Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-07@04:23:55 GMT

۲پتروشیمی قطعا وارد بورس می‌شوند

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۳۰۵۰

جعفر ربیعی در مورد عرضه اولیه شرکت‌های پتروشیمی توضیح داد: در مورد بورسی شدن دو شرکت پتروشیمی بوعلی سینا و تندگویان سر قول خود هستیم و سهام این شرکت‌ها قبل از سال جدید و در سه ماهه زمستان سال جاری در بورس عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: اینکه چند درصد سهام این شرکت‌ها در بورس عرضه خواهد شد، بر اساس قوانین بورس است و نمی‌توانیم خلاف آن عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس به این سوال که آیا شاهد عرضه اولیه‌های دیگری در سال جاری در بورس خواهیم بود یا خیر؟ پاسخ داد: امسال فقط دو شرکت مذکور از زیرمجموعه هلدینگ بورسی خواهند شد، اما در سال آینده باز هم شاهد بورسی شدن شرکت‌ها خواهیم بود که اسامی آن‌ها بعدا اعلام می‌شود.

بر اساس این گزارش، ربیعی پیش از تصمیم این هلدینگ برای بورسی کردن شرکت های تابعه هلدینگ خلیج فارس خبر داده و اعلام کرده بود که این تصمیم، بسیار سخت است. وقتی شرکتی در بورس می‌رود از دست مدیران خارج و همه چیز شفاف می‌شود، در نتیجه بسیار سخت است. اما قول می‌دهیم که امسال دو شرکت دیگر را هم بورسی کنیم.

به گفته این مقام مسئول، "آریا ساسول"، "تند گویان" و "بوعلی سینا" سه شرکتی هستند که حداقل دو تا از آنها بورسی خواهند شد.

ایسنا/

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ga3 برچسب ها: بورس ، پتروشیمی ، بازار بورس

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بورس پتروشیمی بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۳۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی عصر روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت‌) در جمع مدیران و مجریان طرح‌های پتروپالایش کنگان و پتروشیمی سروش، نگین و آلای مهستان، با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام «سال جهش تولید با مشارکت مردم» بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه ما تهیه «برنامه عملیاتی و پیگیری ویژه» برای تحقق شعار سال در صنعت بزرگ پتروشیمی است.

وی با تأکید بر پیگیری رئیس‌جمهور، معاون اول و وزیر نفت بر حمایت از سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی تصریح کرد: خوشبختانه با قوانین و مشوق‌های موجود، بسیاری از مشکلاتی که در روند ساخت طرح‌ها موجود بود، کاهش یافته است و شاهد تسهیل و شتاب‌بخشی اجرای طرح‌های پتروشیمی که امسال و سال آینده عملیاتی می‌شوند، هستیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، بر حمایت قاطع شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ساخت و تکمیل طرح‌های مختلف پتروشیمی تأکید کرد و از مجریان طرح‌های پتروشیمی خواست بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌ها و سازندگان داخلی را در دستور کار قرار دهند.

شاهمیرزایی افزود: همواره به هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی اعلام شده است که در کنار آن‌ها هستیم و نهایت همکاری و کمک در روند ساخت طرح‌ها را بر اساس دستورعمل‌ها و قوانین موجود خواهیم داشت.

وی رویکرد اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را ادامه روند حداکثر بهره‌مندی از توانمندی‌های داخلی در اجرای پروژه‌ها دانست و بیان کرد: فعالیت‌های انجام‌شده از سوی واحدهای مختلف پتروپالایش کنگان می‌تواند الگوی مطلوبی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش باشد.

شایان ذکر است در این نشست مدیران عامل شرکت‌های انتخاب کنگان، پیشگامان سیراف انرژی، ویستا انرژی ارغوان و سپهر کنگان نیز حضور داشتند و گزارشی از روند ساخت طرح‌های خود ارائه کردند.

کد خبر 6098463 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • آغاز فروش اولین خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است