Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش آستان قدس رضوی عباس صالحی پنجشنبه شب در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی افزود: فرهنگ و معارف رضوی معادن سر به مُهری بوده که اصلا اکتشاف نشده است و آن مقدار محدود که اکتشاف شده نیز به ‌نوعی گرفتار خام فروشی است.

وی اضافه کرد: خام‌فروشی فرهنگ و معارف رضوی به این معناست که ارزش‌های افزوده‌اش باز تولید نمی‌شود که بتواند آن مفاهیم والا را مؤثرتر کند و رسالت ما در هر دوی این بخش‌ها بسیار سنگین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره تعبیر حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند "مرکز ایران، آستان قدس رضوی است" افزود: این تعبیر، اغراق آمیز و تشریفاتی نبوده و نیست، ما این تعبیر را باور درونی، واقعی و ممتد به اعماق معرفت حکمی، فقهی و ولایی حضرت امام خمینی(ره) می‌دانیم.

صالحی با بیان اینکه تشیع و اسلامیت ایران مدیون وجود مبارک امام رضا (ع) است گفت: ادای دین به وجود مقدس حضرت ثامن الحجج (ع) را در جهات مختلف می‌توان تبیین کرد و توضیح داد و بقای ایران نیز به این است که این نور پر فروغ‌تر از آنچه که هست تششع داشته باشد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که بین این وزارتخانه و آستان قدس رضوی به امضا رسید گفت: تفاهم‌نامه همکاری این وزارتخانه با آستان قدس رضوی مسیری روشن از اقدامات مشترک فرهنگی را ترسیم می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این تفاهم‌نامه که با عنایت حجت الاسلام والمسلمین مروی رقم خورده است، تمرینی از همکاری‎های مشترک میان دو دستگاه برای اکتشاف نکات بدیع و تازه و بهره‌برداری شایسته از آنهاست.

صالحی ادامه داد: حوزه‌های هنر، رسانه و فضا مجازی از جمله عرصه‌های همکاری مشترک با آستان قدس رضوی است و وزارت فرهنگ هم خودش توان بالفعلی دارد و هم خط تماس پیوسته‌ای با فعالان حوزه‌های مختلف هنری و رسانه‌ای است و به نظر می‌رسد این تفاهم نامه یک شروع است برای راهی طولانی که امتداد خواهد داشت.

وی افزود: خوشبختانه این تفاهم‌نامه همکاری بر خلاف سایر تفاهم نامه‌های رایج که تنها به کلیات اشاره می‌ کنند، اقدامات و نقشه راهی روشن را ترسیم می‌کند و  نگاه ما به این تفاهم نامه، کاری و سازمانی نیست بلکه اقدامی دلی است و ما کارهای در دست اقدام در قالب این تفاهم نامه را ذخیره عقبای خود و به نوعی ادای دین به آستان نورانی حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانیم.

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آستان مقدس بتواند گام‌هایی جدید و نو در راستای نشر معارف دین و آموزه‌های اهل بیت (ع) بردارد.

حجت‌الاسلام احمد مروی افزود: خداوند را شاکریم که توفیق عنایت فرمود تا در جهت نشر معارف دین و آموزه‌های نورانی اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیهم اجمعین، گامی جدید و نو با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برداریم.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی وظیفه اصلی خود در خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران را معطوف به مسائل معرفتی و دینی می‌داند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: وجود نورانی و مبارک حضرت رضا (ع) یک حضور تمدنی در حوزه‌های مختلف هنری، معرفتی و دینی است و نباید این حضور را تنها به فضای محدود صحن‌ها، رواق‌ها و مرقد شریف محصور کرد چون شعاع نورانی و مبارک این وجود مقدس می‌تواند کل عالم را تحت تأثیر قرار دهد و این وظیفه سنگین بر دوش ماست که از این معدن بسیار ارزشمند و گران بها و این اقیانوس بی‌پایان و بی‌انتها به نحوی شایسته بهره برداریم.

مروی اضافه کرد: همان گونه که قرآن و معارف آن بی‌انتهاست، معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز بی‌انتها و بی‌پایان است زیرا این حضرات نیز عِدل قرآن هستند.

وی اظهار امیدواری کرد، این تفاهم نامه در مقام عمل بگونه‌ای اجرایی شود که نتایج آن برای مردم و زائران حضرت رضا سلام الله علیه، ملموس و مشهود باشد.

شامگاه دیشب تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین آستان قدس رضوی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف همکاری و تعامل در حوزه‌های تخصصی فرهنگی با رویکرد دینی و انقلابی در سطح ملی و بین المللی به امضا رسید

برچسب‌ها سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرم امام رضا آستان قدس رضوی خراسان رضوی احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرم امام رضا آستان قدس رضوی خراسان رضوی احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرم امام رضا آستان قدس رضوی خراسان رضوی احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۱۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید سه‌شنبه صبح (۱۱ اردیبهشت) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود.

شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم با هدف تأمین پایدار و رفع ناترازی گاز کشور و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی، اقدام‌هایی گسترده را طرح‌ریزی و اجرا کرده است. در این زمینه می‌توان به امضای قرارداد و اجرای طرح‌های توسعه فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی، توسعه گام نخست میدان گازی کیش، پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل، طرح ضربتی توسعه میدان‌های گازی شرکت نفت مناطق مرکزی و.... اشاره کرد.

شرکت ملی نفت ایران برای تحقق این اهداف و توسعه میدان‌های گازی کشور با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، مذاکراتی پرشمار را با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید ایرانی انجام داده است. در نتیجه این اقدام‌ها، تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی در جنوب، جنوب غرب کشور و خلیج همیشه فارس با تخمین حجم سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلار و ۴۰۰ میلیون دلار و با هدف تولید حدود روزانه ۱۲۸ میلیون مترمکعب گاز با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امضا می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود با تکمیل مطالعات تفاهم‌نامه‌های یادشده و امضا و اجرای کامل قراردادهای طرح‌های یادشده، ضمن افزایش تولید گاز کشور و رفع ناترازی، ۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم به‌ویژه در استان‌ها و شهرهای محل اجرای طرح‌ها ایجاد شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها یک درصد از حجم سرمایه‌گذاری یادشده برای انجام مسئولیت اجتماعی شرکت ملی نفت ایران به‌ویژه در مناطق نفت‌خیز صرف خواهد شد.

در این طرح‌ها، برای نخستین بار هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی به‌منظور تأمین پایدار خوراک مورد نیاز مجموعه‌های به مطالعه و توسعه بالادستی میدان‌های گازی کشور می‌پردازند که گامی مؤثر برای تأمین مطمئن و پایدار خوراک این صنایع، استفاده از سرمایه‌های انباشته‌شده در این مجموعه‌ها، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در صنایع پتروشیمی و ثروت‌آفرینی برای کشور است.

بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه‌های توسعه میدان‌های گازی «زیره و خارتنگ» و ساختار اکتشافی «دارنگ»، توسعه میدان‌های گازی «سفید زاخور، سفید باغون و هالگان»، توسعه مخازن «خامی زیلایی و کارون» و جمع‌آوری گازهای همراه مسجدسلیمان، توسعه میدان گازی «عسلویه غربی» و ایستگاه تقویت فشار کنگان، توسعه مخازن «خامی شهیدان، زیلایی و کارون»، توسعه میدان‌های گازی «میلاتون و رودک، بینک و رگ سفید» و توسعه میدان‌های گازی «اهواز و مارون خامی» با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیران ارشد صنعت نفت امضا می‌شوند.

کد خبر 6092488

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار