Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@19:29:35 GMT

علت بادهای خورشیدی برملا شد!

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۰۱۴۴

صراط:

سازمان فضایی ناسا طبق وعده‌ای که داده بود گزارش اولیه کاوشگر خورشیدی پارکر را منتشر کرد که اطلاعات بسیار مهمی را درباره خورشید در اختیار ما می‌گذارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران نکته قابل توجه این است که باد‌های خورشیدی آنچنان هم مطابق انتظار دانشمندان رفتار نمی‌کنند. در جهت میدان مغناطیسی خورشید، چرخش‌هایی وجود دارد که با نام switchbacks شناخته می‌شوند و اثر آن‌ها حتی در باد‌های داخل مدار سیاره عطارد نیز قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ناسا، این کاوشگر، فعالیت ذرات پرانرژی کوچکی را شناسایی کرده است که هیچ‌ گاه به زمین نمی‌رسند. همچنین انفجار‌هایی با سطح بسیار بالای عناصر سنگین نیز ثبت شده است و هر دوی این پدیده‌ها احتمالاً بسیار متداول‌تر از چیزی هستند که دانشمندان پیش از این تصور می‌کردند.

همچنین این کاوش‌ها توانسته‌اند پاسخ برخی از سوال‌های بشری را پیدا کنند, به طور مثال در این اطلاعات، مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد لایه گردوغبار اطراف خورشید از فاصله ۷ میلیون مایلی سطح خورشید شروع به باریک شدن و محو شدن می‌کند چراکه گرمای شدید سطح خورشید، گردوغبار را به گاز تبدیل می‌کند.

البته در آینده نزدیک پرواز‌هایی در ارتفاعات نزدیک‌تر به سطح خورشید نیز انجام خواهد گرفت؛ از جمله ششمین پرواز که قرار است در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ انجام شود و می‌تواند فضای فارغ از گردوغبار در فاصله ۲ تا ۳ میلیون مایل از سطح خورشید را مورد مطالعه و بررسی قرار دهد. این گونه کاوش‌ها ممکن است اخترشناسان را مجبور کند در مدل‌های کیهانی خود تجدیدنظر کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سازمان فضایی ناسا کاوشگر خورشیدی پارکر صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۰۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم) سیل در جنوب چین مرگبار شد (فیلم) رقابت خودروهای برقی در نمایشگاه خودروی پکن (فیلم)

دیگر خبرها

  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین (فیلم)
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرد
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • ۹ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • تصویری ترسناک از خورشید در آسمان چین؛ چه اتفاقی افتاده؟
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان