Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@14:42:49 GMT

مؤمنان به دعا و نماز پناه ببرند

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۲۸۲۸

مؤمنان به دعا و نماز پناه ببرند

خبرگزاری آریا- خطیب جمعه تهران: مؤمنان براساس فرموده‌های خداوند متعال و مولای متقیان علی (ع) به دعا و نماز پناه ببرند تا از مخاطرات در امان باشند.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه نخست نماز جمعه تهران اظهار داشت: دعا واجب است. مرحوم علامه حلی که در علم و عرفان و در کرامت و برجستگی کم نظیر است و هم در فقه و هم در عرفان آثار با ارزش و ماندگاری دارد کتابی دارند که این کتاب هم کتاب دعا، هم حدیث، هم موعظه، هم اخلاق و هم کتاب هدایت است، کتابی با عنوان «عده الداعی و نجاه الساعی» خیلی پرمحتواست و اولین بحثی که در این کتاب دارد وجوب دعاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ایشان می‌گوید دعا هم به دلیل عقل به فتوای خرد برای انسان واجب و لازم است و هم از نظر وحی و هم از نظر روایات، اما از نظر عقل برای انسانی که خدا محبت عقل را در وجودش مستقر کرده چراغ عقل راهنمایی زندگی بشر است. عقل انسان را به دین هدایت می‌کند، عقل به انسان می‌گوید آن چه مصلحت دنیا و آخرتت هست باید تحصیل کنی و آن چه به تو آسیب می‌زند بر تو حرام است.
خطیب جمعه تهران گفت: اگر شرع هم نگفته بود هیچ عاقلی خود را به چاه نمی‌انداخت این عقل است که تشخیص می‌دهد و آن چه مهم است عقل می‌گوید آن را به دست آور و آن چه خسران به همراه دارد عقل هشدار می‌دهد که با آن روبرو نشو.
وی افزود: خطرات بدنی، اخلاقی و سیاسی در کمین انسان است، حضرت امیرالمومنین (ع) فرمود «بلا موج می‌زند و دریای زندگی هم از موج بلا پر است» بلا‌هایی که هیچ کس پیش بینی نمی‌کرد حال که این گونه بلا‌ها پیش روست می‌بینیم کسانی که دیروز رئیس، وزیر، مدیر و معاون بودند امروز در زندان هستند و این گونه بلا‌های پیش بینی نشده همواره در کمین انسان است و او را شکار می‌کند، اما چه کنیم که گرفتار بلا نشویم؟
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اضافه کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند «به سنگر دعا پناه ببرید و دست دعا بر کسی بردارید که از موج خطر‌ها مطلع است خود را به خدا بسپارید و دست گدایی نزد او دراز کنید» این نکته عقلی است که دفع ضرر محتمل می‌کند و منافع محتمل نیز این گونه است. این نکته‌ای است که بدانیم ما محتاجیم و هر لحظه در خطر هستیم، خدا نگاهش را از ما بردارد هلاک می‌شویم و دعا عقلاً و شرعاً واجب است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی خاطر نشان کرد: یکی از مصدایقی که وجوب عملی می‌شود دعایی است که خدا در متن نماز گنجانده است. نماز مجموعه‌ای از شاهکار‌های عالم خلقت است و در آفرینش از زیباترین تابلو‌هایی است که خدا ترسیم کرده لذا نماز برای انسان پناهگاه است و خود خدا آن را به عنوان پناهگاه به ما معرفی کرده و در اختیار ما قرار داده و فرموده «هر وقت گره‌ای به کارتان افتاد و دشمنی شما را تهدید کرد به پناه نماز بروید»، زیرا نماز پناهگاهی است که ما را از هر خطری نجات می‌دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مؤمنان دعا نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۲۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان

اسدالله پناه یزدان گفت: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی دولت به شمار می‌رود که تا کنون بخش زیادی از مردم به امید خانه دار شدن در این طرح برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده اند.

وی افزود: در شهرستان گرگان طی دو سال، تعهد ساخت ۱۱ هزار و ۶۳۰ واحد در قالب نهضت ملی مسکن احداث خواهد شد که تا کنون ۴۰ هزار و ۸۹ متقاضی در این شهرستان ثبت نام کرده اند.

پناه یزدان ادامه داد: همچنین ۹ هزار و ۴۶۴ واحد زمین در گرگان تامین شده که سه هزار و ۹۱۲ واحد مسکن حمایتی در دست احداث است.

وی افزود: پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان یکی از پروژه‌های فعال سطح شهرستان است که در حال حاضر این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان از پیشرفت رو به رشد پروژه سخن گفت و ادامه داد: خدمات زیربنایی اعم از آب و فاضلاب، برق و گاز به طور کامل در این پروژه مهیا است.

وی در انتها یادآور شد: این پروژه در عرصه‌ای به مساحت ۹ هزار و ۶۰۰ متر مربع و به پیمانکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال ساخت است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • علی‌اکبر طوفان‌پناه به کما رفت
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس
  • بازیگر قدیمی به کما رفت
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟