Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر اصلاح طلبان امکانی برای ارائه لیست داشته باشند با این چارچوب و مختصات، لیست ارائه می دهند و اگر لیست نداشته باشند، طبیعتا امکانی برای اینکه افراد خود را در لیست بگذارند، ندارند.

«آذر منصوری»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره ورود نظامیان به موضوع انتخابات گفت: هم در قانون اساسی و هم در صحبت‌های امام خمینی(ره) به طور صریح و روشن تاکید شده که نیروهای نظامی به هیچ وجه نباید در گروه‌بندی‌های سیاسی، رقابت‌های سیاسی و جناحی دخالت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال سیاسی افزود: در واقع دخالت در رقابت‌های سیاسی می‌تواند منجر به تقلیل جایگاه نهادهای نظامی و تضعیف پایگاه آنها در افکار عمومی شود. لذا این یک ملاحظه جدی است که به تدریج دارد از دستورکار نهاد نظامی سپاه خارج می‌شود و به طور صریح و روشن خودشان را در یک طرف دعواهای سیاسی و جناحی انتخابات قرار می‌دهند، این اقدام هم نقض قانون اساسی و هم نقض تاکید بنیان‌گذار جمهوری اسلامی است.

منصوری در رابطه با عدم ارائه لیست از سوی جناح‌های مختلف تصریح کرد: تاکنون در هیچ انتخاباتی سابقه نداشته که جریانات و احزاب سیاسی به دلیل ندادن لیست تهدید شوند و یا در معرض اتهام قرار بگیرند. قاعده رقابت سیاسی بین احزاب و گروه‌ها در انتخابات این است که جریان‌های سیاسی نیروهای حداکثری خود را که بتوانند بعد از رای آوری پاسخگوی عملکرد آنها باشند، را به عنوان کاندیداهای خود در معرض رای مردم قرار می دهند و در انتخابات شرکت می کنند.

او ادامه داد: چنانچه این امکان وجود نداشته باشد علی القاعده چاره‌ای جز این نیست که به بدنه اجتماعی خود و شهروندان اعلام کنند که کاندیدایی ندارند، اما این اعلام به معنای این نیست که به آنها بگویند شما در انتخابات رای ندهید بلکه به این معناست که مخاطبین و بدنه اجتماعی اصلاح طلبان خودشان می‌توانند، از بین کاندیداهای موجود افرادی را انتخاب کنند.

منصوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ردصلاحیت‌ها اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در واقع این نوع رویکرد توجیه، عملکرد غلط نهادهای نظارتی در حذف بخشی از نیروهایی است که اعلام آمادگی برای شرکت در انتخابات کردند. شرکت کنندگان در انتخابات خودشان را در این مرحله در معرض قضاوت مردم قرار دادند و طبیعتا حق انتخابات، آزاد با مردم است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان گفت: اگر اصلاح طلبان امکانی برای ارائه لیست داشته باشند با این چارچوب و مختصات، لیست ارائه می دهند و اگر لیست نداشته باشند، طبیعتا امکانی برای اینکه افراد خود را در لیست بگذارند، ندارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: احزاب سیاسی القاعده رقابت شرکت در انتخابات قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است