Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات آبرسانی سالم و پایدار بخش‌های دیشموک و چاروسا از ماه آینده با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد تومان توسط شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک عملیات آبرسانی آب شرب سالم و پایدار بخش‌های دیشموک و چاروسا از ماه آینده با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد تومان توسط شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانبخش احسانی معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مطالعاتی با تامین آب شرب شهر دیشموک و قلعه رئیسی و روستاهای مسیر از سال 1397 شروع شده است.

وی افزود: اسناد مناقصه آبرسانی به شهرهای دیشموک و قلعه رئیسی در سال جاری تهیه گردید که تاکنون یک مرحله به مناقصه رفت اما به علت حساس بودن پروژه و شرایط خاص منطقه دیشموک به لایل فنی پیمانکار آن مشخص نگردید.

احسانی ادامه داد: در طی مدت کوتاهی تا قبل از پایان سال 98 پیمانکار مشخص خواهد شد.

وی افزود: اختلاف ارتفاع رودخانه گندمکار تا تپه مشرف بر شهر دیشموک که محل مخزن تعادلی است چیزی قریب به 610 متر بوده و همین امر حساسیت کا را بالا می‌برد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برآورد اولیه طرح چیزی قریب به 170 میلیارد تومان بوده که تا اتمام طرح به بیش از 200 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: اجزای طرح شامل بند احرافی رودخانه گندمکار، دو ایستگاه پمپاژ اولیه و ثانویه، مسیر انتقال 12 کیلومتری رودخانه گندمکار تا تپه مشرف بر شهر دیشموک، 2 کیلومتری از مخزن تعادلی مشرف بر شهر تا مخزن 2 هزار مترمکعبی شهر دیشموک، ادامه آن به طول 23 کیلومتر به بخش چاروسا است.

احسانی اضافه کرد: این پروژه به همت مسئولین و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، الحاقیه طرح بزرگ چهار شهر کهگیلویه صورت گرفته است.

وی افزود: وضعیت اعتباری برای طرح مهم است و زمان خاصی را برای آن در حال حاضر نمی‌توانیم عنوان کنیم اما پیشرفت آن بستگی به تامین اعتبار از سوی دولت دارد که این پروژه مهم در اولویت شرکت آب منطقه ای استان است.

پاسره مدیرعامل آبفای شهری و روستایی استان هم گفت: بخش دیشموک دارای مشکلاتی در زمینه تامین آب است که آب شهر و روستاها از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

وی افزود: آب برخی از روستاها به صورت نوبتی بوده که این مهم به دلیل نبود منبع تامین آب پایدار در زمان کنونی است.

مدیرعامل آبفای شهری و روستایی استان گفت: 34 روستای بخش دیشموک دارای خطوط آبرسانی و انتقال آب، شبکه توزیع و مخازن تامین آب می باشد.

وی افزود: مشکل آب شرب شهر دیشموک نبود منبع تامین آب پایدار است که مدیریت آب و فاضلاب  استان درصدد حل مشکلات آب شرب و سالم شهر و بخش دیشموک است.

 

پاسره گفت: به دلیل خشکسالی های اخیر تامین آب شرب شهر دیشموک با ایجاد و احداث دو حلقه چاه با مشکل مواجه شده و به دلیل خشکسالی غلظت سولفات آب شرب شهر دیشموک از چاه های مذکور بالا رفته است.

وی افزود: بر اثر غلظت سولفات آب چاه به مذاق خوش نمی‌آید و در همین راستا کارهایی همچون حفر چاه در منطقه خرسک و منطقه روستای فارتق  انجام گرفته که نتیجه بخش نبوده است.

مدیرعامل آبفای شهری و روستایی استان گفت: چاه روستای فارتق به علت سازند زمین لایه های خاک به هم آمد و دستگاه حفاری و تمام قطعات آن در زمین گیر کرده است.

وی افزود: در کنار ایجاد آب پایدار از گندمکار به دنبال ایجاد تصفیه خانه بر روی چاه موجود هستیم تا مشکل آب شرب شهر دیشموک به صورت موقت حل شود.

پاسره گفت: در زمان کنونی با نصب سیستم تصفیه بر روی چاه فعلی مشکل آب شرب شهر دیشموک را تا تابستان آینده با راه اندازی سیستم تصفیه حل خواهد شد.

گفتنی است مردم شهر دیشموک به مدت سه سال به علت بالا رفتن غلظت سولفات چاه فعلی از آب مناسب برخوردار نبوده اند.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد دیشموک قلعه رئیسی چاروسا آب دیشموک آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی

بیش از یکسال از پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی شهرستان کوهدشت استان لرستان می گذرد اما به صورت نیمه کاره باقی مانده و مشکلاتی را برای اهالی به وجود آورده است. به گفته شهروندخبرنگار ما پیگیری‌های مداوم اهالی این روستا نتیجه‌ای در بر نداشته است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این موضوع شد. 

متن پیام شهروندخبرنگار

لطفا صدای ما مردم منطقه محروم بخش کوهنانی شهرستان کوهدشت استان لرستان را به گوش مسئولان برسانید. گازرسانی به روستا‌های این منطقه بیش از یک سال است به حال خود رها شده و هیچ گونه کاری انجام نمی‌شود. یک سال است مردم این منطقه محروم چشم انتظار فعال شدن این پروژه و تکمیل گازرسانی در این منطقه هستند ولی خبری نیست. چندین بار به اداره گاز مراجعه کردیم و اطلاع دادیم. خواهش می‌کنم رسیدگی کنید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • تصاویری از اجساد سالم؛ راز مومیایی خود به خود مردگان در یک منطقه چیست؟ (۱۶+)
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند