Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:12:18 GMT

اجرای طرح حقوق شهروندی در مساجد گیلان

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۰۳۷۵

اجرای طرح حقوق شهروندی در مساجد گیلان

حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌ نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کارکردهای مختلف مساجد، یکی از کارکردهای ارزشمند این نهاد مذهبی را ترویج و اشاعه فرهنگ حقوق شهروندی در ابعاد گوناگون اعلام کرد و گفت : بهره مندی از جامعه روحانیت در ترویج آموزه‌های دینی در عرصه حقوق شهروندی ضرورت جامعه امروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حقوق شهروندی را می‌توان به مجموعه قواعد حاکم بر روابط اشخاص در جامعه‌ی شهری تعریف کرد. حقوق شهروندی جز حقوق ذاتی و فطری انسان‌ها است، همچنین این حقوق غیر قابل‌ انتقال و تجزیه‌ناپذیر است، به این صورت که عناصر آن لازم و ملزوم یکدیگرند.

به گفته وی؛ سلامت، خلاقیت، هنرهای تجسمی، شهروند الکترونیک، کارآفرینی، صنایع غذایی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله محورهای این طرح است که در مساجد منتخب آغاز شده و تا پایان سال ۹۹ ادامه دارد.
حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه ارتقاء سطح دانش حقوقی شهروندان از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: راه‌اندازی پارک‌های کارآفرین ،برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی - هنری، کارگاه‌های آموزشی و مسابقات مختلف فرهنگی- هنری در این طرح پیش‌بینی شده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان اعلام کرد: بسترسازی برای ایجاد جامعه‌ای پویا با محوریت کارآفرینی و نشاط اجتماعی از ضروریات جامعه امروزی است که کانون‌های مساجد گیلان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی گامی نوین در راستای تحقق این موضوع هستند.
حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد افزود: بیش از ۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد مناطق آسیب‌پذیر و کمتر توسعه‌یافته استان به‌منظور اجرای این طرح پیش‌بینی شده‌اند.
۹۱۹ کانون فرهنگی، هنری در مساجد گیلان فعال هستند.

برچسب‌ها کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد