Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، صالح محمد العراقی از منابع رسانه‌ای نزدیک به مقتدی صدر امروز جمعه در توییتی به جدیدترین موضع گیری درباره نامزد تصدی پست نخست وزیری عراق پرداخت و سه گزینه‌ای که روز گذشته اعلام کرده بود را به این دلیل که تظاهرات کنندگان آنها را نمی‌خواهند، مورد مخالفت قرار داد.

وی افزود: با توجه به اینکه من پاسخ آخرین پُست را از تظاهرات کنندگان دریافت نکرده ام من آن را به حساب مخالفت آنان با نامزدی این افراد محسوب می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برادران در سائرون در حال حاضر و متعاقب آن هیچ نامزدی را مورد پذیرش قرار ندهند و رویکرد مردمی سازنده از داخل صحن پارلمان به اذن خدا برگزینند و از آنها تشکر می‌کنم.

صالح محمد العراقی که بازتاب دهنده مواضع مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق است، روز گذشته در صفحه خود در فیسبوک نوشته بود: بعد از بررسی‌ها و تحقیقات، توانستم به یک نتیجه کلی در مورد نامزد نخست وزیری برسم که بعد از ارائه برنامه‌هایش، به صورت کلی مورد رضایت مردم باشد. این نامزدها عبارت از مصطفی الکاظمی، رحیم العگیلی، فائق الشیخ علی هستند، اما من سخنگوی آنها نیستم.‌

از سوی دیگر ستار العتابی نماینده وابسته به سائرون به موضع گیری درباره محمد توفیق علاوی که به گفته منابع عراقی امروز به پارلمان رفته و با برخی گروههای سیاسی برای نامزدی تصدی پست نخست وزیری گفتگو کرده است، پرداخت.

وی افزود: تاکنون نه توافقی حاصل شده است و نه شخص خاصی برای تصدی پست نخست وزیری نامزد شده است. سائرون تاکید دارد که نامزدی که مطرح می‌شود باید مورد رضایت ملت عراق و مرجعیت باشد و قوی و لایق و مستقل باشد. ملت عراق عقیم نیست و اساتید دانشگاه، کارشناسان سیاسی و شخصیت‌های مستقل بسیاری دارد و برای اداره بحران می‌توان از آنها استفاده کرد.

درباره نامزدی محمد توفیق علاوی هم گفت: هر موضوعی ممکن است رخ دهد و بررسی کاملی درباره هر نامزدی اعم از علاوی یا دیگری به عمل خواهد آمد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر

به گزارش جام جم آنلاین،بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، تبلیغات دومین مرحله از انتخابات مجلسِ دوازدهم از بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

انتخابات در دو حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و مرودشت-ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم کشیده شده تا سرنوشت ۳ نماینده باقی مانده استان، ۲۱ اردیبهشت مشخص شود. 

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • پایان رقابت‌های ووشوی استان قم
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند