Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه بهداشت‌ و درمان در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌هایی متعدد روبرو بود که در این بسته خبری به بخشی از آنها می‌پردازیم.

آلودگی هوا علت مراجعه ۱۷ هزار و ۳۰۳ نفر به اورژانس

مجتبی خالدی، با اشاره به آمار مراجعه کنندگان به بخش اورژانس مراکز درمانی بر اثر آلودگی هوا از ۲۸ آذر تا چهارم دی، اظهار کرد: به دلیل بروز آلودگی هوا و افزایش ذرات معلق هوا در شهر‌های اصفهان، البرز، تهران، مرکزی، قزوین، قم، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان، یزد و همدان تعداد ۱۷ هزار و ۳۰۳ نفر به اورژانس پیش بیمارستانی سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۷۱ نفر بیماران قلبی و ۶ هزار و ۵۳۰ نفر بیماران تنفسی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تهران رکورددار مراجعات به اورژانس در روز‌های آلوده است، ادامه داد: ۷ هزار و ۹۱۰ نفر در تهران به اورژانس پیش‌بیمارستانی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۴ هزار ۹۰۴ نفر بیمار قلبی و سه هزار و ۶ نفر بیمار تنفسی بوده‌اند.

خالدی افزود: تعداد مراجعه کنندگان به اورژانس پیش بیمارستانی به دلیل افزایش ذرات معلق هوا در استان اصفهان دو هزار و ۲۵۵، آذربایجان غربی ۱۷۵۳، و آذربایجان شرقی یک هزار ۶۳۷ نفر است.

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حاشیه افتتاحیه بزرگ‌ترین بخش فوق تخصصی ریه اطفال در بیمارستان کودکان مفید اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر بحث آلودگی هوا سلامت کودکان به ویژه عملکرد دستگاه تنفسی آنها را در معرض خطر قرار داده است.   افتتاح بزرگ‌ترین بخش فوق تخصصی ریه اطفال/ آسم و آلرژی از عوارض آلودگی هوا برای کودکان است   رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در آلودگی هوا به دلیل آنکه تبادل گاز‌های تنفسی در ریه کودکان نسبت به جثه‌ آنها و در مقایسه با بزرگسالان ۵۰ درصد بیشتر است به همین دلیل کودکان بیشتر در معرض عوارض آلودگی هوا هستند؛ از طرفی سیستم دفاعی کودکان کامل نشده است و آلاینده‌ها می‌توانند به سلامت کودکان آسیب بزنند.   او بیان کرد: آسم و آلرژی از عوارض طولانی مدت آلودگی هواست و به همین دلیل باید به موضوع آلودگی هوا در کلانشهر‌ها توجه ویژه‌ای داشت چراکه این مسئله سلامت نسل آینده را به خطر می‌اندازد.   واکسن آنفلوانزا از امروز در زنجیره توزیع داروی کشور/ چه کسانی باید واکسن را تزریق کنند؟

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به واردات محموله جدید واکسن آنفلوانزا اظهار کرد: محموله جدید واکسن برچسب گذاری  و امروز وارد زنجیره توزیع داروی کشور می شود و تا پایان هفته در داروخانه ها برای گروههای پرخطر در دسترس خواهد بود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: امسال واردات واکسن آنفلوانزا ۳۰ درصد افزایش داشته است و شاهد رشد تزریق ۵۵ درصدی واکسن آنفلوانزا بودیم، در حالی که سال گذشته واکسن‌های باقیمانده در داروخانه‌ها امحا شدند.

جهانپور تصریح کرد: امسال از بهترین و با کیفیت‌ترین برند‌های واکسن آنفلوانزا که در دنیا شناخته شده است واردات داشته‌ایم و هیچ واکسنی امحا نشد.

شرط تعطیلی ادارات و دانشگاه‌های تهران در آلودگی هوا

شاهسونی بهشرط تعطیلی ادارات استان تهران به دلیل آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران در صورتی‌ که میانگین شاخص کیفیت هوای تهران به بالاتر از ۲۰۰ برسد و کمیته اضطرار تعطیلی ادارات استان تهران را تصویب کند؛ پس از تایید رئیس جمهور یا معاون اول رئیس جمهور ادارات استان تهران تعطیل خواهد شد.

او ادامه داد: در صورتی که میانگین کیفیت هوای تهران بالای ۱۵۰ باشد بنابر تصویب کمیته اضطرار هوا دانشگاه‌ها می‌توانند تعطیل شوند.

 رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: تعطیلی یک روزه ادارات و مدارس استان تهران بار اقتصادی فراوانی به دنبال دارد و راهکار درستی برای حل معضل آلودگی هوا نیست اما در شرایط آلودگی هوا برای حفظ سلامت مردم چاره‌ای جز تعطیلی نیست.

کاهش واردات ۱۰ میلیون دلاری با تولید داخل تا ۱۴۰۰

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال ۹۸ محوری‌ترین برنامه رونق تولید و تعمیق است، گفت: ما پروژه نهضت تولید داخل را داریم و چنانچه تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۴.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت بگیرد به راحتی می‌توانیم ۱۰ میلیارد دلار کاهش واردات را داشته باشیم و بتوانیم به اهدافمان برسیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بیش از یک سال است که واردات مواد آرایشی و بهداشتی ممنوع شده و اتفاق جدی در بازار نیفتاده است. بخش عمده واردکنندگان تولیدکننده شدند و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم. از فعالان اقتصادی مطالبه داریم که در حوزه مواد موثره و تجهیزات پزشکی و صنعت داروسازی یک نهضت ساخت داخل تعریف کنیم تا شاهد جنبش در این صنایع باشیم.

وی ادامه داد: امسال ما بدون هیچ منابع اضافی و با ارتباط برقرار کردن بین دستگاه های نیازمند خدمات و محصول  تا به حال ۷ میز ساخت داخل ایجاد شده است و تاکنون ۴۵۶ میلیون یورو قرارداد برای تولید داخل محصولات بسته ایم که ۲۸۶ میلیون یورو مربوط به صنعت خودروسازی است و با پنج اپراتور در ۲ میز تولید داخل هماهنگ کردیم و قرار داد ۱۱۰ میلیون یورویی بسته شده است.

۴.۵ درصد از هزینه‌ خانوار ایرانی صرف محصولات آرایشی می‌شود

عبدالله هندیانی معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا با بیان اینکه وظیفه ستاد مبارزه با قاچاق کالا سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت است، اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا این حوزه‌ها با سلامت مردم در ارتباط هستند.

او با اشاره به حجم قاچاق کالا در سال ۹۶ اظهار کرد: حجم کالای قاچاق سال گذشته حدود ۱۲.۶ دهم میلیارد بوده که بخشی از این قاچاق مرتبط با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی است.

او گفت: ما باید با اقدامات پیشگیرانه رویکرد جامعه را نسبت به استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی تغییر دهیم؛ از رویکرد مقابله‌ای فاصله بگیریم و به سمت فرهنگ سازی حرکت کنیم، چرا که ۴.۵ درصد سبد هزینه‌ای خانوار در حوزه آرایشی و بهداشتی است و می‌توانیم از این ظرفیت برای افزایش اشتغال و مقابله با تهدید‌های اقتصادی، اجتماعی و بیوتروریسم استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی هوا هوای تهران اورژانس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۲۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) تعطیلی دانشگاه‌های سراسر کشور از ساعت ۱۲ تا ۱۴ فردا (یکشنبه)

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • (ویدیو) تعطیلی دانشگاه‌های سراسر کشور از ساعت ۱۲ تا ۱۴ فردا (یکشنبه)
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!