر شده است .

مدیر مجموعه شیرینی اشهدی هم ضمن تقدیر از حمایت مسوولان گفت : این مجموعه یادگار حاج محمد علی اشهدی با قدمت ۷۰ ساله مشغول به تولید انواع شیرینی بوده است .
سعید اشهدی با اشاره به اینکه این کلوچه دست ساز سالم و بدون مواد نگهدارنده است اظهار داشت: امروز باتلاش توانستیم این محصول را که یادآور طعم دوران کهن است را علاوه بر منطقه و استان های اطراف در کشورهای دیگر هم عرضه نماییم و علاوه بر بازارپسندی طعم سوغات صومعه سرا را به ذائقه های مختلف بچشانیم .

وی افزود : در طراحی و ساخت بسته بندی کلوچه بسته بندی های قدیمی را باز طراحی و از قوطی های فلزی استفاده کردیم .
وی با اشاره به اینکه در طراحی قوطی از تمام ظرفیت های فرهنگی شهرستان مثل نوغان و صنوبر و.. استفاده شده است افزود : قو به عنوان پرنده خوش نقش و با وقار تالاب نماد اشهدی است تابه عنوان مسوولیت اجتماعی به خود و مشتریان عزیز لزوم توجه به حیات تالاب و پرندگان مهاجر را یادآوری کنیم .

مشاور مجموعه اشهدی بهادر امینی از کلوچه بعنوان میراث مردم گیلان و ایران نام برد و اظهار داشت: سوغات هر قوم از دل یک قوم برود قسمتی از فرهنگ آن قوم از بین رفته است .
وی با اشاره به اینکه  بخشی از شخصیت فرهنگی اقوام با سوغات آن سنجیده می شود اظهار داشت: برای معرفی سوغات صومعه سرا بیش از ۸۰طرح پژوهشی و دانشگاهی بررسی شده است تا بتوانیم ویژگی های سوغات از جمله دلچسب بودن طعم آن برای مردم منطقه بعد حفظ ذائقه بومی درعین استفاده از تکنولوژی و نظارت بصورت دستی و از همه مهمتر تولیدسوغات در راستای توسعه پایدار باشد .

شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 پرنده دولت و مجلس سرمایه گذاران سوغات شکر قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، مدل هوش مصنوعی بزرگ تبدیل متن به ویدیو که قادر به ایجاد یک ویدیوی ۱۶ ثانیه‌ای با کیفیت بالا و وضوح ۱۰۸۰ p با یک کلیک است، در پکن رونمایی شد.

این هوش مصنوعی که با نام «ویدو» (Vidu) شناخته می‌شود، توسط دانشگاه چینهوا و یک شرکت چینی فعال در حوزه هوش مصنوعی توسعه یافته و نخستین مدل هوش مصنوعی بزرگ تبدیل متن به ویدئو در چین با مدت طولانی، ثبات استثنایی و قابلیت‌های پویا است.

دانشمندان می‌گویند، انتظار می‌رود این شرکت به پیشرفت‌های قابل توجهی در تحقیقات پایه و فناوری‌های اصلی و کلیدی دست یابد، بنیاد توسعه نسل جدید هوش مصنوعی چین را مستحکم کند و کاربرد این فناوری را در صنایع مختلف ترویج دهد. 

مدل جدید از هوش مصنوعی باعث ایجاد ویدیو‌های پویایی می‌شود که می‌تواند برای مختلف اهداف مورد استفاده قرار گیرد. هوش مصنوعی ویدو همچنین می‌تواند ویدئو‌هایی با صحنه‌های پیچیده و مطابق با فیزیک دنیای واقعی، مانند نور و سایه‌های واقع‌گرایانه و حالات دقیق چهره تولید کند. این مدل همچنین تخیل بسیار بالایی دارد تا اجسام پیچیده و دقیق را هم به تصویر بکشد.

این تکنولوژی جدید که به نام متن به ویدیو‌ شناخته می‌شود، با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی مصنوعی ایجاد شده که توانایی تحلیل و تبدیل متن به قالب‌های دیگر را دارد.

این نوآوری به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در زمینه هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی توصیف می‌شود، چراکه این امکان را فراهم می‌کند که اطلاعات و داده‌های متنی به صورت ویدیویی تبدیل شوند تا در حوزه‌های مختلفی از جمله آموزش، تبلیغات، خبرنگاری و سرگرمی مورد استفاده قرار گیرد و امکانات جدید و جذابی را برای کاربران فراهم کند.

با معرفی این مدل هوش مصنوعی جدید، چین نشان داده که پیشروی در زمینه تکنولوژی و هوش مصنوعی را جدی می‌گیرد و از توانایی و تخصص بالای محققان و مهندسان خود برای توسعه تکنولوژی‌های نوین بهره می‌برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد
  • رونمایی از مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • نقل، سوغات معروف شهر ارومیه