Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@10:45:44 GMT

9 دی، نمادآگاهی بخشی در مقابل فتنه‌ها است

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۲۵۳۰

9 دی، نمادآگاهی بخشی در مقابل فتنه‌ها است

امام جمعه ابهر گفت: تلاش برای بقای 9 دی صرفا تلاش برای زنده نگه داشتن یک خاطره نیست، بلکه این روز نماد حیات و آگاهی ملت ایران در عرصه سیاست است و زنده نگه داشتن آن به این است که امروزه نیز در برابر فتنه‌های احتمالی آگاه، بیدار و روشن باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به یوم‌الله 9 دی اشاره و اظهار کرد: 9 دی 1388 یکی از ایام‌الله انقلاب اسلامی و از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است، در این روز ملت ایران بر یک فتنه بزرگ غلبه کرده و توانستند با بصیرت و همدلی و وحدت و صبر خویش در برابر جریان‌های باطل و غرب گرا، موضع حق را اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ابهر افزود: تلاش برای بقای 9 دی صرفا تلاش برای زنده نگه داشتن یک خاطره نیست، بلکه این روز نماد حیات و آگاهی ملت ایران در عرصه سیاست است و زنده نگه داشتن آن به این است که امروزه نیز در برابر فتنه‌های احتمالی آگاه، بیدار و روشن باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اساسا مسئله فتنه از اول تاریخ وجود داشته است، تصریح کرد: حضرت علی (ع) در خطبه‌های متعدد نهج‌البلاغه از فتنه سخن گفته‌اند و علل و عوامل وقوع آن را تشریح کردند.

رحیمی قانون‌گرایی، تبعیت از علمای ربانی و حمایت امت از رهبری انقلاب را از راهکارهای نجات از فتنه، عنوان و ادامه داد: دومین راه گریز از فتنه، پرهیز از خود سری و توجه به نصیحت و راهنمایی مصلحان است، چرا که سر سختی، فرعون‌گرایی، غرور بیجا و خود بزرگ بینی از عوامل و موانع پذیرش راه درست است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه سران فتنه در سال 1388 که از قانون عبور کردند. و به نصیحت ناصحان گوش نکردند و در نهایت خود را بین ملت و خدا روسیاه کردند، افزود: تعجب از افرادی است که عبرت نمی‌گیرند و خود را با سران فتنه به جامعه معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) پیامدهای ویرانگر وقوع فتنه را هم در نهج‌البلاغه تشریح فرموده است، گفت: تردید و دودلی و انحراف نیروهای اصیل از جمله عواقب فتنه است که با انجام آن مردانی که سلامت بودند گمراه شده جذب دشمن خواهند شد.

انتهای پیام/73004

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه انقلاب اسلامی زنجان نماز جمعه رحیمی نماز پیامد اصیل فتنه روسیاه سران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی

(تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی

دیگر خبرها

  • فیلم/ بخشی از ترورهای کور داعشی‌های دهه ۶۰
  • معمایی که امام درباره رژیم صهیونیستی مطرح کرد چه بود؟
  • اجرای طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام اصفهان
  • آتش‌بازی طارمی: من هنوز زنده‌ام
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • پیام مهدی طارمی: من هنوز زنده‌ام!
  • خودنمایی طارمی قبل از انتقال به اینتر؛ من هنوز زنده ام
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • آتش‌بازی طارمی: من هنوز زنده‌ام!
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک