Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان با اشاره به چشم انداز توسعه بندر شهید رجایی و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا، گفت: پیش بینی های لازم برای توسعه و افزایش حمل کالا از طریق شبکه ریلی این بندر صورت گیرد.

فریدون همتی شب گذشته(پنجم دیماه) در نشست بررسی توسعه و افزایش حمل و نقل کالا از طریق شبکه ریلی راه آهن که در محل استانداری هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر شش میلیون تن کالا از طریق راه آهن هرمزگان حمل می شود و ظرفیت ۱۴ میلیون تن حمل کالا از شبکه راه‌آهن این استان و همچنین ۳۰ میلیون تن حمل کالا در شبکه ریلی داخل بندر شهید رجایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش حمل کالا از طریق ریل از بندر شهید رجایی موجب سهولت کار برای صادرکنندگان و واردکنندگان کالا می شود.

همتی خاطرنشان کرد: با توجه به چشم انداز توسعه بندر شهید رجایی در سال های آینده و افزایش عملیات صادرات و واردات کالا از طریق این بندر، باید از هم اکنون پیش بینی های لازم برای توسعه و افزایش حمل کالا از طریق شبکه ریلی این بندر و راه آهن بندرعباس تا مرکز و دیگر نقاط کشور صورت گیرد.

استاندار هرمزگان با تبیین ابعاد مختلف طرح توسعه "ریل-بندر" در بزرگترین بندر بازرگانی ایران، تصریح کرد: برای این کار نیاز است مطالعات جامع و برنامه ریزی های مناسب انجام شود و هرکدام از دستگاه‌های مسئول به تکالیف مشخص شده، عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که در این راستا باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد، تکمیل دو خطه شدن مسیر ریلی راه آهن بندرعباس تا تهران است که افزایش سرعت حمل بار و جابجایی مسافر را در پی خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در این نشست اظهار کرد: طرح توسعه «ریل- بندر» به عنوان یک اقدام راهبردی و اثرگذار برای توسعه همه جانبه صنعت حمل و نقل هرمزگان و نقش آفرینی بیشتر اقتصاد درون زاست.

اله مراد عفیفی پور با اشاره به امکانات و ظرفیت های ریلی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر بازرگانی ایران، گفت: با سرمایه گذاری گسترده سازمان بنادر و دریانوردی در این بندر، تاکنون ۶۰ کیلومتر شبکه ریلی، ایجاد شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه امیدواریم قطعات باقی مانده از پازل طرح توسعه "ریل- بندر" را تکمیل کنیم، تصریح کرد: بر اساس آمار راه آهن، در دوازده ماهه سال گذشته بیش از ۹ میلیون تن کالا از طریق واگن در بندر جابجا شد که با توجه به ظرفیت ایجاد شده، ضریب عملکرد چشمگیر و استفاده ۹۰درصدی از ظرفیت های موجود را نشان می دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، مغازه، و کابل برق شهر بندرعباس و متواری شدن سارقان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی و تجزیه و تحلیل مناطق جغرافیایی جرایم صورت گرفته مشخص شد اکثر سرقت‌ها در محدوده و بافت‌های قدیمی شهرستان بندرعباس رخ داده که کلیه مجرمین سابقه دار منطقه تحت کنترل قرار گرفته و با اقدامات فنی و پلیس انجام شده در نهایت دو نفر از سارقان حرفه‌ای که تازه از زندان آزاد شده‌اند مورد شناسایی و رصد اطلاعاتی قرار گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی استان اظهار کرد: در تحقیقات فنی و تکمیلی انجام شده مشخص گردید که سارقان با تشکیل باندی ۳ الی ۴ نفره اقدام به سرقت از ساختمان‌های در حال ساخت و منازل فاقد سکنه و مغازه کرده‌اند که در این رابطه یکی از متهمان در مخفیگاهش دستگیر و به جرم خود مبنی بر سرقت‌های متعدد اقرار و معترف شد که اموال سرقتی را پس از سرقت در منزل یکی از همدستان خود مخفی کرده‌اند تا در زمان مناسب به فروش برسانند.

کد خبر 6098478

دیگر خبرها

  • شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷
  • مدرسه پسرانه سما شعبه یک بندرعباس، روز معلم را جشن گرفت
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی