Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه قرآنی شهرستان اسلامشهر گفت: مرحله کشوری چهاردهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی، به میزبانی شهرستان اسلامشهر برگزار می‌شود.

حمید رحیمی، دبیر ستاد توسعه قرآنی شهرستان اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار داشت: مرحله کشوری چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی با حضور قاریان ممتاز و برگزیده کشوربه میزیانی جامعه قرآنی شهرستان اسلامشهر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رحیمی افزود: در این جشنواره و رویداد مهم قرآنی، نمایندگان و منتخبین تلاوت‌های مجلسی از ۹ استان کشور جهت راهیابی به مرحله کشوری در محل دائمی کرسی‌های تلاوت شهرستان اسلامشهر واقع در مسجد امام حسین (ع) روز جمعه ۶دی ماه جاری هم زمان با نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. 

دبیر ستاد توسعه قرآنی شهرستان اسلامشهر با تشریح اهداف برنامه جشنواره تلاوت‌های مجلسی بیان کرد: در این جشنواره بهترین تلاوت‌ها و قرائت‌های کلام الله مجید که توسط قاریان کشور برگزار می‌شود، بهترین تلاوت از نظر مردم براساس داوری اقشار مختلف مردم از سطح مساجد شهرستان‌ها آغاز و تا مرحله کشوری ادامه می‌یابد. 

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی انجام شده در شهرستان اسلامشهر که بنام شهرستان حافظان و قاریان قرآن شهرت یافته تاکید کرد: بنا بر تصمیم هیات مرکزی برگزاری جشنواره تلاوت‌های مجلسی کشور اسلامشهر افتخار میزبانی از مرحله کشوری این جشنواره را کسب کرده که طبق قرعه‌کشی، نمایندگان استان‌های اردبیل، اصفهان، زنجان، خوزستان، آذربایجان شرقی، یزد،گلستان، همدان و مرکزی در جمع مردم ولایتمدار و جامعه قرآنی شهرستان اسلامشهر آیاتی از قرآن را تلاوت خواهند کرد تا بهترین تلاوت از دید مردم انتخاب شود. 

رحیمی گفت: علاقه‌مندان به شنیدن آیات روح بخش قرآن کریم می‌توانندجهت شرکت در این جشنواره، به محل کرسی دائمی تلاوت قرآن شهرستان اسلامشهر در مسجد امام حسین(ع) واقع در انتهای خیابان زرافشان کوچه ۵۴ مراجعه کنند.

قاری ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: کرسی دائمی تلاوت قرآن در شهرستان اسلامشهر، در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآن در میان اقشار مختلف مردم به صورت هفتگی و به نام یکی از شهدای منطقه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین برگزار و از خانواده آن شهید تجلیل می‌شود. 

وی گفت: تاکنون ۲۵ کرسی تلاوت قرآن کریم در این محل برگزار شده و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است به یاد ۹۰۰ شهید شهرستان این مراسم روزهای یک شنبه هر هفته برگزار شود. 

رحیمی خاطرنشان کرد: در شهرستان اسلامشهر استعدادها و پتانسیل‌های قرآنی بسیاری وجود دارد که قریب به ۴۰۰ نفر حافظ قرآن و هزاران قاری برجسته و ممتاز در کنار ده‌ها قهرمان و مدال‌آور ورزشی از افتخارات و ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان است که با وجود تمام کاستی‌ها و کمبودها در سطح منطقه و کشور و حتی جهانی فعالیت می‌کنند که باید مورد حمایت نهادها و دستگاه‌ها متولی قرار گیرند.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱/م/ث30

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن اسلامشهر توسعه جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مجموعه گفتگو‌های آینده نزدیک با محوریت بررسی وضعیت ایران امروز و آینده‌های پیش‌رو، در قالب سلسه گفتگو‌های نزدیک قله یا به سوی دره به همت انجمن علـمی عـلـوم اجـتـماعی دانشگاه بـوعـلی سـیـنا با همکاری عـصـر پـیـشـرفـت برگزار شد.

در این برنامه گفتگو محور به صورت حضوری و یا مجازی علی مروی مدیر اندیشکده کسب‌وکار دانشگاه صنعتی شریف، اصغر عیوضی، مدیر اندیشکده ایتان، حبیب رحیم پور ازغدی، مشاور رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

و محسن دنیوی، عضو شورای مرکزی بنیاد ایران آینده، بیان دیدگاه‌ها را درباره مشکلات و ظرفیت‌های موجود کشور برای پیشرفت و ترقی کشور بیان کردند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود