Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسابقات شطرنج سریع و برق آسا جهان از روز گذشته آغاز شده و بسیاری از شطرنج بازان مطرح جهان در این مسابقات حضور دارند.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، از روز گذشته شطرنج بازان ایران در مسابقات شطرنج سریع و برق آسا از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران مقابل حریفان خود قرار گرفتند.


قرار بود دو تیم مردان و زنان ایران در مسابقات شطرنج سریع و برق‌آسای قهرمانی جهان که در روسیه برگزار می شود، حضور پیدا کرده و با حریفان به رقابت بپردازند اما شورای برون‌مرزی با اعزام تیم مردان مخالفت کرد و تنها مجوز تیم بانوان در این رقابت ها را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیرضا فیروزجا، اولین سوپراستاد بزرگ ایران برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرد اما زیر پرچم فدارسیون جهانی (فیده) با حریفان به رقابت پرداخت.

 

بخش سریع این رقابت ها  در دو جدول آزاد و بانوان با حضور ۳۲۸ شطرنج باز طی ۱۵ دور در بخش آزاد و ۱۲ دور در بخش بانوان از ۵ تا ۷ دی برگزار خواهد شد.

 

کنترل زمان ۱۵ دقیقه به علاوه ۱۰ ثانیه برای هر حرکت در نظر گرفته شده است. مجموع جوایز بخش آزاد ۳۵۰ هزار دلار است که سهم قهرمان ۶۰ هزار دلار خواهد بود. در بخش بانوان مجموع جوایز ۱۵۰ هزار دلار است که ۴۰ هزار دلار آن نصیب قهرمان خواهد شد.

 

نتایج مسابقات شطرنج‌بازان ایران به ترتیب زیر است:

علیرضا فیروزجا 

این شطرنج باز ایرانی با ریتینگ سریع ۲۶۱۴ در دور اول به مصاف حریف سوئیسی با ریتینگ ۲۴۰۵ رفت. فیروزجا در این بازی به تساوی رضایت داد و امتیاز را با حریفش تقسیم کرد.

فیروزجا در بازی دوم مقابل ایسماگامبتوف با ریتینگ سریع ۲۴۲۰ قرار گرفت و در این بازی کار سختی نداشت و توانست به پیروزی برسد. این شطرنج باز ایرانی در دور سوم مقابل حریف اوکراینی با ریتینگ سریع ۲۸۱۸ قرار گرفت و توانست این حریف قدرتمند را شکست دهد.

فیروزجا در دور چهارم این رقابت ها در مقابل سرگئی کاریاکین روسی قرار گرفت. این حریف روسی دارای ریتینگ سریع ۲۷۴۹ بود. علیرضا فیروزجا این بار قدرت شطرنج خود را به رخ این سوپر استاد بزرگ نیرومند شطرنج روسیه و جهان کشید و توانست به یک پیروزی ارزشمند دیگر برسد. این پیروزی در حالی بود که فیروزجا با مهره سیاه به میدان آمده بود.

اولین سوپر استاد بزرگ ایران در  بازی پنجم مقابل  یان کریشتف دودا با ریتینگ سریع ۲۷۵۱ قرار گرفت که اولین باخت فیروزجا در دور پنجم رقم خورد. 

فیروزجا در دور ششم قرار است امروز (جمعه) مقابل لوون آرونیان سوپر استاد بزرگ ارمنی قرار بگیرد.

فیروزجا تا پایان دور پنجم با ۳.۵ امتیاز در رده ۴۲ قرار دارد. لازم به ذکر است که نفر اول این رقابت ها شطرنج‌باز چینی با ۴.۵ امتیاز است.

سارا سادات خادم الشریعه

این بانوی شطرنج باز ایرانی با ریتینگ سریع ۲۴۲۱ در دور اول مقابل حریف مغولستانی با ریتینگ ۲۱۹۰ قرار گرفت و توانست این حریف را در دور اول شکست دهد. او در دور دوم این رقابت ها مقابل شطرنج بازی از روس با ریتینگ سریع ۲۲۷۸ قرار گرفت و بازی را واگذار کرد. این بانوی شطرنج باز در دور سوم مقابل حریفی از مغولستان قرار گرفت و پیروز شد. خادم الشریعه در دور چهارم این رقابت ها مقابل بی بی سارا از قزاقستان با نتیجه تساوی متوقف شد. این حریف قزاقی با ریتینگ ۲۳۱۱ در این رقابت ها شرکت کرده بود.

در بخش سرعتی بانوان روز گذشته ۴ بازی صورت گرفت و ادامه رقابت ها امروز جریان خواهد داشت.

میترا حجازی پور

این شطرنج باز  قهرمان سابق بانوان ایران و آسیا است که مدتی  در فرانسه زندگی می کند در این دوره از رقابت ها با پرچم ایران مسابقه می‌دهد.

 

آتوسا پورکاشیان

آتوسا پورکاشیان قهرمان سابق بانوان ایران و آسیا اکنون ساکن آمریکا پس از مدت ها دوری از میادین جهانی، بار دیگر با پرچم ایران دست به مهره شده است.

شطرنج

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: شطرنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا

 مسابقات تنیس دختران ۱۲ سال غرب آسیا که با شرکت پنج تیم ایران، اردن، لبنان، سوریه و بحرین به میزبان اردن برگزار شد.

لاوین حکیمی تنیس باز جسور وجنگنده تبریزی که در رقابت‌های انتخابی باشایستگی جواز حضور در تیم ملی ۱۲ سال کشورمان را بدست آورده بود، با پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران در مسابقات غرب آسیا نیز بادرخشش ستودنی وبه همراه دوتنیس باز دیگر درقالب تیمی سکوی نخست مسابقات را از آن خود کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • درخشش شطرنج باز خوزستان در مسابقات شهر‌های آسیا
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • یک امتیاز، نتیجه رقابت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با حریفان در مسابقات هندبال کشور
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • قهرمان جام حذفی به پلی‌آف لیگ نخبگان می رود
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی