Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:47:08 GMT

طعم سرخ انار را با کتاب بچشید

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۲۷۱۱

طعم سرخ انار را با کتاب بچشید

علی اکبر رشیدی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی با اشاره به جزئیات چاپ این کتاب، گفت:« طعم سرخ انار» دومین مجموعه شعری است که به رشته تحریر درآوردم.

وی ادامه داد: این اثر شامل ۵۴ غزل در۱۱۰ صفحه توسط انتشارات مهرودل به چاپ رسیده است.

نویسنده کتاب « چیزی نمانده است بگویم برای تو» با اشاره به چاپ کتاب اول خود ، اظهار داشت: تفاوت عمده این کتاب با مجموعه اول ،غزل و  رباعی  بود ولی این کتاب تنها شامل غزل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی خاطرنشان کرد: کتاب طعم سرخ انارشامل ۵۴ غزل در محدوده سالهای ۸۸ تا ۹۸ است.

به گفته وی، موضوع غزلها اما همانند کتاب اول شامل مضامین عاشقانه، اجتماعی و آیینی است.

نویسنده کتاب« چیزی نمانده است بگویم برای تو» در ادامه، موضوعاتی چون امتحان ،لبخند بزن ، کارگر،اتفاق افتاد ،دشمن فرضی ،بندرآزاد ،آتش اسکندرها ،مثال پری ها ، یک حرف را ،پل ، می خواهمت ،مرز میان خدا و شیطانها ،بانوی شعر ،اهل جهنم ،راز دل ما ،عطر حرم ،زیر باران ،حسرت ،سربه زیر ،پلنگی به دستت ،  شانه امن ،گاهی لازم است و... را از جمله عناوین فهرستگان این کتاب برشمرد.

در بخش از این کتاب با عنوان « درد» می خوانیم:

با این همه نا مهربانی درد یعنی درد

وقتی پراز زخم زبانی درد یعنی درد

وقتی رها هستی ولی بال و پرت را نیست

وقتی که دور از آسمانی درد یعنی درد

وقتی نمیخواهی دلی را که به نام توست

یاروز و شب سرمی دوانید رد یعنی درد

با این معنی که سهم تو می بوده، از اول

وقتی نمی خواهی بمانی درد یعنی درد

این روح خون آلود ناآرام را وقتی

دائم به هر سو میکشانی درد یعنی درد

هربار سیلی می زنم خود را که این خواب است

افسوس حتا امتحانی درد یعنی درد...

نویسنده کتاب « طعم سرخ انار» ادامه داد: دراین کتاب، زبان غزلها  امروزی و دارای سادگی و گیرایی خوبی است که مخاطب به راحتی می تواند با آنها ارتباط برقرار کند.

چاپ مجموعه شعر سپید

این نویسنده جوان کشوردر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان انگیزه خود برای ادامه کار در حوزه ادبیات، شعر و حوزه فرهنگی، از نهایی شدن یک مجموعه شعرسپید نیز برای چاپ خبر داد که تا پیش از پایان سال جاری روانه بازار کتاب خواهد شد.

رشیدی یادآورشد: این کار شامل کارهای سپید و شعر کوتاه خواهد بود که برخلاف دو مجموعه پیشین کار کلاسیک نیست و توسط انتشارات مهر و دل به چاپ خواهد رسید .

علی اکبر رشیدی نویسنده متولد ۱۳۵۸ مسجدسلیمان دارای مدرک فوق لیسانس حسابداری و مالی از حدود ۲۵ سال پیس و اوایل دوره دبیرستان با علاقه ای که به شعر بخصوص شعر کلاسیک داشت وبا شرکت در انجمن های ادبی استان خوزستان به صورت رسمی ‌کار شعر را دنبال کرد. مضمون شعرهای این شاعر جوان بطور عمده عاشقانه، اجتماعی و مذهبی هستند.

نخستین مجموعه شعررشیدی که شامل غزل و تعدادی رباعی است در سال ۸۷ و با انتخاب به عنوان برگزیده شعر فجر استان خوزستان  توسط انتشارات فصل پنجم به زیور چاپ آراسته و دوبار تجدید چاپ شد.

پس از چاپ مجموعه اول درآن سالهای اولیه انتشار جزو چهار کتاب برتر جوان در حوزه ادبی نیز انتخاب شد.

نویسنده کتاب « چیزی نمانده است بگویم برای تو...» حدود 10سال تنها به سرودن، مطالعه و چاپ محدود در برخی نشریات کشوری اکتفا کرد تا اینکه در سال ۹۸ با همت انتشارات مهر ودل دومین مجموعه شعر خود که شامل غزلهای با نام «طعم سرخ انار» سرود و روانه بازار کتاب کرد.

مقام اول شعر فجراستانی، برگزیده کشوری شعر بسیج، مقام اول جشنواره ملی شعر کوتاه ، مقام اول سومین دوره شعر استان خوزستان از جمله رتبه هایی که علی اکبر رشیدی این نوسینده جوان وخوش ذورق کسب کرده و در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

برچسب‌ها بازار نشر شعر و ادب فارسی کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار نشر شعر و ادب فارسی کتاب بازار نشر شعر و ادب فارسی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۲۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی زمین پراید را وسط خیابان شلوغ بلعید | تصویر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلستان گفت: یک دستگاه خودرو پراید به دلیل فرونشست ناشی از نشتی آب در سلطان آباد به زمین فرو رفت. منبع: اقتصادنیوز

دیگر خبرها

  • وقتی سکوی قهرمانی نابود می شود! / فیلم
  • وقتی زمین پراید را وسط خیابان شلوغ بلعید | تصویر
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • وقتی هوش مصنوعی از هر چیزی توپ درست کنه! (عکس)
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • (ویدئو) وقتی بچه گوریل از قلقلک دادن توسط مادرش لذت می‌برد